Dok živa u termometru kuha kao i živci vozača koji čekaju u dugačkim redovima na ulaz i izlaz iz trajektne luke, Grad je odlučio poduzeti korake na poboljšanju prometnog rješenja, a oni bi se mogli osjetiti od iduće sezone.
Kako nam je objasnio prof. dr. Dražen Cvitanić, šef Katedre za prometnice na Fakultetu građevinarstva, arhitekture i geodezije, prvi put provodi se detaljno i sveobuhvatno brojenje prometa na širem području ulaza i izlaza iz trajektne luke. Ove srijede angažirano je 40 brojača prometa, koji su uglavnom bili smješteni po raskrižjima.
Oni su danas od 8 do 14 sati brojili promet koji se odvijao na Poljičkoj ulici gdje je “Autohrvatska”, preko raskrižja Zvonimirove i Ulice slobode kod Knjižnice Marka Marulića, križanja Zagrebačke i Zvonimirove kod Nadbiskupove palače.
Brojila su se i vozila na ulazu i izlazu na gatove sv. Petra i sv. Duje, na kružnom toku na izlazu iz luke, kao i na Jadranskom mostu. Završno, brojila su se vozila u Gupčevoj ulici i Šetalištu Bačvice u povratku prema knjižnici. Iduće brojenje prometa odvijat će se ove subote.
U ožujku ove godine izveden je “Mikrosimulacijski model varijanti cestovnog izlaza iz Gradske luke”. Studiju je izradio Fakultet, a voditelj izrade bio je prof. dr. Dražen Cvitanić. Kako doznajemo od njega, konstruktori već razrađuju projekt kojim bi se ojačalo Jadranski most, a koji bi dobio još jedan kolni trak i na južnoj strani nogostup za pješake.
Novi nogostup
– Ideja je da se odvoje pješaci kako bi se dobila veća protočnost prometa. Napravit će se jedan dodatni kolni trak i južni trak za pješake na Jadranskom mostu. S druge strane, jedan dodatni kolni trak za automobile išao bi ispod "Vile Harmony" na Preradovićevo šetalište.
Tako bismo imali dva izlazna traka iz Trajektne luke – jedan bi išao u Jadransku ulicu, a drugi preko postojećih stepenica kroz Preradovićevo šetalište do Bijakinijeve ulice, preko Prilaza braće Kaliterna i Trga Mihovila Pavlinovića. Oba izlaza sretala bi se u Bijankinijevoj – objašnjava Cvitanić.
Promet bi prolazio pokraj "Hotela Briig", ali Cvitanić dodaje da su tako predvidjela i nagrađena rješenja na anketnom natječaju za Istočnu obalu gradske luke.
– Također, na sjevernoj strani promijenio bi se režim jednosmjernih kretanja na dionicama – Preradovićevo šetalište, Gupčeva i Hatzeov perivoj – da ne bi došlo do konflikta s vozačima na izlazu iz luke – napominje Cvitanić.
Za funkcioniranje ovoga prometnog rješenja Druga policijska postaja, koja se nalazi u skladnoj historicističkoj zgradi na križanju Bijankinijeve i Pojišanske, trebala bi uvući jedan metar svoje dvorište, koje ima lijepu kamenu i željeznu ogradu.
– Promet bi preko Preradovićeva šetališta opet izišao na Bijankinijevu i dolje bi se uzelo malo dvora od policijske postaje da mogu dva auta izići – napominje prometni stručnjak, ali na naš upit kaže kako ne zna je li Grad dobio odobrenje od konzervatora.
– Napravio bi se, takoreći, kontinuitet za pješake do Rive; bitno je da pješaci ne prelaze na krivini, a da na uzbrdici ne stoje vozila. Pješacima bi bilo komfornije nego prije, većina ih dolazi od strane Bačvica pa ne bi morali prelaziti cestu.
Ovo bi bilo privremeno rješenje, dok se ne izvede urbanistički natječaj za realizaciju Istočne obale i izvede konačno rješenje. Tko zna kad će to biti. Sad je bio anketni natječaj za Istočnu obalu, a nakon toga ide urbanistički.
Sad će se po modelima analizirati varijante i gledati koje su prednosti i nedostaci i usporediti rezerve kapaciteta s obzirom na broj izgrađenih garaža i namjena površina, odnosno svega što privlači promet – zaključuje Cvitanić.