
Da je bilo onako kako su njegovi roditelji zamislili, modni svijet kakav danas poznajemo bio bi nesagledivo skromniji.
Jer da je bilo onako kako su njegovi roditelji htjeli i planirali, čuveni Louis Vuitton ostao bi raditi kao poljoprivrednik, u najbolju ruku kao stolar, u istočnoj Francuskoj, u mjestašcu po imenu Anchay.
I teško da bi za njega itko čuo i znao dalje od ovog mjesta s nekoliko stotina stanovnika. Louis Vuitton rođen je 4. kolovoza 1821., a umro je 27. veljače 1892. godine, dakle prije točno 131 godinu.
Njegov otac Xavier Vuitton bio je poljoprivrednik, majka Corinne Gaillard mlinarica, a njihov Louis bio je od djetinjstva vješt s rukama, tako da se stolarski zanat u doba njegova djetinjstva činio najboljom mogućom sudbom za njihova sina.
I možda bi i bilo tako da se obitelji nije dogodila tragedija; majka Corinne je umrla, otac se ubrzo opet oženio, a život s maćehom postajao je Vuittonu sve teži, a uz to dosadna i jednostavna svakodnevica u gradu za koji je malo tko čuo u Francuskoj, a kamoli dalje, dodatno su mu stavljali sol na ranu.
Louis je sanjao puno veće stvari, a znao je i gdje ih želi dosanjati.
Iz današnje perspektive zvuči apsolutno nerealno, ali slavni dizajner u dobi od samo 13 godina odlučio je pobjeći od kuće i otputovati u Pariz kako bi potražio priliku u velikom gradu. Na putovanje života krenuo je pješke; bilo je to u proljeće 1835. godine.
Radio za hranu i krov nad glavom
Put je trajao više od dvije godine, jer Louis se zaustavljao od mjesta do mjesta, obavljao za druge ljude svakojake poslove u zamjenu za smještaj i hranu i na taj način, u svojim nježnim godinama, izučio ono što zovemo “životnom školom”.
Na krajnje odredište, do kojeg su ga dijelila dugih 371 kilometar, stigao je 1837. godine. Industrijska revolucija u Parizu bila je u punom cvatu, a grad pružao brojne mogućnosti za profesionalni rast.
Idealna kombinacija za tada 15-godišnjeg Vuittona koji je, zahvaljujući vještinama, radnim navikama, ali i entuzijazmu, postao pripravnik u radionici uspješnog proizvođača kufera “Monsieur Marechal”. Ubrzo se pokazalo da je uz sve navedeno riječ i o izuzetno kreativnom mladiću, čije ideje, pokazat će to vrijeme, pomiču granice.
Izrada kufera u to doba smatrala se vrlo uglednim zanatom u Europi, a u roku od nekoliko godina kuferi koje je on izrađivao postali su favoriti ondašnje elitne klase, što mu je donijelo popriličnu popularnost.
I tada zapravo kreće službena povijest brenda Louis Vuitton, konkretno 1854. godine, kada je dizajner, uhvativši 33 godine, odlučio otvoriti svoju radionicu kufera. Zbog praktičnog dizajna njegovi su se kovčezi mogli slagati jedan na drugi, što je pridonijelo lakšem transportu, kvaliteta je bila vrhunska, baš kao i dizajn, i svi su zbog toga htjeli imati njegov kufer.
Obožavala ga i Dora Maar
Umjesto kožnih, izrađivao je kovčege od sivog platna koji su bili lakši, izdržljiviji, te otporniji na vodu i neugodne mirise. Njegovi kovčezi postali su statusni simbol, što je ostala konstanta do današnjih dana, a jedna od onih koja je među prvima obožavala njegov rad jest pjesnikinja Dora Maar, kao i carica Eugénie de Montijo, supruga Napoleona III.
Već u to vrijeme Louis se počeo suočavati s prvim krivotvorinama. Kako bi zaštitio svoje ime, osmislio je posebno dizajnirane pruge, no falše inačice nisu nestajale. Nisu ni do današnjih dana, no kopija, neovisno o tome koliko bila dobra, nikada neće biti original. A da bi maksimalno zaštitio ono što je dobio u nasljedstvo, Louisov sin Georges, nakon očeve smrti, odlučio je stvoriti logo po kojem će brend postati prepoznatljiv.
Monogram s četverolistom, rombovima i logom brenda LV, napravljen ocu u čast, ostao je prepoznatljiv do današnjih dana. Sin je zaslužan i za globalno širenje brenda i modne priče koja traje više od stoljeća, a proteže se na više od 50 država, 400 trgovina, a ovo modno carstvo teško je milijarde dolara.
Ono po čemu je brend godinama najpoznatiji jesu - torbe. S tom praksom počeli su 1900. godine, a 1932. izrađen je jedan od njihovih najpopularnijih modela “Speedy”, koji se izrađuje i danas, Neverfull model također je jedan od globalno prihvaćenih. Premda brend nema što nema pod svojim logom (odnedavno možete i u LV slastičarnicu, gdje se možete osnažiti i kolačićima s LC inicijalima), torbe su ipak njihov dominantni znak.
No, brend Louis Vuitton, ako ćemo pošteno, nadilazi modne granice, njihova priča usko je povezana s umjetnošću i arhitekturom; njihove trgovine su Disneyland za odrasle, a pročelja njihovih trgovina su - impresivna. Naročito ona trgovina u srcu Pariza, koja zauzima zgradu od sedam katova.
Nova uzdanica
Gdje će sve budućnost odvesti ovog modnog diva malo tko se usudi prognozirati, no posljednje vijesti iz ove modne kuće vezane su za Pharrella Williamsa, koji je postao novi kreativni direktor muške linije ove francuske kuće. Multitalentirani glazbenik, umjetnik, producent i dizajner zamijenit će Virgila Abloha, koji je bio umjetnički direktor kuće do svoje smrti 2021. godine, a prva kolekcija novog kreativnog direktora bit će prikazana na pisti Muškog tjedna mode u Parizu u lipnju.
Williams je svestrani vizionar i kreativac koji ima vojsku obožavatelja, lansirao je i vlastitu modnu marku Ice Cream, surađivao s brendovima Moncler i Adidas, kreirao kolekciju nakita i sunčanih naočala za Louis Vuitton, kreirao kolekciju u suradnji sa Chanelom i postao prvi muški ambasador tog francuskog brenda - reference dostojnog ovog dugovječnog brenda.