StoryEditor
Auto motoAUDI A3 SPORTBACK

Četvrta generacija premium kompakta ulazi u ravnopravnu borbu s najvećim konkurentima

Piše Zdravko Juričko
2. travnja 2020. - 06:20
Audi

Svjetska prezentacija četvrte generacije Audija A3 Sportback koja se trebala krajem ovog mjeseca održati u španjolskoj Granadi, otkazana je zbog pandemije koronavirusa.

Međutim, zahvaljujući virtualnim kanalima stigli smo do konkretnih informacija i fotografija modela s kojim je Audi 1996. godine otvorio segment premium kompaktnih modela. Audi A3, kao treći najvažniji njemački igrač u premium segmentu kompaktne klase, stiže dvije godine nakon Mercedesa A klase, te godinu dana nakon BMW-ove serije 1. Sada s četvrtom generacijom koja je sportska, digitalizirana i potpuno povezana ulazi u ravnopravnu borbu s najvećim konkurentima.

Peterovratna karoserija ima nešto i veće dimenzije u odnosu na prethodnika. Dugačka je 434 centimetra (+3 cm) i široka 182 cm (+3 cm), ali zadržava visinu od 143 centimetra, jednu od najnižih u kompaktnoj klasi, što za sobom povlači i već poznatu nešto nižu poziciju sjedenja i blagi sportski dojam.

Međuosovinski razmak kompaktne modularne platforme MQB veći je četiri centimetra i sa svojih 264 cm i širim tragom kotača također ostavlja dojam sportskijih proporcija, ali prostraniju i komforniju unutrašnjost. Ovisno o položaju stražnje klupe kapacitet prtljažnika je između 380 i 1200 litara, a podnica prtljažnika može se postaviti na različite visine. Na zahtjev dostupna su stražnja električna podizna vrata, kojima se upravlja pokretom noge.

Što se tiče izgleda, ponavlja se priča kao sa svakim novim Audiejm posljednjih godina. Na osnovi prepoznatljivih elemenata po tko zna koji put osmišljen je tipičan i snažan izgled lišen ekstravagancije, ali opet ima nešto svoje i svježe. Detalji poput svjetala LED Matrix i velikih naplataka, ali i visokih bokova, pritom su bitni vizualni i funkcionalni faktori snažnog izgleda.

LED Matrix svjetla sastoje se od mreže LED segmenata u tri puta pet rasporedu te kreiraju specijalne svjetlosne potpise po kojima je A3 odmah prepoznatljiv. Široka Singleframe prednja maska i veliki otvori za zrak ističu dinamični karakter ovog premium kompaktnog automobila.

MMI operativni koncept pokreće nova, treća generacija modularne informacijsko-zabavne platforme. Njena snaga računanja je deset puta veća nego kod prethodne izvedbe te provodi sve zadatke u vezi s povezivanjem, uključujući telefoniju i Audi connect usluge s LTE Advanced brzinom, a uključuje i integriranu Wi-Fi spojnu točku. Individualne postavke mogu se spremiti u šest korisničkih profila, od kontrola klimatizacije i položaja sjedala do često korištenih navigacijskih odredišta i medija. DAB+ digitalni radio dio je serijske opreme, a online ili hibridni radio nude se kao opcija. Navođenje na rutu je još lakše i fleksibilnije.

Novi Audi A3 Sportback nudit će se u izvedbama s tri motora, dva turbodizelska i jednim turbobenzincem. Benzinac je 1.5-litreni TFSI sa 150 KS s kombiniranom potrošnjom goriva od 4,8 do 5,1 l/100 km (kombinirana emisija CO2 od 111 do 116 g/km.

Turbodizelaši su obujma dvije litre s tim da slabiji 2.0-litreni TDI razvija snagu od 116 KS uz kombiniranu potrošnju goriva od 3,5 l/100 km i emisije CO2 emisije od 92 do 96 g/km. Snažniji 2,0-litreni TDI razvija 150 KS uz prosječnu potrošnju od 3,7 do 3,9 l/100 km (emisija CO2 od 98 do 103 g/km).

Svi motori impresioniraju svojim velikim okretnim momentom i uglađenim radom. Ove izvedbe motora će se na početku proizvodnje kombinirati s prednjim pogonom. Snaga se prenosi preko 6-stupanjskoga ručnog mjenjača ili brzog 7-stupanjskog S-tronic mjenjača, čija je ručica dizajnirana kao kompaktna ručica. Vozač je za kontrolu osnovnih funkcija mjenjača može gurati ili povlačiti. Nakon početka prodaje, Audi će postupno proširivati ponudu s novim izvedbama motora, uključujući elektrificirani pogon i inačice s quattro pogonom.

Ovjes novog A3 Sportback s four-link stražnjom osovinom za motore od 150 KS je sportski i uravnotežen, kombinirajući udobnost vožnje s dobrom dinamikom. Na zahtjev, ovjes je dostupan sa sustavom prilagodljive tvrdoće, koji istovremeno spušta karoseriju za 10 milimetara. Svaki amortizer se stalno prilagođava uvjetima na cesti, situaciji u vožnji i postavkama Audi drive select sustava dinamičnog upravljanja, kreirajući široki raspon postavki između jako udobnog naginjanja i agilnog upravljanja.

Sa sportskim ovjesom koji je dio serijske opreme sa S line vanjštinom, a inače se može odabrati kao opcija fokus je jasno na agilnom upravljanju. Zbog kruće postave ovjesa i amortizera i činjenice da je vozilo spušteno za 15 milimetara, ovaj kompaktni model osigurava još izravniji kontakt s površinom ceste.

Novi kompaktni Audi opremljen je s tri paketa opreme: Select, Advanced+ i S line+, barem kad su akcijske cijene u pitanju. Osnovni model A3 Sportback s turbobenzincem u akciji košta 227.287 kuna, a s turbodizelašem 226.679 kuna.

Sigurnosni sustavi

Opremljen s Audi pre sense prednjim sustavom, asistentom izbjegavanja prepreke i asistentom promjene vozne trake, A3 Sportback pomaže spriječiti nesreće s drugim sudionicima u prometu i serijski nudi visoku razinu sigurnosti.

Dodatni sustavi pomoći, kao što su upozorenje kod izlaska iz prometnog traka i upozorenje kod izlaska iz vozila, kao i asistent kod bočnog prometa straga i sustav pomoći pri parkiranju, dostupni su kao opcija.

Adaptivni tempomat u obliku adaptive cruise controla poznati su iz viših klasa, pomaže u uzdužnom i poprečnom navođenju. On pomaže u održavanju brzine i udaljenosti do vozila ispred i pomaže prilikom navođenja na vozni trak pomoću blagih intervencija u elektro-mehaničkom sustavu upravljača.

Cijena od 226.679 kuna

Tijekom akcijske prodaje osnovni modela Audi A3 Sportback s turbobenzincem od 150 KS (35 TFSI), ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i paketom Select košta 227.287 kuna. S istim motorom i paketom Advanced+ cijena je 242.080 kuna, a s paketom S line+ košta 252.046 kuna.

Slabiji turbodizelaš od 116 KS (30 TDI), paket Select i ručnim mjenjačem zapada 226.679 kuna, s Advenced+ 242.502 kune te S line+ 251.519 kuna. Jači turbodizelaš (35 TDi) sa 150 KS i automatskim 7-stupanjskim S tronic mjenjačem i paketom Select košta 265.805 kuna. S istim agregatom i paketom Advenced+ stoji 281.932 kune, a s S line+ 291.110 kuna.

#AUTO-MOTO#AUDI A3

Izdvojeno

05. lipanj 2020 03:38