Kulturanepredviđeni oblici

Izložba asamblaža 'Prigovor savjesti' Vedrana Karadže Tabulova, umjetnika finog balansa, s radovima neopterećenim značenjem i oslobođenima naslova, od večeras u Salonu 'Galić' u Splitu

Piše Jakov Kosanović

“Prigovor savjesti” naslov je samostalne izložbe umjetnika Vedrana Karadže Tabulova, koja će u organizaciji Hrvatske udruge likovnih umjetnika biti otvorena večeras u 19 sati  od 9. u Salonu “Galić” u Splitu.

Vedranova izložba ide uz adventske šetemane barem koliko i filmovi Terryja Gilliama. Znate sav onaj “steampunk” u rekvizitima i dekoru filmova “Vremenski banditi”, “Brazil”, “Pustolovine barona Münchausena”, “12 majmuna”, sve u svemu oko duzine fantastičnih naslova, a da ne spominjemo Montyja Pythona... Gledajući njegove filmove čini vam se da halucinirate, a sličan je osjećaj i ispred Vedranove produkcije. Građa Vedranovih slika mogla je komotno doći s Karepovca, ali u njegovim asamblažima zaslužuju izložbeni prostor barem toliko renomiran koliko je to Salon “Galić”.

Toni Horvatić, splitski povjesničar umjetnosti kojega često i rado slušamo, i ovdje nam je skrenuo pažnju na bitno: “Izloženi asamblaži nastajali su u periodu od 2015. do 2019. kao jedna vrsta osobne katarze koju Vedran Karadža Tabulov smatra integralnim dijelom svoje umjetničke prakse. Jer koja je uopće svrha rada koji ne mijenja, ne korigira, odnosno ne modificira i ne usmjeruje autora ka novim obzorima i vidicima? Ako nema komunikacije unutar, iluzorno ju je očekivati izvan ateljea, s tim da ovdje riječ atelje treba shvatiti uvjetno, jer istinski radni prostor Vedranu nipošto nije samo njegova prostorno skučena Radionica – njegova nastojanja upućuju na znatno šire polje djelovanja, sinkroniciteta, kauzalnosti i interakcija.”

U razgovoru s Horvatićem, Karadža Tabulov ističe da se njegov rad u asamblažu gotovo isključivo temelji na estetici i uživanju u oblikovanju nepredviđenih oblika finog balansa.Neopterećen je značenjem, eksplicitnom porukom, trendom, aktualnošću ili problemom; bez predumišljaja je i bez predrasude, prisile ili imperativa, bez plana kojeg se mora držati, osim donekle u konstrukcijskom smislu rasporeda masa. Oslobođen je naslovom, koji ako i jest tu, onda jest tek da podrži potencijal i širinu tumačenja i, lijepo bi bilo, doživljaja tog ostvarenja. Jedino u tom slučaju prestaje biti tupi i lijepi ‘piece of art’, nadilazi se, i kroz uzajamno titranje s gledateljem oživljava kao istinita stvarnost koja ne prikazuje niti predstavlja nego naprosto jest; jer je prošla i kroz um i kroz osjećaj, i ostvarila se u inteligenciji i komunikaciji”, kaže Vedran.

Osim što je umjetnik, Vedran je često i putnik na relaciji Split - Solin - Drvenik Veli. U Splitu je rođen 1977., gdje je i maturirao u Općoj gimnaziji, a ALU je završio u Širokom Brijegu u klasi profesora Igora Dragičevića, kao akademski slikar-grafičar i profesor likovne kulture.

Izložba Vedrana Karadže Tabulova moći će se pogledati do 24. prosinca•

#PRIGOVOR SAVJESTI#VEDRAN KARADžA TABULOV#SALON GALIć SPLIT IZLOžBA