StoryEditorOCM
Splitsistematizirali se

Split grca u prometnom kaosu, a samo šačica redara ordinira gradom. Frapira sadržaj dopisa koji im je šef poslao

Piše marin prvan
4. rujna 2023. - 11:25

Unatoč tome što je, kao što smo već pisali, splitska komunalna služba usred sezone raspolagala sa samo šest aktivnih prometnih redara (što zbog Puljkove sistematizacije u kojoj je od 15 eliminirano njih petero, što zbog bolovanja i drugih razloga) - od kojih samo polovica može istovremeno biti na terenu od Sitnoga Gornjeg do Slatina - kazne za nepravilno parkiranje i dalje se, kako je i primjereno, ispisuju. 

U sezoni kaosa, Split ima šest prometnih redara! Služba se totalno rasula, a šačica preostalih rade ka pasi...

Ipak, ako ćemo iskreno, ove informacije nikada nisu potvrđene, ali ni opovrgnute. Zašto? Pa zato što nam iz Upravnog odjela za komunalne poslove na upit o kadrovskom stanju službe nisu odgovorili od - 19. srpnja. 

Dakle, izgleda da tom odjelu Banovine treba i nekoliko mjeseci da prebroji svoje zaposlenike koji, uzgred rečeno, stanu na prste jedne ruke. Možda i doslovno. Naime, upravo (neslužbeno) doznajemo da gradom pod Marjanom trenutačno šeta samo - pet redara. I tako cijeli kolovoz...

A kako to izgleda u praksi, otkriva e-mail (koji smo dobili na uvid) što ga je voditelj Odsjeka za redarstvo Josip Gabelica poslao podređenima, a u kojem se jednom redaru dana 10. kolovoza određuje radno vrijeme od 6 do 22 sata - 16 sati u komadu! Što je najgore, isto se dogodilo i tjedan prije toga, samo drugom zaposleniku. 

Inače, jedan od ovih radnim satima preopterećenih redara dio je dvojca poznatog po šaketanju građana prilikom služenja građanima, a za koje je dogradonačelnik Ivošević svojevremeno kazao da su "među najboljim prometnim redarima, ako ne i najbolji koje služba ima gledajući pristup poslu i efikasnost na terenu" te da su "dotični prvi odabir službe radi svojih kvaliteta".

"Ja bih bio sretan da imamo više takvih redara", pohvalio ih je tada Puljkov zamjenik, koji je sada zasigurno sretniji no ikad - uslijed nezapamćenog deficita - imajući na raspolaganju ljude koji su spremni, u duplim smjenama, biti prvi i jedini odabir.

Pogledajte snimku brutalne tučnjave između splitskog prometnog redara i građanina, čuje se kričanje, zapomaganje, psovke. Bio je to pravi boks-meč na ulici!

image
privatni album

Što je najluđe od svega, (očito) bolja polovica dinamičnog dua je prošle godine - unatoč tome što tuče Splićane - nagrađena promocijom u glavnog prometnog redara. S druge strane, nedavno se referirajući na Maju Đerek, gradonačelnik je otkrio da mu "nije prihvatljivo da se službenici grada svađaju s građanima".

Suludo, zar ne? 

Prometni redar koji se tukao s građanima u Stobreču postao glavni nadređeni! A to je tek jedna od spornih stvari...

No, kao što smo već primijetili, prekršaji se i dalje evidentiraju. Pitanje je samo u kolikoj mjeri. To pitanje - usprkos tome što smo prije mjesec i pol dana zamolili aktualnu statistiku o postupanju prometnog redarstva; kakvu je dogradonačelnik Ivošević već znao objavljivati na društvenim mrežama - ostaje neadresirano.

Netransparenta statistika se, doduše, svakako popravila adresiranjem nepropisnog parkiranja kombija u Gundulićevoj. 

image
slika čitatelja

Ipak, čini se da su premorenost i mnogi prekovremeni sati, u vrijeme kad drugi uzimaju godišnje odmore, ostavili traga na kondiciji ove desetkovane službe. 

Kao što se može vidjeti na snimci koju nam je poslao čitatelj, prometni redar odlučio je skratiti dionicu šetanja do mjesta prekršaja tako što je - parkirao još nešto dublje u prekršaju od prekršitelja.

Izmoreni djelatnik komunalnog odjela je tako penetrirao vozilom gradske službe skroz do Trga Hrvatske bratske zajednice i ostavio vozilo nekoliko metara od ulaza skorašnjeg Općinskog suda; tik do rampe za invalide.

Inače, prometno redarstvo nema pravo parkirati išta drugačije od ostalog građanstva. Jedino što im se tolerira je ulazak vozilom u pješačku zonu; što ovaj nogostup - koliko znamo - to nije. Osim toga, na ovoj istoj poziciji su se redovito kažnjavali ostavljeni motori (kojih upravo zato tu više nema).

Srećom, sud još nije u funkciji. Da jest, tek bi onda bilo problema.

Naime, čak 20-ak preraspoređenih i otpisanih djelatnika Banovine - čije se žalbe na donesena rješenja trenutno procesuiraju na Upravnom sudu - u slučaju da to pravno tijelo odluči u njihovu korist, planiraju podignuti kaznene prijave protiv Grada, kao i odgovorne osobe, pročelnice po ovlaštenju Upravnog odjela za komunalne poslove Leone Grgić.

A, ako se to dogodi, lokalni sudovi će tada raditi punom parom. Baš kao i petorica splitskih prometnih redara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. svibanj 2024 10:02