stdClass Object ( [id] => 216405 [title] => Je li važnija gledanost ili kvaliteta središnjih informativnih emisija? [alias] => je-li-vaznija-gledanost-ili-kvaliteta-sredisnjih-informativnih-emisija [catid] => 264 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Ako nije objavljeno u središnjem Dnevniku HTV-a, onda se nije ni dogodilo. Ta je medijska istina vrijedila prije pet ili deset godina. Danas, međutim, ne. Sada se samo traži odgovor na pitanje: Kako je propadao Dnevnik i može li ga se spasiti? Na HTV-u nas uvjeravaju da može. “Spašavanje” predvode Stipe Alfier, Sanja Mikleušević i Đurica Drobac. Na HTV-u još kažu da im je krenulo, polako se dižu postoci gledanosti. No, kakvo je stanje danas?

Prema najnovijim podacima gledanosti, primjerice za dan 23. listopada, Dnevnik HTV-a gledalo je 9,6 posto građana, ili 400 tisuća, RTL Danas je gledalo 11,4 posto građana, ili 473 tisuće, a daleko najviše gledatelja imao je Dnevnik Nove TV sa 17,5 posto, ili 730 tisuća gledatelja. Jedan dan ne može biti pokazatelj gledanosti, pa tako uzmimo prosjek u razdoblju od 14. do 20. listopada. U tom vremenu Dnevnik HTV-a gledalo je prosječno devet posto gledatelja (375 tisuća), RTL Danas gledalo je u prosjeku osam posto građanstva (334 tisuće), a Dnevnik Nove TV 16,5 posto (685 tisuća). Pogledajmo podatke objavljene u ožujku prošle godine. Tada je Dnevnik Nove TV gledalo 17,9% građana, RTL Danas – 12,2%, a Dnevnik HTV – samo 9,5%.

Neprihvatljiv pad

Elizabeta Gojan, predsjednica ogranka HND-a na HTV-u, kaže da je to logično s obzirom da imamo dvije nacionalne TV, da Dnevnik HTV-a ne može imati nekadašnju gledanost od 45 posto, ali isto tako napominje da ovoliki pad nije prihvatljiv.

- Pitate me što je uzrok pada? Stalno mijenjanje urednika-voditelja, nedorasli urednici-voditelji koji su u vrući stolac sjedali bez da su prošli sve stepenice novinarstva, što se odmah vidi na ekranu, jer nemojmo svi zaboraviti, jedino što je bitno kad se pojavite pred gledateljima u Informativnom programu jest - uvjerljivost! Možete vi biti debeli, stari, plavuša ili prosijedi, ako ste uvjerljivi, gledateljima ste najbolji - kaže Gojan, te se osvrće i na raspored vijesti pri emitiranju središnje informativne emisije na suparničkoj televiziji.

Jesu li se urednici na HRT-u više bavili sobom negoli kvalitetom vijesti i gledanošću?

- Hm..., možda bismo to mogli i tako nazvati! No, evo, vidi se od početka jesenske sheme, kada na vruće uredničko mjesto HTV-ova Dnevnika u 19.30 sjednu iskusni profesionalci, gledanost se povećava! I, što je najbitnije, vidljiva je promjena u sadržaju, dakle, novinarski, profesionalni uvjeti su zadovoljeni - kazuje Gojan.

Nova TV podignula je gledanost svog Dnevnika jer u emisiji imaju miks svega: politike, golotinje, estrade, kriminala. Treba li taj recept slijediti i HTV ili...?

- Ta formula “red slanine pa red šunke” normalna je za komercijalnu televiziju. HTV, HRT ni po koju cijenu ne smije pokleknuti pod tim utjecajem, iako je proteklih godina to činio. To je, uz izbor urednika-voditelja i dovelo do pada gledanosti Dnevnika. Točno se zna kako treba izgledati Informativni program javne televizije i mi moramo biti uzor komercijalnim televizijama. Naravno, gledanost nije osnovno mjerilo kod ocjenjivanja vrijednosti javne televizije. No, što vam vrijedi raditi nešto ako vas nitko ne gleda?! Uvijek kažem, kad umre generacija mojih roditelja, više nitko neće gledati naše Dnevnike. I zato se punom snagom moramo truditi da se to zaista i ne dogodi - zaključuje novinarka i urednica Gojan.

Zrinku Pavlić, komentatoricu koja secira TV emisije na T-portalu, upitali smo gdje ona vidi uzroke pada gledanosti i utjecaja HTV-ova Dnevnika.

- Uzrok takvoga pada djelomično je to što u ta “zlatna vremena” nije bilo drugog Dnevnika, nije bilo konkurencije, pa normalno da su ljudi gledali samo ovo što im se serviralo. Drugim je dijelom do pada došlo zbog toga što su gledatelji izgubili povjerenje u HTV kada su, proširenjem medijskoga, a ne samo televizijskog prostora, shvatili da se na HTV-u fura novinarstvo koje je izrazito obojeno jednom političkom opcijom. Tako je bilo i prije nego što je izbila demokracija, ali gledatelji nisu imali ništa s čime bi HTV uspoređivali. Unutarnje borbe na HTV-u, stalno mijenjanje urednika i voditelja Dnevnika, i to je isto pridonijelo - kaže Pavlić, navodeći da Dnevnik Nove TV nije zapravo mnogo drukčiji od Dnevnika HTV-a, nego samo izgleda “modernije”.

- Dnevnik na Novoj odvija se u bržem tempu, ima neke vizualne “điđe” koje gledatelji vole, nije povezan s državom i parafiskalnim nametima u obliku pristojbe, gledatelji su manje ljuti na njega, ima nešto žutila za raju i počinje ranije. To je sasvim dovoljno da bude gledaniji, pa makar i ne bio kvalitetniji - kazuje komentatorica, koja također zapaža da se na HTV-u zamjetan broj ljudi puno više bavio sam sobom, svojom pozicijom i svojom borbom s drugima negoli što se bavio kvalitetom programa.

Kopiranje 'glupih fora'

Treba li HTV slijediti Dnevnik Nove TV?

- Ne mislim da HTV treba slijediti sadržajni koncept Novina Dnevnika (kada su takvo što i pokušali, kopirali su najgluplje fore, kao što je ono bezvezno stajanje reportera “na mjestu događaja” čak i kada za to ne postoji nikakav normalan razlog). No trebali bi možda od drugih televizija naučiti da promjena i razmrdavanje postojećeg, pa makar i minimalno, nije bauk. HTV i dalje ima najbolji informativni program, ali to više govori o drugim televizijama negoli o HTV-u. Na HTV-u, naime, postoje i druge informativne emisije osim Dnevnika, postoji i četvrti program, koji je posvećen samo informativi i koji je s ovom, jesenskom shemom živnuo. HTV ima sve preduvjete da i od svojeg Dnevnika ponovno napravi informativnu velesilu, samo kad bi se napokon “zbrojili” i uspostavili nekakav koncept koji ne počiva samo na lovorikama iz 1985. - kaže komentatorica, koja nema ni jednog omiljenog voditelja Dnevnika.

- Nepostojanje istaknute, izrazito pouzdane, prepoznatljive i stalne figure “news anchora”, ilitiga voditelja Dnevnika, jedan je od većih problema HRT-ova Dnevnika - zamjećuje Pavlić, koja komentira i vječnu dvojbu javnih televizija - gledanost ili kvaliteta?

- HTV-u bi, naravno, glavna briga trebala biti kvaliteta, ali od mene nećete, kao od mnogih drugih, čuti da bi HTV trebao boliti džon za gledanost - kaže Pavlić.

-  U razdoblju od 1. siječnja 2010. do 22. listopada 2013. prosječna gledanost središnjeg Dnevnika bila je 11 posto opće populacije (AMR), odnosno u prosjeku 300.000 gledatelja svake večeri. Napominjemo kako u razdoblju od 1. siječnja do 1. kolovoza 2013. HRT nije kupovao podatke o gledanosti - kaže nam Igor Medić iz Odjela komunikacija HRT-a, navodeći da je najveća gledanost ove godine bila 20. listopada, kada je iznosila 12 posto opće populacije, a najniža je bila 29. kolovoza 2013., kada je iznosila četiri posto opće populacije, odnosno 161.500 gledatelja.

Medić napominje i kako tijekom ljeta sve televizije uobičajeno bilježe manju gledanost od godišnjih prosjeka.

- U razdoblju od 1. 1. 2010. do 22. 10. 2013. (bez razdoblja od 1. 1. do 1. 8. 2013.) najveća gledanost bila je 28. 2. 2010., koja je iznosila 23,4 posto opće populacije (AMR), odnosno 974.000 gledatelja - kaže Medić.

Što vodstvo HTV-a čini kako bi Dnevniku vratilo staro lice?

- Nekadašnju gledanost, iz vremena kada je HRT bila jedina televizija na tržištu, nije moguće vratiti, no u programu se u svakom aspektu proizvodnje svakodnevno ulažu napori kako bi se Dnevnik vratio na poziciju najgledanije informativne emisije. Unatoč trenutačnim podacima o gledanosti, informativne emisije HRT-a i dalje su najutjecajnije i najrelevantnije u hrvatskom medijskom prostoru. Također, sljedeće godine HRT započinje investicijski ciklus vrijedan 200 milijuna kuna u sklopu kojeg će doći do modernizacije tehničke opreme bitne u svakom segmentu televizijske proizvodnje, a to će umnogome utjecati na kvalitetu cijelog programa, pa tako i Dnevnika - kažu na HRT-u.

saša jadrijević tomas

‘Plodovi zemlje’ - hit!

Nekima će možda biti iznenađenje da su “Plodovi zemlje”, čija je 1731. emisija nedavno emitirana, jedna od najgledanijih emisija, s gledanošću od 12 do 15 posto, dakle više i od samog Dnevnika HTV-a. Stankovićev talk show “Nedjeljom u 2” i dalje se dobro drži, s 11 i više posto, dok je emisija “More” u rujnu bilježila oko devet posto.


Nova: Najgledaniji smo

Dnevnik Nove TV i dalje je uvjerljivo prvi izbor za informiranje u Hrvatskoj, tvrde u nedavnom priopćenju s Nove TV, navodeći da su u rujnu ove godine imali prosječnih 615.000 gledatelja. Osim središnje informativne emisije, tvrde, gledatelji u najvećem broju prate i ostala izdanja Vijesti, pa tako Vijesti u 17 i Večernje vijesti ostvaruju gotovo trostruko veću gledanost u odnosu na konkurenciju. U rujnu ih je prosječno pratilo 350.000 gledatelja, a Večernje vijesti njih 370.000.


Milijuni gledali Milića

Iako su Milića najprije napadali malo “desni”, a onda malo i “lijevi”, taj urednik i voditelj koji je s Yutela stigao na HRT, bez obzira na konkurenciju u privatnim televizijama, podignuo je gledanost nedjeljnog Dnevnika do nedostižnih 45 posto, dakle milijunski auditorij. Takva gledanost se uspoređivala s gledanošću koju je Dnevnik imao u vrijeme, primjerice, Silvija Huma i Miroslava Lilića, kada javna televizija nije imala konkurencije, pa je velika gledanost bila i očekivana, tj. zajamčena.


RTL: Mi smo na drugom mjestu!

“Prosječna ovogodišnja gledanost naše središnje informativne emisije u ukupnoj populaciji je 8,3� čineći RTL Danas drugim najgledanijim informativnim programom u zemlji. Najgledanija emisija prikazana je 15. ožujka, s 14,4� gledanosti, dok je najlošiji dan bio 13. srpnja, s 3,8�. Središnji informativni program RTL televizije osobito je omiljen među populacijom od 18 do 49 godina, gdje često bude najgledaniji informativni program u Hrvatskoj”, kažu na RTL-u.


[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Formula ‘red slanine pa red šunke’ normalna je za komercijalnu televiziju, HRT ni po koju cijenu ne smije pokleknuti pod tim utjecajem, iako je proteklih godina to činio - kaže urednica Elizabeta Gojan [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => dnevnik nove tv i rtl-a ispred htv-a [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2013-10-29 21:14:22 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2013-10-29 21:24:35 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2013-10-29 21:14:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4507 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 264 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti za kvalitetan život [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [page_title] => Život [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2013/10/29/Panorama/NOVA.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x530" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 264 [name] => Život [alias] => zivot [description] => [parent] => 254 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 3 [params] => {"inheritFrom":"254","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 14934161 Threads: 3 Questions: 3144007677 Slow queries: 7009978 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 234840033 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 33 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /mozaik/zivot ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /mozaik/zivot/je-li-vaznija-gledanost-ili-kvaliteta-sredisnjih-informativnih-emisija-216405 [printLink] => /mozaik/zivot/je-li-vaznija-gledanost-ili-kvaliteta-sredisnjih-informativnih-emisija-216405?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Formula ‘red slanine pa red šunke’ normalna je za komercijalnu televiziju, HRT ni po koju cijenu ne smije pokleknuti pod tim utjecajem, iako je proteklih godina to činio - kaže urednica Elizabeta Gojan [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => dnevnik nove tv i rtl-a ispred htv-a [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Je li važnija gledanost ili kvaliteta središnjih informativnih emisija? [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-12-05-33-37-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/10/29/Panorama/NOVA.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/10/29/Panorama/NOVA.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Ako nije objavljeno u središnjem Dnevniku HTV-a, onda se nije ni dogodilo. Ta je medijska istina vrijedila prije pet ili deset godina. Danas, međutim, ne. Sada se samo traži odgovor na pitanje: Kako je propadao Dnevnik i može li ga se spasiti? Na HTV-u nas uvjeravaju da može. “Spašavanje” predvode Stipe Alfier, Sanja Mikleušević i Đurica Drobac. Na HTV-u još kažu da im je krenulo, polako se dižu postoci gledanosti. No, kakvo je stanje danas?

Prema najnovijim podacima gledanosti, primjerice za dan 23. listopada, Dnevnik HTV-a gledalo je 9,6 posto građana, ili 400 tisuća, RTL Danas je gledalo 11,4 posto građana, ili 473 tisuće, a daleko najviše gledatelja imao je Dnevnik Nove TV sa 17,5 posto, ili 730 tisuća gledatelja. Jedan dan ne može biti pokazatelj gledanosti, pa tako uzmimo prosjek u razdoblju od 14. do 20. listopada. U tom vremenu Dnevnik HTV-a gledalo je prosječno devet posto gledatelja (375 tisuća), RTL Danas gledalo je u prosjeku osam posto građanstva (334 tisuće), a Dnevnik Nove TV 16,5 posto (685 tisuća). Pogledajmo podatke objavljene u ožujku prošle godine. Tada je Dnevnik Nove TV gledalo 17,9% građana, RTL Danas – 12,2%, a Dnevnik HTV – samo 9,5%.

Neprihvatljiv pad

Elizabeta Gojan, predsjednica ogranka HND-a na HTV-u, kaže da je to logično s obzirom da imamo dvije nacionalne TV, da Dnevnik HTV-a ne može imati nekadašnju gledanost od 45 posto, ali isto tako napominje da ovoliki pad nije prihvatljiv.

- Pitate me što je uzrok pada? Stalno mijenjanje urednika-voditelja, nedorasli urednici-voditelji koji su u vrući stolac sjedali bez da su prošli sve stepenice novinarstva, što se odmah vidi na ekranu, jer nemojmo svi zaboraviti, jedino što je bitno kad se pojavite pred gledateljima u Informativnom programu jest - uvjerljivost! Možete vi biti debeli, stari, plavuša ili prosijedi, ako ste uvjerljivi, gledateljima ste najbolji - kaže Gojan, te se osvrće i na raspored vijesti pri emitiranju središnje informativne emisije na suparničkoj televiziji.

Jesu li se urednici na HRT-u više bavili sobom negoli kvalitetom vijesti i gledanošću?

- Hm..., možda bismo to mogli i tako nazvati! No, evo, vidi se od početka jesenske sheme, kada na vruće uredničko mjesto HTV-ova Dnevnika u 19.30 sjednu iskusni profesionalci, gledanost se povećava! I, što je najbitnije, vidljiva je promjena u sadržaju, dakle, novinarski, profesionalni uvjeti su zadovoljeni - kazuje Gojan.

Nova TV podignula je gledanost svog Dnevnika jer u emisiji imaju miks svega: politike, golotinje, estrade, kriminala. Treba li taj recept slijediti i HTV ili...?

- Ta formula “red slanine pa red šunke” normalna je za komercijalnu televiziju. HTV, HRT ni po koju cijenu ne smije pokleknuti pod tim utjecajem, iako je proteklih godina to činio. To je, uz izbor urednika-voditelja i dovelo do pada gledanosti Dnevnika. Točno se zna kako treba izgledati Informativni program javne televizije i mi moramo biti uzor komercijalnim televizijama. Naravno, gledanost nije osnovno mjerilo kod ocjenjivanja vrijednosti javne televizije. No, što vam vrijedi raditi nešto ako vas nitko ne gleda?! Uvijek kažem, kad umre generacija mojih roditelja, više nitko neće gledati naše Dnevnike. I zato se punom snagom moramo truditi da se to zaista i ne dogodi - zaključuje novinarka i urednica Gojan.

Zrinku Pavlić, komentatoricu koja secira TV emisije na T-portalu, upitali smo gdje ona vidi uzroke pada gledanosti i utjecaja HTV-ova Dnevnika.

- Uzrok takvoga pada djelomično je to što u ta “zlatna vremena” nije bilo drugog Dnevnika, nije bilo konkurencije, pa normalno da su ljudi gledali samo ovo što im se serviralo. Drugim je dijelom do pada došlo zbog toga što su gledatelji izgubili povjerenje u HTV kada su, proširenjem medijskoga, a ne samo televizijskog prostora, shvatili da se na HTV-u fura novinarstvo koje je izrazito obojeno jednom političkom opcijom. Tako je bilo i prije nego što je izbila demokracija, ali gledatelji nisu imali ništa s čime bi HTV uspoređivali. Unutarnje borbe na HTV-u, stalno mijenjanje urednika i voditelja Dnevnika, i to je isto pridonijelo - kaže Pavlić, navodeći da Dnevnik Nove TV nije zapravo mnogo drukčiji od Dnevnika HTV-a, nego samo izgleda “modernije”.

- Dnevnik na Novoj odvija se u bržem tempu, ima neke vizualne “điđe” koje gledatelji vole, nije povezan s državom i parafiskalnim nametima u obliku pristojbe, gledatelji su manje ljuti na njega, ima nešto žutila za raju i počinje ranije. To je sasvim dovoljno da bude gledaniji, pa makar i ne bio kvalitetniji - kazuje komentatorica, koja također zapaža da se na HTV-u zamjetan broj ljudi puno više bavio sam sobom, svojom pozicijom i svojom borbom s drugima negoli što se bavio kvalitetom programa.

Kopiranje 'glupih fora'

Treba li HTV slijediti Dnevnik Nove TV?

- Ne mislim da HTV treba slijediti sadržajni koncept Novina Dnevnika (kada su takvo što i pokušali, kopirali su najgluplje fore, kao što je ono bezvezno stajanje reportera “na mjestu događaja” čak i kada za to ne postoji nikakav normalan razlog). No trebali bi možda od drugih televizija naučiti da promjena i razmrdavanje postojećeg, pa makar i minimalno, nije bauk. HTV i dalje ima najbolji informativni program, ali to više govori o drugim televizijama negoli o HTV-u. Na HTV-u, naime, postoje i druge informativne emisije osim Dnevnika, postoji i četvrti program, koji je posvećen samo informativi i koji je s ovom, jesenskom shemom živnuo. HTV ima sve preduvjete da i od svojeg Dnevnika ponovno napravi informativnu velesilu, samo kad bi se napokon “zbrojili” i uspostavili nekakav koncept koji ne počiva samo na lovorikama iz 1985. - kaže komentatorica, koja nema ni jednog omiljenog voditelja Dnevnika.

- Nepostojanje istaknute, izrazito pouzdane, prepoznatljive i stalne figure “news anchora”, ilitiga voditelja Dnevnika, jedan je od većih problema HRT-ova Dnevnika - zamjećuje Pavlić, koja komentira i vječnu dvojbu javnih televizija - gledanost ili kvaliteta?

- HTV-u bi, naravno, glavna briga trebala biti kvaliteta, ali od mene nećete, kao od mnogih drugih, čuti da bi HTV trebao boliti džon za gledanost - kaže Pavlić.

-  U razdoblju od 1. siječnja 2010. do 22. listopada 2013. prosječna gledanost središnjeg Dnevnika bila je 11 posto opće populacije (AMR), odnosno u prosjeku 300.000 gledatelja svake večeri. Napominjemo kako u razdoblju od 1. siječnja do 1. kolovoza 2013. HRT nije kupovao podatke o gledanosti - kaže nam Igor Medić iz Odjela komunikacija HRT-a, navodeći da je najveća gledanost ove godine bila 20. listopada, kada je iznosila 12 posto opće populacije, a najniža je bila 29. kolovoza 2013., kada je iznosila četiri posto opće populacije, odnosno 161.500 gledatelja.

Medić napominje i kako tijekom ljeta sve televizije uobičajeno bilježe manju gledanost od godišnjih prosjeka.

- U razdoblju od 1. 1. 2010. do 22. 10. 2013. (bez razdoblja od 1. 1. do 1. 8. 2013.) najveća gledanost bila je 28. 2. 2010., koja je iznosila 23,4 posto opće populacije (AMR), odnosno 974.000 gledatelja - kaže Medić.

Što vodstvo HTV-a čini kako bi Dnevniku vratilo staro lice?

- Nekadašnju gledanost, iz vremena kada je HRT bila jedina televizija na tržištu, nije moguće vratiti, no u programu se u svakom aspektu proizvodnje svakodnevno ulažu napori kako bi se Dnevnik vratio na poziciju najgledanije informativne emisije. Unatoč trenutačnim podacima o gledanosti, informativne emisije HRT-a i dalje su najutjecajnije i najrelevantnije u hrvatskom medijskom prostoru. Također, sljedeće godine HRT započinje investicijski ciklus vrijedan 200 milijuna kuna u sklopu kojeg će doći do modernizacije tehničke opreme bitne u svakom segmentu televizijske proizvodnje, a to će umnogome utjecati na kvalitetu cijelog programa, pa tako i Dnevnika - kažu na HRT-u.

saša jadrijević tomas

‘Plodovi zemlje’ - hit!

Nekima će možda biti iznenađenje da su “Plodovi zemlje”, čija je 1731. emisija nedavno emitirana, jedna od najgledanijih emisija, s gledanošću od 12 do 15 posto, dakle više i od samog Dnevnika HTV-a. Stankovićev talk show “Nedjeljom u 2” i dalje se dobro drži, s 11 i više posto, dok je emisija “More” u rujnu bilježila oko devet posto.


Nova: Najgledaniji smo

Dnevnik Nove TV i dalje je uvjerljivo prvi izbor za informiranje u Hrvatskoj, tvrde u nedavnom priopćenju s Nove TV, navodeći da su u rujnu ove godine imali prosječnih 615.000 gledatelja. Osim središnje informativne emisije, tvrde, gledatelji u najvećem broju prate i ostala izdanja Vijesti, pa tako Vijesti u 17 i Večernje vijesti ostvaruju gotovo trostruko veću gledanost u odnosu na konkurenciju. U rujnu ih je prosječno pratilo 350.000 gledatelja, a Večernje vijesti njih 370.000.


Milijuni gledali Milića

Iako su Milića najprije napadali malo “desni”, a onda malo i “lijevi”, taj urednik i voditelj koji je s Yutela stigao na HRT, bez obzira na konkurenciju u privatnim televizijama, podignuo je gledanost nedjeljnog Dnevnika do nedostižnih 45 posto, dakle milijunski auditorij. Takva gledanost se uspoređivala s gledanošću koju je Dnevnik imao u vrijeme, primjerice, Silvija Huma i Miroslava Lilića, kada javna televizija nije imala konkurencije, pa je velika gledanost bila i očekivana, tj. zajamčena.


RTL: Mi smo na drugom mjestu!

“Prosječna ovogodišnja gledanost naše središnje informativne emisije u ukupnoj populaciji je 8,3� čineći RTL Danas drugim najgledanijim informativnim programom u zemlji. Najgledanija emisija prikazana je 15. ožujka, s 14,4� gledanosti, dok je najlošiji dan bio 13. srpnja, s 3,8�. Središnji informativni program RTL televizije osobito je omiljen među populacijom od 18 do 49 godina, gdje često bude najgledaniji informativni program u Hrvatskoj”, kažu na RTL-u.


[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/mozaik/zivot/je-li-vaznija-gledanost-ili-kvaliteta-sredisnjih-informativnih-emisija-216405 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=315d188438cdb59576b51e7701ae30b2938268bf [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Je+li+va%C5%BEnija+gledanost+ili+kvaliteta+sredi%C5%A1njih+informativnih+emisija%3F+&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fje-li-vaznija-gledanost-ili-kvaliteta-sredisnjih-informativnih-emisija-216405 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fje-li-vaznija-gledanost-ili-kvaliteta-sredisnjih-informativnih-emisija-216405 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Formula ‘red slanine pa red šunke’ normalna je za komercijalnu televiziju, HRT ni po koju cijenu ne smije pokleknuti pod tim utjecajem, iako je proteklih godina to činio - kaže urednica Elizabeta Gojan [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => dnevnik nove tv i rtl-a ispred htv-a [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Životdnevnik nove tv i rtl-a ispred htv-a

Je li važnija gledanost ili kvaliteta središnjih informativnih emisija?

Piše PSD.
29. listopada 2013. - 22:14
Ako nije objavljeno u središnjem Dnevniku HTV-a, onda se nije ni dogodilo. Ta je medijska istina vrijedila prije pet ili deset godina. Danas, međutim, ne. Sada se samo traži odgovor na pitanje: Kako je propadao Dnevnik i može li ga se spasiti? Na HTV-u nas uvjeravaju da može. “Spašavanje” predvode Stipe Alfier, Sanja Mikleušević i Đurica Drobac. Na HTV-u još kažu da im je krenulo, polako se dižu postoci gledanosti. No, kakvo je stanje danas?

Prema najnovijim podacima gledanosti, primjerice za dan 23. listopada, Dnevnik HTV-a gledalo je 9,6 posto građana, ili 400 tisuća, RTL Danas je gledalo 11,4 posto građana, ili 473 tisuće, a daleko najviše gledatelja imao je Dnevnik Nove TV sa 17,5 posto, ili 730 tisuća gledatelja. Jedan dan ne može biti pokazatelj gledanosti, pa tako...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. svibanj 2024 07:33