StoryEditorOCM
Životnovo istraživanje

Određene navike pomažu da vaša djeca s vremenom postanu uspješni, sretni i samouvjereni ljudi; pet je ključnih stvari

Piše Mozaik SD
30. srpnja 2023. - 22:50

Dugi niz godina se raspravljalo na temu metoda uspješnog roditeljstva, jedno je sigurno – roditelji uspješne djece neke stvari zaista rade drukčije. Kako donosi Business Insider, određene navike koje roditelji imaju pomažu njihovim mališanima da kasnije postanu sretni, uspješni i samouvjereni ljudi, piše krstarica.com, a prenosi kurir.rs.

Roditelji koji sve prepuštaju slučaju i ne ulažu ni najmanji napor u odgajanje ili obrazovanje svoje djece vjerojatno neće imati izuzetno uspješnu decu.

Dozvoljavaju djeci da preuzmu vodstvo

Svaki roditelj nastoji zaštititi svoje dijete od donošenja loših odluka ili grešaka. Međutim ponekad u tome znaju pretjerati. Previše roditeljskih smjernica može frustrirati dijete ili dovesti do toga da izgubi fokus na zadatak, pokazala je studija koju je 2021. vodila profesorica Jelena Obradović s fakulteta Stanford.

“Istraživanje je pratilo djecu koja su čistila, igrala se ili raspravljala o nekom postojećem problemu. Djeca čiji su roditelji uskakali s uputstvima kasnije su češće pokazivala poteškoće u reguliranju svojih emocija. Naša studija sugerira da bi roditelji ponekad trebali napraviti korak unatrag i dopustiti djeci da sami shvate kako da se igraju, čiste ili riješe neki problem“, piše u spomenutom istraživanju.

Imaju tendenciju da podučavaju djecu socijalnim vještinama

Istraživači sa fakulteta Pennsylvania State i Duke pratili su više od 700 djece od vrtića pa sve do dobi od 25 godina i otkrili značajnu korelaciju između njihovih društvenih vještina i njihovog uspjeha u odrasloj dobi. 20-godišnja studija pokazala je da će socijalno kompetentna deca, koja mogu surađivati ​​sa svojim vršnjacima bez poticaja, biti od pomoći drugima, razumjeti njihove osjećaje i sami riješavati probleme, daleko vjerovatnije dobiti fakultetsku diplomu i imati stabilan posao do 25. godine nego oni s ograničenim društvenim vještinama.

image
Laurence Mouton/Photoalto Via Afp

„Ova studija pokazuje da je pomaganje djeci da razviju socijalne i emocionalne vještine jedna od najvažnijih stvari koje kao roditelji možemo uraditi kako bismo ih što kvalitetnije pripremili za uspješnu budućnost“, objasnila je autorica istraživanja.

Skloni su visokim očekivanjima

Koristeći podatke iz nacionalnog istraživanja u kojem je sudjelovalo 6600 djece rođene 2001. godine, profesor Neal Halfon sa fakulteta u Los Angelesu otkrio je da očekivanja koja roditelji imaju za svoju djecu imaju ogroman efekt na postignuća. To znači da roditelji koji imaju visoka očekivanja od svoje djece na neki način potenciraju njihov uspjeh, što se posebno dobro ogleda u njihovoj odrasloj dobi.

„Pokazalo se da su roditelji koji su fakultet vidjeli kao budućnost svog djeteta vodili svoje dijete prema tom cilju, bez obzira na to kakav je bio njihov prihod“, rekao je u objašnjenju studije.

Imaju zdrave međusobne odnose s partnerom

Djeca koja su odrasla u familijama gdje je stalno bilo sukoba, bez obzira na to radi li se o neprestanim svađama između roditelja ili o razvedenim roditeljima, obično su lošije prolazila od djece čiji se roditelji slažu, pokazalo je istraživanje fakulteta u Ilinoisu. Robert Hughes, profesor i vođa studije, također primjećuje da su neka istraživanja otkrila da djeca u nekonfliktnim porodicama sa samo jednim roditeljem prolaze bolje od djece s oba roditelja u neskladnoj zajednici.

Sa svojom djecom uče matematiku od najranije dobi

Meta-analiza na 35.000 predškolaca širom SAD-a, Kanade i Engleske iz 2007. godine pokazala je da se rano razvijanje matematičkih vještina može pretvoriti u veliku prednost kod djece u njihovoj kasnijoj dobi.

„Izuzetna važnost ranih matematičkih vještina jedno je od najvećih iznenađenja koja proizlaze iz naše studije. Naime, roditelji koji su svoju djecu od najranije dobi učili matematičkim zadacima, bukvalno su ih pripremali za dalji uspjeh. Savladavanje ranih matematičkih vještina predviđa ne samo buduća dostignuća u matematici, već i ona u čitanju, ali i kasnijem uspjehu u školi te fakultetu“, objasnio je autor studije i istraživač Greg Duncan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. travanj 2024 17:29