StoryEditor
Showbiz'KAŠETA BROKAVA'

'Morski pas' starog rokera Jappe uplivao u splitski teatar

Piše PSD.
3. prosinca 2015. - 09:27
Rock/hit "Da mi je biti morski pas", "recikliran" za potrebe istoimenog filma i prepjevan od strane Gibonnija, nastao je 1980. godine, kada i splitski bend Metak. S frontmenom Željkom Brodarićem Jappom, gitaristom i vokalom, ova je skupina brzinski "pomela" scenu i u rekordnom roku objavila čak dva albuma i tri singla, da bi se nakon samo dvije i pol godine – raspali.

Tako nisu stigli ni ostarjeti a već su postali povijest; članovi su se razmiljeli svaki svojim putem... Jappa nastavlja kao producent novih bendova koji dolaze – Đavola, Crvene jabuke, Haustora, Regate i mnogih drugih, te objavljuje i solo-album, s kojeg je najpoznatija pjesma "Split at Night". Uslijedio je rad u formalnoj mu struci, onoj diplomiranog ekonomista, te bavljenje glazbom u slobodno vrijeme.

A onda je isti taj Jappa, kojeg oni nešto mlađi prepoznaju kao "zgodnog frajera iz starijih spotova sa CMC-ja", opet izbio u prvi plan nakon što se njegovo ime pojavilo na plakatima nove predstave u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu. Jappa je, naime, autor glazbe za dramu Elvisa Bošnjaka "Kašeta brokava", koju je režirala Nenni Delmestre, a premijerno je izvedena nedavno u HNK-u Split.

– Da, čini se da je ovo moj novi come back – vedro će naš sugovornik, danas šezdesetogodišnjak, uspješan u oblasti brodskog menadžmenta. Pa nastavlja:

Nisam nikad otišao iz glazbe

– Zapravo nisam nikad otišao iz glazbe, štoviše, formalno sam otišao da bih se u njoj zadržao bez kompromisa, ako me razumijete. Nisam htio biti opterećen egzistencijalnim pitanjima i zbog njih raditi neke ustupke kreativne prirode; vidite i sami u kojem smjeru sve ovo skupa ide. Zadržao sam se najviše kao producent, imam svoj mali "glazbeni atelijer", kako tepam svom radnom prostoru, i tu sam napravio niz prepjeva.

Posebice sam se u zadnje vrijeme koncentrirao na glazbeno razdoblje četrdesetih i pedesetih godina prošlog stoljeća, jazza, Franka Sinatre i Nata Kinga Colea, a dio toga materijala slučajno je čula redateljica Delmestre i ponudila mi angažman na predstavi, čime sam se bavio nekoliko mjeseci u slobodno vrijeme.

Moram reći da sam imao sreću raditi s darovitom ekipom, naročito mladom ekipa glumaca splitskog HNK-a. Svi su veliki sluhisti, pa nije bilo problema oko interpretacije tri udarna songa – napominje Brodarić, koji je za potrebe "šekspirijanske priče aplicirane na splitsku mikrolokaciju" ipak posegnuo za nešto novijim repertoarom: "Like A Rolling Stone" (u slobodnom prijevodu – "Koji je đir"), "With A Little Help From My Friends" ("Prijatelji"), "To Love Somebody" ("Kad voliš nekog").

– Mislim da će ovo kazališno ukazanje biti dobrom uvertirom za ono što kanim raditi od proljeća; nastupati u malim klupskim prostorima zajedno s kćeri Sarom, vlasnicom anđeoskoga glasa te darovitom glazbenicom, iako je po formalnom zvanju profesorica talijanskog i engleskog jezika.

Što se, pak, teatra tiče, to mi je nekako "prirodno leglo" kao spoj audio-vizualnog medija. Nadam se da to neće ostati jednokratna epizoda – povjerava nam Željko Brodarić Jappa, seks-simbol osamdesetih i glazbenik koji je od rock-gaža "dobacio" do teatra, baš kao što je to odavno i vrlo ambiciozno učinio i njegov kolega iz Metka, skladatelj Mirko Krstičević.

LENKA GOSPODNETIĆ

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. kolovoz 2022 03:30