stdClass Object ( [id] => 547231 [title] => Pogledali smo (napokon) Netflixovu SF seriju 'Altered Carbon': Nasilje i golotinja ispred mozganja [alias] => pogledali-smo-napokon-netflixovu-sf-seriju-altered-carbon-nasilje-i-golotinja-ispred-mozganja [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Kreatorica Netflixove SF serije “Altered Carbon“ Laeta Kalogridis scenaristički je potpisala posljednjeg “Terminatora“ (“Genisys“) i to se vidi. Kalogridis je u ekranizaciji romana “Digitalni ugljik“ Richarda K. Morgana iz 2002. pristupila kao “Terminatoru“.

U “Genisysu“ je promiješala motive prvih i najboljih dvaju “Terminatora“, a u ovoj seriji se proširila na žanr SF trilera replicirajući vizuale ili ideje “Istrebljivača“, “Potpunog sjećanja“, “Duha u oklopu“, “Izvornog koda“ i “Na rubu budućnosti“, pa i HBO-ova “Westworlda“ kojemu se žarko želi nametnuti kao direktan konkurent u borbi za gledateljstvo pred malim ekranom. Pazite ovo...

U tristotinjak godina dalekoj budućnosti čovječanstvo je pomoću “alienske“ tehnologije uspjelo postići besmrtnost na način da se ljudska svijest (sjećanje, osobnost, inteligencija…) može “downloadirati“ na diskove, pohraniti čak i u virtualnoj stvarnosti te ubaciti u nova tijela kad stara umru, budu ubijena ili štogod.

Bogataši poput korporativna mogula Laurensa Bancrofta (James Purefoy) mogu se tako klonirati do besvijesti, a siromašni ovise o prvom tijelu na koje nalete, makar ne odgovaralo njihovoj rasi i spolu, zbog čega i formiraju pokret otpora.

Prva i daleko najbolja od deset epizoda serije otvara se u akcijskom umu pubunjenika Takeshija Kovacsa (Will Yun Lee), egzotične kombinacije Japanca i Slavena, koji će Bancroft ubaciti u kriogenički sačuvano tijelo nedavno stradala švedskog policajca (Joel Kinnaman) kako bi ovaj detektivski razriješio misterij njegova ubojstva.

Azijat zarobljen u tijelu bijelca nije izazvao “whitewashing“ pobunu politički korektne javnosti, iako je ova prošle godine razapela igranu verziju “Ghost In The Shell“, nezadovoljna što je bjelkinja, hollywoodska megazvijezda Scarlett Johansson, utjelovila japansku kiborgicu (u serijama je, očito, sve dozvoljeno i za njih vrijede dvostruki kriteriji).

Ipak, to nije jedina sličnost sa “cyberpunkovski“ dojmljivijim “Duhom u oklopu“. “Altered Carbon“ emulira slavne uzore toliko da mu nasušno nedostaje vlastitog identiteta i jedinstvenosti prilikom tematiziranja o ljudima i tehnologiji, tome što znači biti čovjek u budućnosti sličnoj sadašnjosti (podjela među staležima), ako izuzmemo beskrajno mučenje u virtualnoj stvarnosti i hotel “Raven“ pod vodstvom umjetne inteligencije koju “utjelovljuje“ Poe (Chris Conner).

Serija pokušava ubaciti svoj um u njihovo tijelo, ali na kraju preuzima isključivo tuđe ideje i pokušava ih svojatati dok se, poput mnogih aktualnih televizijskih formata, vrti ukrug tijekom deset epizoda i konstantno odgađa klimaks navlačeći publiku “to be continued“ nastavkom.

Futuristički megalopolis Bay City preslikani je Los Angeles iz “Blade Runnera“ s trajnom kišom, neonskim reklamama i letećim automobilima, kao i njegova “neo(n)-noir“ atmosfera. Dualni identitet serije (znanstvena fantastika, “noir“) odgovara njezinoj premisi i junaku, premda mišićni tonus pogođeno odabranog Kinnamana (serija “Killing“), znatno nabildaniji u odnosu na remake “RoboCopa“, vrišti SF akcijašenje osamdesetih i devedesetih.

Akcija je brutalna u nasilju, nerijetko u usporenom pokretu i osobito dobra u prvoj i jednoj sceni pete epizode (šifra: lift). Paul Verhoeven je bio režijski “role model“, stoga je prava šteta što su dometi “Altered Carbona“ u konačnici bliži generičkom i bezdušnom remakeu “Total Recalla“ (i “RoboCopa“) nego punokrvnom originalu.

Zaista, “Altered Carbon“ kao da je bio u posjeti kompaniji “Rekall“ iz vizionarskog i autoironičnog “Potpunog sjećanja“ te zatražio sličan “trip“ (protagonist u tijelu junaka pokreta otpora, zgodne dame, spašavanje svijeta…) koji je u međuvremenu, 28 godina kasnije, eskalirao u eksploatacijskoj nag(l)osti popularne TV zabave današnjice.

Bez zamjetnog ironijskog diskursa superiornijeg “Westworlda“, ova serija je najavila glavne prekupacije odmah u polaznoj sceni s dvije nage ženske koja jedna drugoj sapiru krv pod tušem. Bezrazložno nasilje i nemotivirana golotinja, pa tek onda sklonost SF-ovskom mozganju.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => SERIJA: Altered Carbon; SF triler; SAD, 2018.; KREATOR: Laeta Kalogridis; ULOGE: Joel Kinnaman, James Purefoy; OCJENA: ** 1/2 [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DIGITALNI UGLJIK [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2018-05-18 23:59:29 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2018-05-19 00:02:39 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2018-05-18 23:58:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 2108 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2018\/05\/18\/Altered-Carbon2.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/05\/18\/Altered-Carbon.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/05\/18\/Altered-Carbon1.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/05\/18\/Altered-Carbon4.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/05\/18\/Altered-Carbon5.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/05\/18\/Altered-Carbon3.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Altered-Carbon2","Altered-Carbon","Altered-Carbon1","Altered-Carbon4","Altered-Carbon5","Altered-Carbon3"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1280x720"},{"size0":"685x840"},{"size0":"1024x768"},{"size0":"1200x600"},{"size0":"1260x840"},{"size0":"1280x720"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7329385 Threads: 3 Questions: 1521988021 Slow queries: 4627290 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110427294 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/pogledali-smo-napokon-netflixovu-sf-seriju-altered-carbon-nasilje-i-golotinja-ispred-mozganja-547231 [printLink] => /kultura/pogledali-smo-napokon-netflixovu-sf-seriju-altered-carbon-nasilje-i-golotinja-ispred-mozganja-547231?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 438994 [name] => serije [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => serije [link] => /tag/serije ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => SERIJA: Altered Carbon; SF triler; SAD, 2018.; KREATOR: Laeta Kalogridis; ULOGE: Joel Kinnaman, James Purefoy; OCJENA: ** 1/2 [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DIGITALNI UGLJIK [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Pogledali smo (napokon) Netflixovu SF seriju 'Altered Carbon': Nasilje i golotinja ispred mozganja [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/18/Altered-Carbon2.jpg [galleryCount] => 6 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Altered-Carbon2 [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/18/Altered-Carbon2.jpg [title] => Altered-Carbon2 ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/18/Altered-Carbon.jpg [title] => Altered-Carbon ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/18/Altered-Carbon1.jpg [title] => Altered-Carbon1 ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/18/Altered-Carbon4.jpg [title] => Altered-Carbon4 ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/18/Altered-Carbon5.jpg [title] => Altered-Carbon5 ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/18/Altered-Carbon3.jpg [title] => Altered-Carbon3 ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Kreatorica Netflixove SF serije “Altered Carbon“ Laeta Kalogridis scenaristički je potpisala posljednjeg “Terminatora“ (“Genisys“) i to se vidi. Kalogridis je u ekranizaciji romana “Digitalni ugljik“ Richarda K. Morgana iz 2002. pristupila kao “Terminatoru“.

U “Genisysu“ je promiješala motive prvih i najboljih dvaju “Terminatora“, a u ovoj seriji se proširila na žanr SF trilera replicirajući vizuale ili ideje “Istrebljivača“, “Potpunog sjećanja“, “Duha u oklopu“, “Izvornog koda“ i “Na rubu budućnosti“, pa i HBO-ova “Westworlda“ kojemu se žarko želi nametnuti kao direktan konkurent u borbi za gledateljstvo pred malim ekranom. Pazite ovo...

U tristotinjak godina dalekoj budućnosti čovječanstvo je pomoću “alienske“ tehnologije uspjelo postići besmrtnost na način da se ljudska svijest (sjećanje, osobnost, inteligencija…) može “downloadirati“ na diskove, pohraniti čak i u virtualnoj stvarnosti te ubaciti u nova tijela kad stara umru, budu ubijena ili štogod.

Bogataši poput korporativna mogula Laurensa Bancrofta (James Purefoy) mogu se tako klonirati do besvijesti, a siromašni ovise o prvom tijelu na koje nalete, makar ne odgovaralo njihovoj rasi i spolu, zbog čega i formiraju pokret otpora.

Prva i daleko najbolja od deset epizoda serije otvara se u akcijskom umu pubunjenika Takeshija Kovacsa (Will Yun Lee), egzotične kombinacije Japanca i Slavena, koji će Bancroft ubaciti u kriogenički sačuvano tijelo nedavno stradala švedskog policajca (Joel Kinnaman) kako bi ovaj detektivski razriješio misterij njegova ubojstva.

Azijat zarobljen u tijelu bijelca nije izazvao “whitewashing“ pobunu politički korektne javnosti, iako je ova prošle godine razapela igranu verziju “Ghost In The Shell“, nezadovoljna što je bjelkinja, hollywoodska megazvijezda Scarlett Johansson, utjelovila japansku kiborgicu (u serijama je, očito, sve dozvoljeno i za njih vrijede dvostruki kriteriji).

Ipak, to nije jedina sličnost sa “cyberpunkovski“ dojmljivijim “Duhom u oklopu“. “Altered Carbon“ emulira slavne uzore toliko da mu nasušno nedostaje vlastitog identiteta i jedinstvenosti prilikom tematiziranja o ljudima i tehnologiji, tome što znači biti čovjek u budućnosti sličnoj sadašnjosti (podjela među staležima), ako izuzmemo beskrajno mučenje u virtualnoj stvarnosti i hotel “Raven“ pod vodstvom umjetne inteligencije koju “utjelovljuje“ Poe (Chris Conner).

Serija pokušava ubaciti svoj um u njihovo tijelo, ali na kraju preuzima isključivo tuđe ideje i pokušava ih svojatati dok se, poput mnogih aktualnih televizijskih formata, vrti ukrug tijekom deset epizoda i konstantno odgađa klimaks navlačeći publiku “to be continued“ nastavkom.

Futuristički megalopolis Bay City preslikani je Los Angeles iz “Blade Runnera“ s trajnom kišom, neonskim reklamama i letećim automobilima, kao i njegova “neo(n)-noir“ atmosfera. Dualni identitet serije (znanstvena fantastika, “noir“) odgovara njezinoj premisi i junaku, premda mišićni tonus pogođeno odabranog Kinnamana (serija “Killing“), znatno nabildaniji u odnosu na remake “RoboCopa“, vrišti SF akcijašenje osamdesetih i devedesetih.

Akcija je brutalna u nasilju, nerijetko u usporenom pokretu i osobito dobra u prvoj i jednoj sceni pete epizode (šifra: lift). Paul Verhoeven je bio režijski “role model“, stoga je prava šteta što su dometi “Altered Carbona“ u konačnici bliži generičkom i bezdušnom remakeu “Total Recalla“ (i “RoboCopa“) nego punokrvnom originalu.

Zaista, “Altered Carbon“ kao da je bio u posjeti kompaniji “Rekall“ iz vizionarskog i autoironičnog “Potpunog sjećanja“ te zatražio sličan “trip“ (protagonist u tijelu junaka pokreta otpora, zgodne dame, spašavanje svijeta…) koji je u međuvremenu, 28 godina kasnije, eskalirao u eksploatacijskoj nag(l)osti popularne TV zabave današnjice.

Bez zamjetnog ironijskog diskursa superiornijeg “Westworlda“, ova serija je najavila glavne prekupacije odmah u polaznoj sceni s dvije nage ženske koja jedna drugoj sapiru krv pod tušem. Bezrazložno nasilje i nemotivirana golotinja, pa tek onda sklonost SF-ovskom mozganju.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Altered-Carbon2 Altered-Carbon Altered-Carbon1 Altered-Carbon4 Altered-Carbon5 Altered-Carbon3
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/pogledali-smo-napokon-netflixovu-sf-seriju-altered-carbon-nasilje-i-golotinja-ispred-mozganja-547231 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=adddd9ebd66b98ddbf7d353e7dbed7647399616d [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Pogledali+smo+%28napokon%29+Netflixovu+SF+seriju+%26%23039%3BAltered+Carbon%26%23039%3B%3A+Nasilje+i+golotinja+ispred+mozganja&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fpogledali-smo-napokon-netflixovu-sf-seriju-altered-carbon-nasilje-i-golotinja-ispred-mozganja-547231 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fpogledali-smo-napokon-netflixovu-sf-seriju-altered-carbon-nasilje-i-golotinja-ispred-mozganja-547231 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => SERIJA: Altered Carbon; SF triler; SAD, 2018.; KREATOR: Laeta Kalogridis; ULOGE: Joel Kinnaman, James Purefoy; OCJENA: ** 1/2 [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DIGITALNI UGLJIK [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaDIGITALNI UGLJIK

Pogledali smo (napokon) Netflixovu SF seriju 'Altered Carbon': Nasilje i golotinja ispred mozganja

19. svibnja 2018. - 01:58
Altered-Carbon2

Kreatorica Netflixove SF serije “Altered Carbon“ Laeta Kalogridis scenaristički je potpisala posljednjeg “Terminatora“ (“Genisys“) i to se vidi. Kalogridis je u ekranizaciji romana “Digitalni ugljik“ Richarda K. Morgana iz 2002. pristupila kao “Terminatoru“.

U “Genisysu“ je promiješala motive prvih i najboljih dvaju “Terminatora“, a u ovoj seriji se proširila na žanr SF trilera replicirajući vizuale ili ideje “Istrebljivača“, “Potpunog sjećanja“, “Duha u oklopu“, “Izvornog koda“ i “Na rubu budućnosti“, pa i HBO-ova “Westworlda“ kojemu se žarko želi nametnuti kao direktan konkurent u borbi za gledateljstvo pred malim ekranom. Pazite ovo...

U tristotinjak godina dalekoj budućnosti čovječanstvo je pomoću “alienske“ tehnologije uspjelo postići besmrtnost na način da se ljudska svije...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. svibanj 2024 05:12