stdClass Object ( [id] => 451086 [title] => Uberovac: Taksist u jednoj vožnji zaradi koliko ja u pet; Taksist: Gdje im je računica? [alias] => uberovac-taksist-u-jednoj-voznji-zaradi-koliko-ja-u-pet-taksist-gdje-im-je-racunica [catid] => 253 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Bitka za zaradu i putnike kojoj svjedočimo proteklih dana i tjedana dodatno je zaoštrena dolaskom "Cammeovih" vozila na gradske ulice. I dok se službeni taksisti i prijevoznici koji rade sličan, ako ne i isti posao, prepucavaju na sve strane, odlučili smo na jednome mjestu predstaviti dvojicu vozača iz različitih oblika istog biznisa i usporediti sve detalje koji čine mozaik njihova rada s građanima.

PRIČA PRVA

Nekoliko sezona radio je kao vozač za hotel "Le Meridien Lav", što je, kako nam kaže, bio dobro plaćen sezonski posao u kojemu je kao momak uživao.

No, kad se naš sugovornik Marin Vučić odlučio oženiti i dobio danas sedmomjesečnog sina, to je automatski donijelo i svoje obveze. Nije bilo druge nego pronaći stalno zaposlenje koje će svakog mjeseca njegovoj maloj obitelji donositi sigurne prihode.

Prihvatio je posao vozača u pogrebnom poduzeću jer je to "zanimanje kao i svako drugo, nakon kratkog vremena privikneš se". A onda se pojavio "Uber".

– Bio sam spreman za njihov dolazak u Split jer sam se raspitivao kod njihovih vozača u Zagrebu pa sam bio upoznat sa sistemom rada. Vozim za njih od prvog dana jer procedura je jednostavna, nema tu komplikacija, svi papiri prikupe se za dva-tri dana. Tim poslom sam se bavio i ranije, volim biti u kontaktu s ljudima, a ako si mačak i pri tome paziš na manire, bude i manče – priča nam Vučić, koji radi za tvrtku registriranu za transfere putnika, kojoj uz postotak koji mu uzima "Uber" također izdvaja dio zarade.



– Fleksibilnost je najbolji dio rada za "Uber". Meni je to primaran posao, pa se već sad znam organizirati prema slobodnom vremenu, dolasku trajekta, autobusa i letovima. Slobodan sam rasporediti posao na cijeli dan, kad ću biti po gradu, a kad ću kuhati ručak ili loviti ribu. Ako više radiš, više ćeš i zaraditi. Iako, nitko ti ne garantira da ćeš danas zaraditi koliko i jučer. Nekad kad pada kiša, ne možeš se ugasiti od posla, a nekad nema niti jednog zahtjeva – ističe Vučić, kojemu se zarada isplaćuje na kraju svakog tjedna.

"Uber" je nakon turističke sezone dodatno snizio cijenu prijevoza za 20 posto, pa tako nema vožnje u granicama grada koja košta više od 25 kuna.

– Sezona je priča za sebe, tako da je pametno cijenom se prilagoditi lokalnom stanovništvu. Jer, sve je stvar navike, koju treba stvoriti. Ima jedna bakica s Pazara, već sam je nekoliko puta vozio. Kaže, natovarila se spizom, pa da ne mora nositi po autobusu, naruči "Uber". Ima dosta starijeg svijeta za koje nikad ne biste rekli da su toliko spretni s mobitelima, a posebno otkad je moguće i plaćanje gotovinom. Mnogi od njih shvate da im je povoljnije platiti vožnju, uštede na vremenu, a i ne treba mislit ni na parking. Priča je jednostavna, tko razmišlja na način da se ne isplati raditi više da bi preživio zimu, njemu to možda i je problem, meni nije – otvoreno će Marin, kojemu kao i ostalim vozačima-partnerima "Uber" garantira određeni bonus nakon što se zadovolji postavljeni omjer vožnji i vremena provedenog na cesti.

Mladi uberovac samo je na početku rada imao manjih problema s dijelom vozača "klasičnog" taksija.

– Srećom, samo je mali broj tih primitivaca koji žele pokazati silu. Najzeznutije je kad takvi nemaju posla i kad te vide više puta da ukrcavaš ljude, njih nije briga što si u četiri-pet vožnji zaradio koliko oni u jednoj. Imaju svoja stajališta na koja mi ne smijemo stajati. Pa, nikome nisam odnio klijenta, niti ga povukao za rukav, oni su sami naručili vožnju – tvrdi naš sugovornik, koji se osvrće i na prozivanje pojedinih taksista kako im konkurentski servisi "otimaju kruh iz usta".

– Ja isto imam familiju, žena je još na fakultetu, imamo bebu, pelene nisu jeftine, treba nešto donijeti doma. Pa ne voze za "Uber" izvanzemaljci. Plaćamo porez na svaku kunu, izdajemo fiskalizirani račun za svaku vožnju. Od mog rada i moja obitelj kupuje kruh – zaključio je Marin.

PRIČA DRUGA

Darko Antišić već je puna tri desetljeća vozač taksija, pa iako je ispunio sve uvjete, još uvijek neće otići u mirovinu. U slučaju da se odluči na taj potez, bez posla će ostati i njegov zet, koji vozi na njegovu licenciju otkad je izgubio posao u "Konstruktoru". Njegovim odlaskom u penziju obitelj bi izgubila dva izvora novca, jer Grad je ukinuo mogućnost prijenosa dozvole na najbliže srodnike. Ovako zet radi većinu dana, a Darko uskače kad i koliko može.

– Da bi mogao zaraditi normalnu plaću, svaki taksist na godišnjoj razini mora raditi minimalno po 12 sati dnevno. Sve kraće od toga ozbiljno dovodi u pitanje isplativost rada. Ljeti se ozbiljno radi, a zimi smo spustili cijene na 30 kuna, pa je to čisto životarenje. Zadovoljan si ako u jednoj smjeni odradiš tri vožnje, a to je 90 kuna prometa, pa zaračunajte koliko je to zarade kad se oduzmu sva davanja, naknade i trošak goriva. Evo tu, kod "Prime Grad", jutros sam od 7.30 sati i tek sam u redu za drugu vožnju – kaže nam gradski taksist, jedan od rijetkih sa svim dozvolama koji je bio voljan istupiti u javnost.



– Ako želiš raditi u potpunosti legalno, samo za ulazak u posao potrebno je položiti stručni ispit, poznavanje grada i državni ispit, što košta oko 5000 kuna. Zatim na red dolazi izrada reklame, službeno uštimavanje taksimetra i posjedovanje atestiranog aparata za gašenje požara, što je još oko 4000 kuna.

A gdje su redovni servisi vozila, preventivni pregledi, porez, mirovinsko, zdravstveno, dodatak za Komoru koja nas slabo i nikako zastupa, evo i plaćamo dodatak za nezaposlene po 57 kuna mjesečno. Ako ne izdamo račun ili nismo obavili neki od ovih pregleda ili servisa, prijete nam tisuće kuna kazne. Sve to oni koji voze za "Uber" i "Cammeo" nemaju, pa vi meni recite da je to pošteno – osvrnuo se naš sugovornik na nove vrste gradskog prijevoza.

– Nemamo mi problem s "Uberom", njihovi korisnici su mlađe osobe koje se razumiju u tehnologiju, to su vam ljudi koji su se prije vozili autobusom bez karte, a danas naručuju vožnju mobitelom. Ne znam uopće gdje je tu računica, pa neki od njih voze skupocjene automobile, a 100 kuna uprihode za pet vožnji. Kad se oduzme naknada za "Uber", pa mu postotak uzme onaj za koga radi, pa gorivo, to je izvan svake pameti. Ali "Cammeo", to je tvrtka s 30 vozila koja obavlja klasičnu taksi-uslugu, ali ih nitko ne kontrolira. Da dolaze s konkurentnim cijenama, ne bismo imali ništa protiv, ali oni niskim cijenama nas žele uništiti da bi sebi stvorili tržište – smatra Antišić, koji naglašava kako im najveću glavobolju ipak zadaju oni koji voze - na crno:

–- Stalno su nam tu ispred nosa, ali što im možeš, nećemo se valja tući. Prijavljivali smo ih, ali policija i inspekcije prebacuju odgovornost jedni na druge.

Na našu zamjerku kako i među njima ima onih koji varaju s taksimetrima ili odbijaju vožnje tvrdi:

– Da mi kojim slučajem imamo pravo udruženje koje će stati iza nas, rješavali bismo se "kukolja" među sobom, no nema instrumenata da se dozvole oduzimaju onima koji krše pravila. Krive su institucije koje bi se trebale brinuti o onima koji rade mimo propisa.

Opraštamo se nešto iza 11 sati, jer je Darko stigao na red za drugu vožnju tog dana. Dok ulazi u auto još jednom nam dobacuje:

– Nemojte zaboraviti napomenuti da nam svakog miseca stižu i uplatnice na 57 kuna za nezaposlene!

USPOREDBA ZIMSKIH CIJENA


RADIO TAXI
Start: 30 kuna
Cijena po kilometru, nakon odvožena prva tri: 8 kuna
Od grada do zračne luke: 180 kuna

'UBER'
Start: 6 kuna
Po kilometru: 4 kune
Minuta vožnje: 0,45 kuna
Do zračne luke: 225 kuna

'CAMMEO'
Start: 5 kuna
Po kilometru: 5 kuna
Do zračne luke: po taksimetru

Što sve treba za rad


'UBER':
- važeća vozačka dozvola
- prometna dozvola
- komercijalno osiguranje za automobil
- potvrda o nekažnjavanju
- licencija za prijevoz putnika
- potvrda o vlasništvu ili radu u tvrtki ili obrtu

'CAMMEO':
Iako su "Cammeovi" čelnici pred novinarima opetovano tvrdili kako oni ne nude taksi-uslugu, već je u pitanju "iznajmljivanje vozila s vozačem", te kako za njih voze samo prijevoznici koji u svom poslovanju imaju dozvolu za prijevoz putnika, situacija na razgovorima za posao bila je nešto drugačija. Budući da nikakve informacije iz te tvrtke nismo dobivali, odradili smo uvodno predavanje za vozače u kojima je opcija "Cammeo partner" bila navedena samo kao mogućnost u budućnosti. Za potpisivanje jednomjesečnog ugovora tražilo se tek posjedovanje vozačke dozvole i završena edukacija, te odrađene probne vožnje s njihovim zaposlenicima.


'KLASIČNI' TAKSIST

Isprave za vozilo:
U prometnoj knjižici mora stajati napomena da je u pitanju vozilo za taksi-prijevoz, a da bi se nju dobilo, potrebno je ispuniti sljedeće tehničke uvjete:
- vozilo mora imati četvera vrata, taksi-oznaku i ploču, svjetla za maglu, "štop" svjetlo, sva sjedala moraju imati naslone za glavu i sigurnosne pojaseve, najmanje dva zračna jastuka, ABS sustav kočenja i klima-uređaj
- taksimetar mora biti uredno baždaren, a na desnom dijelu vjetrobranskog stakla potrebno je imati oznaku o uredno izvršenom pregledu
- uz prometnu knjižicu, potrebno je posjedovati i knjižicu za preventivni tehički pregled, koji se ovisno o starosti vozila obavlja do četiri puta godišnje
- polica za obvezno autoosiguranje skuplja je 30 posto u odnosu na privatna vozila građana

Za vozača:
- otvoren obrt ili tvrtka za pružanje taksi-usluga jer samo se tako naplata vožnje može obavljati u vozilu
- položen ispit o stručnoj osposobljenosti koji izdaje Hrvatska obrtnička komora
- potvrda o poznavanju grada, na ispitu koji organizira Banovina
- licencija za taksi-prijevoz koju izdaje Ured državne uprave, odnosno izvod iz licencije za automobil kojim se obavlja prijevoz

 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DVIJE PRIČE O JEDNOM POSLU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2016-11-21 16:09:46 [created_by] => 3130 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2016-11-21 22:55:49 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2016-11-21 16:19:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 45250 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 253 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--split [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Splita. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, dalmacija, split [secure] => 0 [page_title] => Split [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/Images/2016/11/21/sss.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "sss" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "1000x600" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 253 [name] => Split [alias] => split [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 15 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7996802 Threads: 11 Questions: 1595381131 Slow queries: 4876825 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112416556 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 33 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /split ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 246 [name] => Dalmacija [alias] => dalmacija [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /dalmacija ) ) [link] => /split/uberovac-taksist-u-jednoj-voznji-zaradi-koliko-ja-u-pet-taksist-gdje-im-je-racunica-451086 [printLink] => /split/uberovac-taksist-u-jednoj-voznji-zaradi-koliko-ja-u-pet-taksist-gdje-im-je-racunica-451086?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DVIJE PRIČE O JEDNOM POSLU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Uberovac: Taksist u jednoj vožnji zaradi koliko ja u pet; Taksist: Gdje im je računica? [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3130 [name] => Ivan Kaštelan [username] => ivan-ka-telan [email] => ivan-ka-telan@sd.hr [password] => $2y$10$XpLHCZZn49NuIW8DsQC3HeBTeZMJ4YE8ouwcrRYQ9c0jhiqWu9bfC [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/ivan-kastelan-3130 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1648 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/c93084577eb936550cb704be0f0c8a06?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/21/sss.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => sss [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/21/sss.jpg [title] => sss ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Bitka za zaradu i putnike kojoj svjedočimo proteklih dana i tjedana dodatno je zaoštrena dolaskom "Cammeovih" vozila na gradske ulice. I dok se službeni taksisti i prijevoznici koji rade sličan, ako ne i isti posao, prepucavaju na sve strane, odlučili smo na jednome mjestu predstaviti dvojicu vozača iz različitih oblika istog biznisa i usporediti sve detalje koji čine mozaik njihova rada s građanima.

PRIČA PRVA

Nekoliko sezona radio je kao vozač za hotel "Le Meridien Lav", što je, kako nam kaže, bio dobro plaćen sezonski posao u kojemu je kao momak uživao.

No, kad se naš sugovornik Marin Vučić odlučio oženiti i dobio danas sedmomjesečnog sina, to je automatski donijelo i svoje obveze. Nije bilo druge nego pronaći stalno zaposlenje koje će svakog mjeseca njegovoj maloj obitelji donositi sigurne prihode.

Prihvatio je posao vozača u pogrebnom poduzeću jer je to "zanimanje kao i svako drugo, nakon kratkog vremena privikneš se". A onda se pojavio "Uber".

– Bio sam spreman za njihov dolazak u Split jer sam se raspitivao kod njihovih vozača u Zagrebu pa sam bio upoznat sa sistemom rada. Vozim za njih od prvog dana jer procedura je jednostavna, nema tu komplikacija, svi papiri prikupe se za dva-tri dana. Tim poslom sam se bavio i ranije, volim biti u kontaktu s ljudima, a ako si mačak i pri tome paziš na manire, bude i manče – priča nam Vučić, koji radi za tvrtku registriranu za transfere putnika, kojoj uz postotak koji mu uzima "Uber" također izdvaja dio zarade.



– Fleksibilnost je najbolji dio rada za "Uber". Meni je to primaran posao, pa se već sad znam organizirati prema slobodnom vremenu, dolasku trajekta, autobusa i letovima. Slobodan sam rasporediti posao na cijeli dan, kad ću biti po gradu, a kad ću kuhati ručak ili loviti ribu. Ako više radiš, više ćeš i zaraditi. Iako, nitko ti ne garantira da ćeš danas zaraditi koliko i jučer. Nekad kad pada kiša, ne možeš se ugasiti od posla, a nekad nema niti jednog zahtjeva – ističe Vučić, kojemu se zarada isplaćuje na kraju svakog tjedna.

"Uber" je nakon turističke sezone dodatno snizio cijenu prijevoza za 20 posto, pa tako nema vožnje u granicama grada koja košta više od 25 kuna.

– Sezona je priča za sebe, tako da je pametno cijenom se prilagoditi lokalnom stanovništvu. Jer, sve je stvar navike, koju treba stvoriti. Ima jedna bakica s Pazara, već sam je nekoliko puta vozio. Kaže, natovarila se spizom, pa da ne mora nositi po autobusu, naruči "Uber". Ima dosta starijeg svijeta za koje nikad ne biste rekli da su toliko spretni s mobitelima, a posebno otkad je moguće i plaćanje gotovinom. Mnogi od njih shvate da im je povoljnije platiti vožnju, uštede na vremenu, a i ne treba mislit ni na parking. Priča je jednostavna, tko razmišlja na način da se ne isplati raditi više da bi preživio zimu, njemu to možda i je problem, meni nije – otvoreno će Marin, kojemu kao i ostalim vozačima-partnerima "Uber" garantira određeni bonus nakon što se zadovolji postavljeni omjer vožnji i vremena provedenog na cesti.

Mladi uberovac samo je na početku rada imao manjih problema s dijelom vozača "klasičnog" taksija.

– Srećom, samo je mali broj tih primitivaca koji žele pokazati silu. Najzeznutije je kad takvi nemaju posla i kad te vide više puta da ukrcavaš ljude, njih nije briga što si u četiri-pet vožnji zaradio koliko oni u jednoj. Imaju svoja stajališta na koja mi ne smijemo stajati. Pa, nikome nisam odnio klijenta, niti ga povukao za rukav, oni su sami naručili vožnju – tvrdi naš sugovornik, koji se osvrće i na prozivanje pojedinih taksista kako im konkurentski servisi "otimaju kruh iz usta".

– Ja isto imam familiju, žena je još na fakultetu, imamo bebu, pelene nisu jeftine, treba nešto donijeti doma. Pa ne voze za "Uber" izvanzemaljci. Plaćamo porez na svaku kunu, izdajemo fiskalizirani račun za svaku vožnju. Od mog rada i moja obitelj kupuje kruh – zaključio je Marin.

PRIČA DRUGA

Darko Antišić već je puna tri desetljeća vozač taksija, pa iako je ispunio sve uvjete, još uvijek neće otići u mirovinu. U slučaju da se odluči na taj potez, bez posla će ostati i njegov zet, koji vozi na njegovu licenciju otkad je izgubio posao u "Konstruktoru". Njegovim odlaskom u penziju obitelj bi izgubila dva izvora novca, jer Grad je ukinuo mogućnost prijenosa dozvole na najbliže srodnike. Ovako zet radi većinu dana, a Darko uskače kad i koliko može.

– Da bi mogao zaraditi normalnu plaću, svaki taksist na godišnjoj razini mora raditi minimalno po 12 sati dnevno. Sve kraće od toga ozbiljno dovodi u pitanje isplativost rada. Ljeti se ozbiljno radi, a zimi smo spustili cijene na 30 kuna, pa je to čisto životarenje. Zadovoljan si ako u jednoj smjeni odradiš tri vožnje, a to je 90 kuna prometa, pa zaračunajte koliko je to zarade kad se oduzmu sva davanja, naknade i trošak goriva. Evo tu, kod "Prime Grad", jutros sam od 7.30 sati i tek sam u redu za drugu vožnju – kaže nam gradski taksist, jedan od rijetkih sa svim dozvolama koji je bio voljan istupiti u javnost.



– Ako želiš raditi u potpunosti legalno, samo za ulazak u posao potrebno je položiti stručni ispit, poznavanje grada i državni ispit, što košta oko 5000 kuna. Zatim na red dolazi izrada reklame, službeno uštimavanje taksimetra i posjedovanje atestiranog aparata za gašenje požara, što je još oko 4000 kuna.

A gdje su redovni servisi vozila, preventivni pregledi, porez, mirovinsko, zdravstveno, dodatak za Komoru koja nas slabo i nikako zastupa, evo i plaćamo dodatak za nezaposlene po 57 kuna mjesečno. Ako ne izdamo račun ili nismo obavili neki od ovih pregleda ili servisa, prijete nam tisuće kuna kazne. Sve to oni koji voze za "Uber" i "Cammeo" nemaju, pa vi meni recite da je to pošteno – osvrnuo se naš sugovornik na nove vrste gradskog prijevoza.

– Nemamo mi problem s "Uberom", njihovi korisnici su mlađe osobe koje se razumiju u tehnologiju, to su vam ljudi koji su se prije vozili autobusom bez karte, a danas naručuju vožnju mobitelom. Ne znam uopće gdje je tu računica, pa neki od njih voze skupocjene automobile, a 100 kuna uprihode za pet vožnji. Kad se oduzme naknada za "Uber", pa mu postotak uzme onaj za koga radi, pa gorivo, to je izvan svake pameti. Ali "Cammeo", to je tvrtka s 30 vozila koja obavlja klasičnu taksi-uslugu, ali ih nitko ne kontrolira. Da dolaze s konkurentnim cijenama, ne bismo imali ništa protiv, ali oni niskim cijenama nas žele uništiti da bi sebi stvorili tržište – smatra Antišić, koji naglašava kako im najveću glavobolju ipak zadaju oni koji voze - na crno:

–- Stalno su nam tu ispred nosa, ali što im možeš, nećemo se valja tući. Prijavljivali smo ih, ali policija i inspekcije prebacuju odgovornost jedni na druge.

Na našu zamjerku kako i među njima ima onih koji varaju s taksimetrima ili odbijaju vožnje tvrdi:

– Da mi kojim slučajem imamo pravo udruženje koje će stati iza nas, rješavali bismo se "kukolja" među sobom, no nema instrumenata da se dozvole oduzimaju onima koji krše pravila. Krive su institucije koje bi se trebale brinuti o onima koji rade mimo propisa.

Opraštamo se nešto iza 11 sati, jer je Darko stigao na red za drugu vožnju tog dana. Dok ulazi u auto još jednom nam dobacuje:

– Nemojte zaboraviti napomenuti da nam svakog miseca stižu i uplatnice na 57 kuna za nezaposlene!

USPOREDBA ZIMSKIH CIJENA


RADIO TAXI
Start: 30 kuna
Cijena po kilometru, nakon odvožena prva tri: 8 kuna
Od grada do zračne luke: 180 kuna

'UBER'
Start: 6 kuna
Po kilometru: 4 kune
Minuta vožnje: 0,45 kuna
Do zračne luke: 225 kuna

'CAMMEO'
Start: 5 kuna
Po kilometru: 5 kuna
Do zračne luke: po taksimetru

Što sve treba za rad


'UBER':
- važeća vozačka dozvola
- prometna dozvola
- komercijalno osiguranje za automobil
- potvrda o nekažnjavanju
- licencija za prijevoz putnika
- potvrda o vlasništvu ili radu u tvrtki ili obrtu

'CAMMEO':
Iako su "Cammeovi" čelnici pred novinarima opetovano tvrdili kako oni ne nude taksi-uslugu, već je u pitanju "iznajmljivanje vozila s vozačem", te kako za njih voze samo prijevoznici koji u svom poslovanju imaju dozvolu za prijevoz putnika, situacija na razgovorima za posao bila je nešto drugačija. Budući da nikakve informacije iz te tvrtke nismo dobivali, odradili smo uvodno predavanje za vozače u kojima je opcija "Cammeo partner" bila navedena samo kao mogućnost u budućnosti. Za potpisivanje jednomjesečnog ugovora tražilo se tek posjedovanje vozačke dozvole i završena edukacija, te odrađene probne vožnje s njihovim zaposlenicima.


'KLASIČNI' TAKSIST

Isprave za vozilo:
U prometnoj knjižici mora stajati napomena da je u pitanju vozilo za taksi-prijevoz, a da bi se nju dobilo, potrebno je ispuniti sljedeće tehničke uvjete:
- vozilo mora imati četvera vrata, taksi-oznaku i ploču, svjetla za maglu, "štop" svjetlo, sva sjedala moraju imati naslone za glavu i sigurnosne pojaseve, najmanje dva zračna jastuka, ABS sustav kočenja i klima-uređaj
- taksimetar mora biti uredno baždaren, a na desnom dijelu vjetrobranskog stakla potrebno je imati oznaku o uredno izvršenom pregledu
- uz prometnu knjižicu, potrebno je posjedovati i knjižicu za preventivni tehički pregled, koji se ovisno o starosti vozila obavlja do četiri puta godišnje
- polica za obvezno autoosiguranje skuplja je 30 posto u odnosu na privatna vozila građana

Za vozača:
- otvoren obrt ili tvrtka za pružanje taksi-usluga jer samo se tako naplata vožnje može obavljati u vozilu
- položen ispit o stručnoj osposobljenosti koji izdaje Hrvatska obrtnička komora
- potvrda o poznavanju grada, na ispitu koji organizira Banovina
- licencija za taksi-prijevoz koju izdaje Ured državne uprave, odnosno izvod iz licencije za automobil kojim se obavlja prijevoz

 

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
sss
sss
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/split/uberovac-taksist-u-jednoj-voznji-zaradi-koliko-ja-u-pet-taksist-gdje-im-je-racunica-451086 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=7e0ce28c7c98defea285a72b68f085a316457b16 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Uberovac%3A+Taksist+u+jednoj+vo%C5%BEnji+zaradi+koliko+ja+u+pet%3B+Taksist%3A+Gdje+im+je+ra%C4%8Dunica%3F&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsplit%2Fuberovac-taksist-u-jednoj-voznji-zaradi-koliko-ja-u-pet-taksist-gdje-im-je-racunica-451086 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsplit%2Fuberovac-taksist-u-jednoj-voznji-zaradi-koliko-ja-u-pet-taksist-gdje-im-je-racunica-451086 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DVIJE PRIČE O JEDNOM POSLU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
SplitDVIJE PRIČE O JEDNOM POSLU

Uberovac: Taksist u jednoj vožnji zaradi koliko ja u pet; Taksist: Gdje im je računica?

21. studenog 2016. - 17:19

Bitka za zaradu i putnike kojoj svjedočimo proteklih dana i tjedana dodatno je zaoštrena dolaskom "Cammeovih" vozila na gradske ulice. I dok se službeni taksisti i prijevoznici koji rade sličan, ako ne i isti posao, prepucavaju na sve strane, odlučili smo na jednome mjestu predstaviti dvojicu vozača iz različitih oblika istog biznisa i usporediti sve detalje koji čine mozaik njihova rada s građanima.

PRIČA PRVA

Nekoliko sezona radio je kao vozač za hotel "Le Meridien Lav", što je, kako nam kaže, bio dobro plaćen sezonski posao u kojemu je kao momak uživao.

No, kad se naš sugovornik Marin Vučić odlučio oženiti i dobio danas sedmomjesečnog sina, to je automatski donijelo i svoje obveze. Nije bilo druge nego pronaći stalno zaposlenje koje će svakog mjeseca njegovoj maloj obi...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 22:35