StoryEditorOCM
SplitJOŠ JEDNA SRAMOTA

U Splitu se 22 godine ne može izgraditi ključni objekt koji bi smanjio nezapamćene gužve: ‘To je 30.000 vozila manje...‘

Piše Božidar Lončar
6. listopada 2023. - 15:58

Predsjednica Gradskog kotara Šine, nezavisna Marina Kovačević, održala je konferenciju za medije u povodu 22 godine od otvaranja radova na nikad dovršenom nadvožnjaku "Vukovarska" i s time povezanim prometnim gužvama koje je u pozivu opisala kao "nezapamćene".

Pozvala je sve vlasti, od lokalne, županijske do državne, da pronađu zajedničko rješenje kako bi se dovršila Vukovarska ulica od Jadranske magistrale do trgovačkog centra "City Centar one Split".

image
Saša Burić/Cropix

Izgradnja nadvožnjaka počela je 2001., a do danas je jedino sjećanje na nadvožnjak – željezna armatura na državnoj cesti D8, o čemu smo pisali 21. rujna.

Pozvala političare

U povodu 22 godine od početka radova, Marina Kovačević je istaknula kako bi se dovršetkom nadvožnjaka "Vukovarska" riješio problem gužvi ljeti na istoku grada i time smanjio broj vozila za trećinu.

image

Već 22 godine, otkad su započeli radovi, iz tla strši armatura

Saša Burić/Cropix

– Nadvožnjak znači 30 tisuća vozila manje od 97 tisuća koliko ih ovuda prođe. Pozivamo sve političke opcije na svim razinama izvršne vlasti da počnu rješavati ovaj problem.

image

Marina Kovačević

Saša Burić/Cropix

Predsjednica kotara navodi kako je 2011. u Urbanističkom planu uređenja "Šine-Vidovac" navedeno kako se izgradnji nadvožnjaka treba pristupiti što prije, jer je jedini način da se ovo područje uključi u širi prometni sustav.

image

Iz Urbanističkog plana uređenja Šina
 

Marina Kovačević
image

Urbanistički plan uređenja Sirobuje iz 2011. u kojem je navedeno kako se što prije treba pristupiti izgradnji jer je nadvožnjak jedino prometno rješenje za povezivanje istočnog dijela grada s ostatkom

Marina Kovačević
image
Saša Burić/Cropix

Prema urbanističkom planu uređenja iz 2007., izgrađena je zamjenska cesta i nadvožnjak "Kamen" s pješačkim pothodnikom, koji je ulaz u naselje iz pravca Splita i izlaz prema Omišu, i os 23 sa suprotne strane ceste, što je bezobrazluk, izjavila je Kovačević.

– Vrhunac bezobrazluka je da je nadvožnjak izgrađen za Sirobuju u izvornoj dokumentaciji nazvan po Kamenu, kvartu kojemu je uskraćen!

Potrebna je urbana sanacija za istočni dio grada

O nadvožnjaku "Vukovarska" u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju 21. rujna, ravnateljica Javne ustanove Zavod za prostorno uređenje Grada Splita Janja Novaković rekla je kako je za istočni dio grada potrebna "urbana sanacija i kako su prostori niskog komunalnog standarda":

– Instrumenti urbane sanacije su ograničeni i u velikoj mjeri ovise o participaciji i spremnosti korisnika tih prostora za osiguranjem javnih površina, prvenstveno odgovarajuće prometne mreže i zelenih površina.

Prostorni razvoj grada Splita, pa tako i njegovih istočnih dijelova, temelji se na Urbanističkoj politici Grada Splita do 2030. Realizacija ciljeva iz Urbanističke politike podrazumijeva izmjene GUP-a, PPUG-a i detaljnijih planova kao i izradu novih UPU-ova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. svibanj 2024 18:14