StoryEditor
Splitmili bože, kud sam zašo

Furešti: Splitski Autobusni kolodvor izgleda socijalistički

Piše PSD.
27. kolovoza 2012. - 22:03

Svega par stotina metara od Dioklecijanove palače, neposredno uz gradsku luku i željeznički kolodvor, smjestio se Autobusni kolodvor Split. Fantastično mjesto, fantastičan promet.

Kako doznajemo, dnevno se u turističkoj sezoni proda preko dvije i pol tisuće karata, a vikendom ta brojka naraste do fascinantnih 3700. Kada se malo pozabavite brojkama, ispada da je od prvog dana kolovoza našim kolodvorom prošlo oko 40 tisuća ljudi. Njih 40 tisuća, a u čekaonici punih 16 sjedaćih mjesta za odmor. Opet malo matematike i ispada da za jednu sjedalicu “konkurira” dvije i pol tisuće pozadina...

Uzaludan trud

Koliko god se, slovima i brojkama, trideset osam, 38, zaposlenika trudilo putnicima omogućiti najkvalitetniju moguću uslugu i komforan smještaj u okviru svojih kapaciteta – to jednostavno nije tako lagano. Premda, ti ljudi u sezoni rade 24 sata dnevno...

- Ovo je prvo mjesto koje smo ugledali kada smo stigli autobusom. Poprilično socijalistički izgleda - kazuje nam mlađahna Slovenka Nika Testen. Zajedno sa svojim prijateljima smjestila je kufere i torbe na pločnik, gdje su i sjeli, jer, sjećate se – u klimatiziranoj čekaonici nema mjesta za sve putnike. Tako čekaju autobus, koji bi ih trebao vratiti u Novo Mesto.

Da bar poštuju vozni red - Iskreno, ne stvara nam ovo problem. Lijepo smo se proveli i sve opraštamo, ruku na srce – Split nam je ionako bio samo prolazna točka - kazuje nam Jan Arabadžija. - Ono što nas stvarno brine jest najava da nam autobus u startu kasni 45 minuta - dobacuje Benjamin Cujnik. Tonči Radalj, direktor “Autobusnog kolodvora Split” d.o.o., kazuje nam da sadašnja situacija na kolodvoru nije krivnja većinskog vlasnika, a to je Mate Jujnović, sa 60 posto udjela u vlasništvu, dok ga slijedi Republika Hrvatska sa 36 posto i Grad Split sa svoja četiri posto udjela.

- Mi smo spremni ovog trena financirati obnovu i preuređenje kolodvora. Spremni smo stvoriti pravi europski kolodvor i u postojećim gabaritima i veći ako treba, ali gradske se strukture još uvijek, nažalost, nisu dogovorile što žele od ovoga dijela grada - kazuje nam Radalj. - Mi smo jedini kolodvor na Mediteranu koji ima sve u radijusu od par stotina metara, tu je željeznički kolodvor, tu je trajektna luka, idealno čvorište, idealno za putnike - veli.

milena budimir
snimio mario todorić / cropix

Radalj: Imamo lovu, ali ne možemo ulagati...

Financije su u ovo vrijeme veliki problem svima, no Tonči Radalj, direktor “Autobusnog kolodvora Split” d.o.o., nas uvjerava kako oni novac za preuređenje splitskog kolodvora imaju.
Sve im “igra”, bilo da je riječ o izgradnji posve novog kolodvora ili prilagodbi postojećeg, koji bi se proširio prema uredima, spustio malo niže, a na katu bi se tada izgradile nove kancelarije.

- Ja vam govorim o privatnom ulaganju, dakle nema traženja ni kune od države ili grada, ovo kako sada radimo je čista improvizacija, stalno smo u iščekivanju rješenja- kazuje nam direktor.
Čuo je kako postoji inicijativa u Gradu koja bi se bavila upravo ovom problematikom, no njih, do sada, nitko nije zvao na razgovor, a imaju puno toga za reći.
Premda je splitski kolodvor kategoriziran kao “B-kolodvor”, što znači da bi usluge trebao pružati od 5 do 22 sata – oni rade non-stop.

Uz uobičajen posao prodaje karata i davanja informacija putnicima – uposlenici moraju odgovarati i na telefonske upite. Ljudi im se žale kako telefon zvoni, a nitko se ne javlja.
No, direktor Radalj nam kazuje izlist poziva – prošle godine su zaprimili preko sto tisuća upita, a neodgovorenih je poziva bilo točno 1547.

M. budimir

#AUTOBUSNIKOLODVORSPLIT

Izdvojeno

28. svibanj 2020 20:40