Prilozi Auto moto

CITROËN C5 AIRCROSS 2.0 BlueHDi 180 EAT8 SHINE

Testirali smo: karakteristike SUV-a, udobnost limuzine

CITROËN C5 AIRCROSS 2.0 BlueHDi 180 EAT8 SHINE

O popularnosti SUV modela ne treba previše pisati jer to već znaju i ptice na grani. U tom smjeru otišao je i Citroën koji je napravio model C5 Aircross, čime je jednim udarcem ubio dvije muhe.

Naime, C5 Aircross u francuskim zamislima dobio je dvojaku ulogu. U prvom redu kompaktnog SUV-a, što je bila prva i osnovna težnja konstruktora i inženjera, ali je istodobno dobio ulogu dublera francuske limuzine C5 čija je proizvodnja ugašena upravo zbog SUV-ovskih trendova. I upravo toliko spominjana udobnost i mekoća francuskih vozila dolazi do izražaja kod ovog kompaktnog SUV-a, koji se istini za volju bolje snalazi na asfaltu nego izvan njega.

Citroën C5 Aircross u prvom redu krasi pojava na cesti, kojoj teško da će netko odoljeti i da će ostati neprimijećena. U to smo se najbolje uvjerili na primjeru ovog SUV-a s uvjerljivom motorizacijom od 177 KS, poznatijim kao 2,0-litreni BlueHDi 180 s bogatim paketom opreme Shine.

Krase ga raskošne mjere i uvjerljive proporcije, a prepoznatljivost mu garantira atraktivan izgled postignut avangardnim, uvijek neobičnim dizajnerskim pristupom. I detaljima, naravno među kojima se posebno ističu specifični svjetlosni sklopovi i sada već nezamjenjivi “airbumpsovi” na bokovima. Prepoznatljiv Citroënov vizualni nastup sprijeda jedan je od glavnih dizajnerskih aduta C5 Aircrossa.

S vanjštinom ide i filozofija oblikovanja unutrašnjosti, pa se elementi naoko slični ili isti onima izvana mogu naći i u unutrašnjosti. Kabina djeluje vrlo prostrano, čemu služe velike staklene površine, uključujući i onu panoramskog krova. U velikim foteljama presvučenim smeđom Nappa kožom (doplata) sjedi se kraljevski, tim više što su izdašno podesive u svim smjerovima.

Kokpit je tipičan citroënovski te predstavlja uspješnu varijaciju na temu kućnog dizajna pri čemu je glavni fokus vozača usmjeren na dva velika zaslona. Onaj glavni s instrument pločom podesiv je prema individualnim potrebama, a središnji donosi važne informacije i komande raznih funkcija vozila.

Radi se o bogatom i raskošnom okruženju koji u C5 Aircross donosi paket Shine potpomognut doplatnim opcijama. Ali, ako možemo naći malu zamjerku u svemu tome, to su onda sitni i jeftini plastični detalji koji se ne uklapaju u takvo okruženje. Prtljažni prostor raspolaže obujmom od 580 pa do 1630 litara što je na vrhu klase.

Pristup prtljažniku je lagan, te je pravilna oblika. Peta vrata za pristup prtljažniku su elektrificirana, ali bi bilo puno bolje da sama operacija otvaranja traje malo kraće. Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 273 centimetra i na stražnjoj klupi ima dovoljno mjesta za putnike čak iznad prosječne visine, pod uvjetom da nema staklenog panoramskog krova.

Testni model s prednjim pogonom ispod haube je imao stari 2,0-litreni BlueHDi turbodizelski agregat sa 177 KS i 400 Nm okretnog momenta raspoloživog već pri 2000 “điri”. Radi uglađeno i tiho, kad zatreba povuče bez problema, a može se voziti i štedljivo.

Tome pridonosi 8-stupanjski automatski mjenjač koji u samostalnom radu omogućava i ručnu izmjenu brzina, zahvaljujući polugicama ispod kola upravljača. S ovim agregatom SUV težak 1,5 tona ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 211 km/h. Pritom mu ni potrošnja nije velika, u prosjeku se kreće oko 5,0 l/100 km. ZF-ov mjenjač s osam stupnjeva prijenosa jedina je opcija uz spomenutu 2,0-litreni turbodizelsku motorizaciju.

Dinamiku vožnje određuje nekoliko elemenata, počevši od ovjesa koji je u osnovi gotovo konzervativan (poprečna ramena sprijeda, polukruta osovina straga), ali s progresivnim hidrauličnim graničnicima umjesto gumenih, donosi neočekivanu razinu udobnosti i lijepu neutralizaciju velike većine neudobnosti, poput udarnih rupa.

U oštrijoj vožnji će se dakako i lakše nagnuti, što od vozača iziskuje smireniju i obiteljskim potrebama primjereniju vožnju. Popis opreme Shine je podugačak, a između ostalog uključuje bežično punjenje pametnog telefona, pakete Drive Assist i Safety, otvaranje prtljažnika bez ruku, kameru za vožnju unatrag, diodna prednja svjetla...

Tako opremljen C5 Aircross s prednjim pogonom košta 37.185 eura. Kako je imao dosta doplata, poput bijele boje Perla Nacre, Nappa Brown kože, panoramskog krova s električnim otvaranjem i sjenilom, rezervni kotač smanjenih dimenzija, 19-colne naplatke od lagane legure... na kraju mu se cijena penje na 42.800 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16 V

Obujam: 1997 ccm

Snaga: 177 KS pri 3750/min

Okretni moment: 400 Nm pri 2000/min

Mjenjač: automatski, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4500 mm x 1969 mm x 1689 mm

Međuosovinski razmak: 2730 mm

Prtljažnik: 580/720/1630 l

Ubrzanje: 8,6 s

Najveća brzina: 211 km/h

Potrošnja: 4,7 l/100 km

Cijena: testni model 37.185 eura, s doplatama 42.800 eura

Naslovnica Auto moto