StoryEditor
Auto motoBMW iX

Bavarski električar s dosegom većim od 500 km

27. studenog 2020. - 06:22

Zaboravite na seriju 7, jer BMW ima novu tehnološku (i u svakom drugom smislu) perjanicu. Naravno, riječ je o velikom vozilu, na čisto električni pogon, u potpunosti digitaliziranom i poluautonomnom. Sve do sada bilo nam je poznato kao iNext, ali tranzicija iz prototipa u serijski model obično zahtijeva i novi naziv, a on je logičan i jednostavan – iX.

Iako je i dalje u razvojnoj fazi, što se serijskog modela tiče, ovaj elektromobil nam otkriva (gotovo) sve svoje tajne. Radi se o gabaritnom SUV-u, baziran je na novoj arhitekturi, razvijenoj od bavarskog proizvođača posebno za potrebe baterijski pogonjenih modela. Nudi brojne prednosti u odnosu na ono prije njega, ali BMW je, čini se, najponosniji na napredak ostvaren u sektoru tehnologija automatizirane vožnje i digitalnih usluga. Primjera radi, razina kompjuterske moći je sposobnost da procesuira 20 puta više podataka u odnosu na ranije modele.

U smislu vanjskih dimenzija, iX je vrlo blizu pandana sa SUS motorima – iste je dužine kao X5, iste visine kao X6, dok su mu naplatci iste veličine kao kod X7. To se nije nužno transformiralo u „elegantan“ SUV, ali bavarska marka s propelerom želi akcent staviti na minimalistički dizajn, koji „izražava futurističku formu zadovoljstva u vožnji“. Hipertrofirana maska hladnjaka također nimalo ne doprinosi spomenutoj „eleganciji“, ali pretpostavljamo da je sveukupni koncept dizajna prije svega usmjeren na praktičnost – maska ima inkorporirane senzore, kamere, i radarsku tehnologiju za napredne sustave asistencije.

Ono što je također zanimljivo je da je BMW iX prvi serijski model bavarske marke s heksagonalnim upravljačem, za koji kompanija kaže da „poboljšava lakoću baratanja i pruža vozaču bolji pogled na informacijski display. Još jedna odlika kabinskog prostora koja privlači pažnju je kontrola elektro-podesivog sjedišta pozicionirana na panelima vrata, što je, pogađate, rješenje slično onom koje prakticira konkurent iz Stuttgarta već godinama. Također treba spomenuti da ovaj elektromobil posjeduje najizdašnije staklene površine ikada, implementirane u jedan BMW.

Pogon ovog velikog SUV-a dolazi u vidu pete generacije električnog pogona bavarske marke. Konkretno u ovom slučaju, sklop se oslanja na dva elektromotora, koji pružaju kombiniranu izlaznu snagu veću od 500 "konja“ (375 kW). To bi trebalo biti dovoljno za sprint do „stotke“ ispod 5 sekundi. Zahvaljujući masivnom paketu baterija od 100 kWh, ovaj obiteljski elektromobil bi trebao biti sposoban prevaliti 480 kilometara po EPA-inoj FTP-75 testnoj proceduri, odnosno 600 kilometara po WLTP-u.

Imajte na umu da sve ove brojke nisu finalne, jer su „bazirane na aktualnoj razvojnoj razini automobila“. Kada je o punjenju riječ, iX je zaista impresivan. DC brzo punjenje dostupno do 200 kW bi trebalo 70 posto kapaciteta baterije dopuniti za 40 minuta. Pored toga, za 10 minuta se može osigurati prelazak distance od 120 kilometara.

Na kraju, ne zna se točan datum kada će iX stupiti na proizvodne linije, ali BMW kaže da bi proizvodnja trebala početi u drugoj polovini 2021. u Dingolfingu. Lansiranje na tržište je zakazano za kraj 2021. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

24. siječanj 2021 23:54