StoryEditor
Auto motoVOLVO V60 2.0 D3 AT8 MOMENTUM

Švedski prestižni karavan odlikuje se skandinavskim dizajnom, opipljivom kvalitetom i uvjerljivom mehanikom, te živahnim, ali štedljivim dizelašem

Piše Zdravko Juričko
24. siječnja 2019. - 08:03

Stilska dotjeranost i prepoznatljiv skandinavski dizajn aduti su novog švedskog karavana koji je pred najezdom SUV-ova postao ugrožena vrsta.

Prepoznatljiv je po izduženoj masci i LED dnevnim svjetlima u obliku slova T u čast čekića koji simbolizira skandinavskog boga Thora. Pri stvaranju novog karavana Šveđani nisu zanemarili ni praktičnost, sigurnost i kvalitetu upotpunjenu mehanikom koja idealno kombinira udobnost i užitak u vožnji.

U skladu s posljednjim trendovima u Volvu, stražnja svjetla zadiru u peta vrata i protežu se gotovo cijelom dužinom do krovnih nosača. Aluminijski naplatci od 19 cola dio su dodatne opreme, a ponuđeni su i od 20 cola.

Unatoč klasičnim formama karavana, dizajneri su uspjeli pobjeći od banalnosti i složili elegantnu izduženu formu s niskom krovnom linijom (143 cm), a istom mjerom se može podičiti Audijev A4 Avant.

Bez obzira na kut gledanja V60 je neupitno pomno skrojen automobil koji, unatoč jednostavnosti linija, djeluje elegantno i profinjeno. Dizajneri su uspjeli prenijeti dio šarma s većeg brata V90, ali su se zadržali u gabaritima po mjeri europskih kupaca.

Unutrašnjost je za svaku pohvalu, dok su prednja sjedala odvojena velikim središnjim tunelom. Prednja armatura je preuzela elemente koje smo već vidjeli na ostalim novijim modelima Volva. Klasične instrumente zamijenio je TFT zaslon na kojem su sve informacije vrlo jasne i čitljive.

Središnjim dijelom dominira veliki 9-inčni zaslon osjetljiv na dodir postavljen okomito, tako da je moguće pristupiti svim funkcijama automobila. Iza ručice mjenjača na tunelu smješten je karakterističan prekidač za pokretanje, odnosno gašenje motora, te kotačić za odabir načina vožnje. Dodatnih devet centimetara međuosovinskog razmaka u odnosu na prethodno izdanje karavana V60 najbolje se osjeti na stražnjim sjedalima.

Nažalost, visoki središnji tunel uskraćuje udoban smještaj trećem putniku straga. Kada je u pitanju prtljažnik, treba zaboraviti stari Volvo u koji se moglo utrpati sve i svašta, jer je novi V60 osmišljen kako bi ponio prtljagu za četiri osobe. Obujam prtljažnika je 529 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala taj prostor se povećava na 1441 litru.

Testni karavan bio je opremljen 2,0-litrenim D3 turbodizelašem koji razvija 150 KS uz okretni moment od 320 Nm raspoloživ između 1750 i 3000 “điri”. Brojke koje u apsolutnom smislu ne izazivaju divljenje pružaju dovoljno živosti. Motor vuče ujednačeno, ne pati pod opterećenjem i prava je šteta što ga nećemo vidjeti u budućnosti s obzirom da se Šveđani okreću benzincima i električnom pogonu.

Bez obzira na sve, švedski karavan ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi i postiže najveću brzinu od 205 km/h. Ovaj agregat uparen je s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem koji je mekan i nježan kada prebacuje u više stupnjeve, dok određenu neodlučnost pokazuje nakon usporavanja i potragom za nižim odnosima.

U svakom slučaju, V60 je ugodan u vožnji zahvaljujući unutrašnjosti s učinkovitim klima-uređajem, izvrsnoj zvučnoj izolaciji, te ovjesu koji upotpunjuje sliku udobnosti. U osmom stupnju motor se vrti tek neznatno iznad 2000 “điri”, što uz aerodinamičnost i učinkovitost dizelskog agregata pretvara u potrošnju od oko 6,5 l/100 km. V60 je pravi automobil za gutanje kilometara na otvorenoj cesti, a sve je u skladu s onim što nude njemački konkurenti.

Testni model s 2,0-litrenim turbodizelašem od 150 KS, automatskim 8-stupanjskim mjenjačem, prednjim pogonom i paketom opreme Momentum košta 46.050 eura. Međutim, V60 je imao dosta doplatnih elemenata (IntelliSafe pro – poluautomatska vožnja plus nadzor mrtvog kuta, paket light – maglenke, LED aktivna svjetla, Connect pro – navigacija, CD, Apple CarPlay i Andrid auto, grijanje sjedala i mlaznica vjetrobrana...), tako da mu je u konačnici cijena 56.730 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1969 ccm

Snaga: 150 KS pri 3750/min

Okretni moment: 320 Nm pri 1750-3000/min

Mjenjač: automatski, 8 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4761 mm x 1850 mm x 1427 mm

Međuosovinski razmak: 2870 mm

Prtljažnik: 529/1441 l

Ubrzanje: 9,9 s

Najveća brzina: 205 km/h

Potrošnja: 4,1/4,5/5,3 l/100 km

Cijena: testni model 46.050 eura, s doplatama 56.730 eura

 

 

#AUTO-MOTO#VOLVO V60

Izdvojeno