Prilozi Auto moto

BMW SERIJE 3 TOURING

Nova generacija bavarskog karavana ima veće dimenzije i međuosovinski razmak, a prtljažnik je sjajno uklopljen u sportsku siluetu vozila

BMW SERIJE 3 TOURING

Nakon što je prošle jeseni otkrivena sedma generacija BMW-a serije 3 (G20), sada nakon godinu dana stiže Touring izvedba (karavan). 

Na našem tržištu karavanske izvedbe automobila srednje klase nisu baš najbolje prihvaćene i smatraju se nižom vrstom, no na zapadu Europe takvi su automobili svojevrstan zakon. Čine više od dvije trećine prodaje, a Njemačka, Francuska, Italija i druga jaka tržišta gutaju ih svake godine na desetke tisuća. Dizajnerski, nova serija 3 Touring jedan je od najsportskije skrojenih karavana srednje klase.

Prema očekivanju, u odnosu na odlazeći model iz 2011. godine nova generacija bavarskoga karavana ide korak dalje u svim segmentima, a između ostalog i u prijevoznim karakteristikama, što kupce ovog tipa automobila najviše i interesira. Vanjske dimenzije nove generacije karavanskog modela serije 3 unose više dinamike nego ikad prije u tradicionalni BMW-ove serije 3 Touring.

Novi BMW-ov dizajnerski jezik koristi jasne linije i upečatljive površine kako bi se pokazao jasan i autentičan izgled sportskog karaktera automobila. Veće vanjske dimenzije od prethodnika izravno pridonose stabilnom i okretnom upravljanju automobila uz snažan stav i dinamično rastegnutu siluetu. U unutrašnjosti za volanom sve je isto kao u limuzini. Multimedijski i informacijski sustav nudi i glasovnu komunikaciju s vozačem, uz uvodnu poruku “Hey, BMW”.

Novi BMW serije 3 Touring narastao je za 76 milimetara i sada je dug 4709 mm, u širinu je otišao 16 mm dosegnuvši 1827 mm, te je za 8 mm viši (1470 mm uključujući i krovnu peraju). Međuosovinski razmak proširen je za 41 mm narastavši na 2851 mm, kao i trag kotača (sprijeda 1573 mm, straga: 1569 mm).

Uglavnom, prtljažnik u osnovnoj postavci sada nudi točno 500 litara obujma, što je pet litara više nego kod prethodnika. Spuštanjem stražnjih sjedala prtljažnik raste na 1510 litara, što je 10 litara više nego kod prethodne generacije.

Ulazni prag postavljen je niže nego prije, širina ulaznog otvora veća je 11 centimetara, a pružena je i praktična opcija otvaranja samo stakla petih vrata. To je korisno u slučaju kad na tijesnim prostorima u prtljažnik treba staviti manje stvari. Novi karavan je i u putničkom prostoru komforniji nego dosad.

Touring će imati jednaku ponudu i kombinaciju motora, mjenjača i pogona kao limuzina. Dizelski motori bit će snage 150, 190 i 265 konjskih snaga, a turbobenzinski 184, 258 i 374 KS. Pogon xDrive na sve kotače ide uz sve motore osim uz osnovne inačice.

BMW xDrive sustav ugrađen u novi BMW serije 3 Touring vrlo učinkovito dijeli okretni moment između prednjih i stražnjih kotača kako bi odgovorio potrebama svake situacije. Potpuno promjenjivi prijenos snage osigurava maksimalnu vuču i stabilnost u svim cestovnim i vremenskim uvjetima. Također promovira sportsko rukovanje kod bržih prolazaka kroz zavoje.

Ova funkcija dolazi s elektronički kontroliranim kvačilom s dvostrukom spojkom u slučaju prijenosa koji se povezuje sa sustavom dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i neprestano podešava prijenos snage, precizno i ​​u djeliću sekunde.

Sustav orijentiran na stražnji pogon pomaže u stvaranju sportskog iskustva vožnje koji vozači očekuju od BMW-a, a još je izraženije prekidačem Control Driving Experience Control postavljenim na SPORT ili SPORT +. U situacijama koje ne zahtijevaju pogon na sve kotače, BMW xDrive povećava svoju učinkovitost usmjeravajući sav okretni moment motora na stražnje kotače. 

Naslovnica Auto moto