stdClass Object ( [id] => 285406 [title] => Ivan Perić: Čitav život stane u jedan jedini kadar [alias] => ivan-peric-citav-zivot-stane-u-jedan-jedini-kadar [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Prošle godine Ivan Perić je u sklopu 20. splitskog filmskog festivala imao premijeru trećeg dugometražnog filma “Sveci“. Ove godine Perić će na STFF-u premijerno prikazati četvrti cjelovečernjak “Sirene i krikovi“, i to 14. rujna u kinu “Karaman“. Mladom režiseru je drago što je premijera opet na STFF-u jer je “festival poznat po svom preciznom i relevantnom programu“ pa je zahvalan što je odlučio prikazati film.

“Sirene i krikovi“ je ambiciozno snimljen u zahtjevnom jednom kadru (“one take“). Kako vam je bilo punih 78 minuta ne raditi rez?
- Bilo je kao da se ispočetka uči raditi film jer mnoga “pravila“ i izražajna sredstva koja se često koriste u izradi “klasičnog“ filma ovdje ne vrijede ili su jako preoblikovana. Često se govori da film nastaje u montaži gdje se biraju nauspjeliji pokušaji pojedinog kadra, scene, gdje se određuje sam ritam film, skraćuju se određeni dijalozi i kadrovi, i to rezultira konačnim izgledom filma. U jednom kadru dužina svake scene mora biti unaprijed točno određena, kao i dinamika i dijalozi jer se poslije ne može skraćivati niti se ne mogu ubacivati drugi kadrovi. Trebala se izmjeriti duljina pojedinih ulica i odrediti kojom brzinom likovi kroz nju prolaze i uskladiti da u određenoj količini prijeđenog prostora glumci kažu određeni tekst. Također, ne postoji elipsa koja je jako bitna kad se radi film, ne mogu se izbaciti prazni hodovi da ostaju samo bitne stvari, svaki prijeđeni metar filma je tu. Tu je još mnogo stvari koje je trebalo uskladiti da bi sve funkcioniralo.

Koliko je pripreme i pokušaja trebalo da se sve to postigne?
- Vježbali smo gotovo svakodnevno tri mjeseca da bismo uspjeli snimiti film. Prvo smo vježbali u zatvorenom prostoru, onda smo vježbali na ulicama dio po dio filma dok sve ne sjedne na svoje mjesto. Vježbali smo na lokacijama na kojima ćemo snimati, i to po noći. Ljudi su znali otvarati prozore i vikati što radimo tu svaku večer u istu uru i uvijek se ponavljamo. Iako sam imao dogovor s Gradom i policijom za snimanje filma, ali svejedno se, ako bi nas zaustavila policija, nije smijelo stati, jer dok se sve objasni, kadar bi propao.
Plakat Perićeva filma ‘Sirene i krikovi’

Anegdota sa snimanja, vjerujemo, ima dosta?
- Da, namjestilo se da je na dan snimanja bila i utakmica, tako da je bilo više policije. Bila je situacija gdje policajci stoje kraj ceste, a auto iz filma prolazi kraj njih. U autu su dva glumca, treći je zavezan na zadnjem sjedalu, auto nema vrata, u gepeku leži snimatelj s fantomkom na glavi i auto prolazi kraj njih u zabranjenoj zoni u suprotnom smjeru. Možete zamisliti njihov izraz lica. Jedna od scena filma je scena tučnjave - dva glumca (Mario Vidić i Rade Tanjga) tuku glavnoga glumca (Tino Bandini) i u kadar ulazi čovjek koji zna Tina, misli da ga zapravo tuku i umiješa se u tučnjavu.

Jeste li, kad nije išlo, pomišljali na “varanje“, tj. fingiranje cjelovita “one takea“ kao u Hitchcockovu “Užetu“ ili Inarrituovu “Birdmanu“?
- Nakon svih proba, film smo snimili iz trećeg pokušaja. Niti u jednom trenutku nisam pomislio na varanje. Neki su mi predlagali, no prije ga ne bih snimio nego lažirao kadar, jer iako je to i čak jedan rez, gubi se cijela poanta. Danas je jednostavno napraviti rez da se ne primijeti, ali mislim da često nije pitanje što si izabrao raditi, nego što si izabrao ne raditi.

Kako ste gledali na “one take“ filmove prije snimanja vašeg, a kako gledate nakon njega? Koje ste filmove vrtjeli u DVD playeru da se “zagrijete“?

- “One take“ sam oduvijek gledao s divljenjem. Često bih kadar gledao više puta i dok bih ga gledao, pokušavao sam vizualizirati što se događa iza kamere, koliko je ljudi potrebno, gdje se tko kreće. Što je kadar kompleksniji, veća je odgovornost na svima koji sudjeluju, da ne govorim o glumcima koji moraju iznijeti svoju ulogu, i to dok podsvjesno znaju da se, ako pogriješe malo, zbog njih sve vraća natrag i da kako odglume koju scenu, takva će ona biti, tj. neće se raditi svaka scena pojedinačno, što višestruko komplicira situaciju. Gledao sam dosta filmova s dugim kadrovima, od Cuaronove “Djece čovječanstva“ do Tarkovskog. Pošto sam dugo godina plesao “break dance“, praktički sam godinama gledao i sudjelovao u raznim koreografijama, gdje također svatko ima svoj određeni “zadatak“ koji u skladu s ostalima čini veliku sliku. Fascinantni su i glazbeni orkestri što se tiče usklađenosti, ne samo glazbeno, nego i vizualno.

S trajanjem od 78 minuta “Sirene i krikovi“ spadaju u sam svjetski vrh kad je u pitanju film u jednom kadru, iza recimo “Ruske arke“ Aleksandra Sokurova i Figgisova “Timecodea“, a u hrvatskoj kinematografiji vašem pothvatu nema premca...
- Dugi kadrovi su oduvijek bili fascinantni. Možda jedan od ranijih koje sam vidio je “Dodir zla“ Orsona Wellesa. Također je dosta impresivan kadar iz filma “I Am Cuba“ iz jednog kadra. “Ruska Arka“ iz 2002. je vjerojatno najpoznatiji film u jednom kadru, malo reći fascinantan i revolucionaran. Traje 99 minuta i uključuje 2000 glumaca, sniman je interijerima u muzeju i na taj način su barem malo olakšali okolnosti što su mogli kontrolirati lokacije, iako je ostalo riješiti nebrojeno drugih problema. Treba uzeti u obzir tehnologiju koja je tad postojala i koja postoji danas. Kamere su bile puno teže i nije se snimalo digitalno, nego na traku. Da su imali tu mogućnost, vjerojatno bi radili filmove. Pretpostavljam da će u budućnosti biti puno dugometražnih filmova iz jednog kadra.


Ipak, sudeći po sinopsisu filma, “Sirene i krikovi“ neće biti samo stilska vježba, već s njime nešto želite reći o Splitu i ovdašnjem društvu?
- Film se odvija u državi, gradu u kojem sve propada. Svi koji mogu, odlaze u veće gradove i države u potrazi za boljim životom, a ostaju samo oni koji nemaju kamo poći. Mi u filmu pratimo njih. Film se dosta oslanja na atmosferu koju je dodatno pojačao Josip Rogošić svojom glazbom. Dugi kadrovi se često koriste kako bi se stekao dojam realizma. U ovom filmu ima i nadrealnih momenata i scena sa suvremenim plesom koje su odradile plesačice iz “Kin kin“ studija. Pokušao sam kombinirati način snimanja sa sadržajem kako bi se stekao osjećaj realnog nadrealizma.

Marko Njegić
Snimio Ante Čizmić/CROPIX

Dodavanje kamere

Kako vam je bilo imati četiri kamermana na snimanju (Rino Barbir, Darko Škrobonja, Jakov Lerotić i Marko Višnjić)? Jesu li oni doslovce dodavali kameru jedan drugome?

- Nepotrebno je govoriti koliko je njihova uloga velika. Osim tehničke izvrsnosti, snimanje je zahtijevalo i fizičku spremnost, kao i veliku razinu koncentracije. Radnja filma se odvija na velikom području od Varoša, preko Peristila, Pazara, Toća, Trajektne luke... tako da je trebalo i sve memorirati kuda se kamera kreće. Na određene dijelove filma kamera uđe u auto i izađe na sljedećoj lokaciji. Svaki snimatelj je snimao određeni dio filma, kamera se ne bi gasila nego bi se npr. snimao određeni dio filma i onda bi kamera ušla u auto u kojem bi čekao drugi snimatelj i nastavio snimanje, a prethodni bi otišao na sljedeću lokaciju i čekao automobil, preuzeo kameru i nastavio snimanje. Također, što se tiče kamere, veliku ulogu je imao i šarfer Josip Maleš koji je išao sa snimateljima i izoštravao pojedinu scenu. Cijeli film sniman je po noći, što je dodatno otežalo stvar. Osim kamere, i zvuk je bilo zahtjevno izvesti. Zvuk su snimali Gildo Bavčević i Niko Gulam, koji su pratili kretnje glumaca i pomicali se sinkronizirano s njima.

A u filmu glume...

Osim navedenih glumaca, Tina Bandinija, Rade Tanjge i Marija Vidića, uloge u Perićevu filmu još igraju Katarina Botica, Josip Rogošić, Borut Novak, Stipe Tadin Biočić, Marko Kapitanović, Petar Buljević, Ana Arapović, Ivana Zupa...

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Ivan Perić: ‘Vježbali smo gotovo svakodnevno tri mjeseca da bi uspjeli snimiti film’ [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => MLADI REDATELJ SNIMIO JE FILM OD 78 MINUTA U JEDNOM KADRU 'SIRENE I KRIKOVI' KOJI ĆE PREMIJERU IMATI 14. RUJNA NA STFF-u [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2015-09-06 18:34:50 [created_by] => 38 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2015-09-08 10:39:06 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2015-09-06 23:38:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 5100 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2015/09/06/Kultura/ivan_peric3-040915.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x533" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4503025 Threads: 3 Questions: 146151575 Slow queries: 62139 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 4351772 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 52 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/ivan-peric-citav-zivot-stane-u-jedan-jedini-kadar-285406 [printLink] => /kultura/ivan-peric-citav-zivot-stane-u-jedan-jedini-kadar-285406?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 224539 [name] => SPLITFILMFESTIVAL [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => splitfilmfestival [link] => /tag/splitfilmfestival ) [1] => stdClass Object ( [id] => 224540 [name] => ivanperić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => ivanperic [link] => /tag/ivanperic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Ivan Perić: ‘Vježbali smo gotovo svakodnevno tri mjeseca da bi uspjeli snimiti film’ [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => MLADI REDATELJ SNIMIO JE FILM OD 78 MINUTA U JEDNOM KADRU 'SIRENE I KRIKOVI' KOJI ĆE PREMIJERU IMATI 14. RUJNA NA STFF-u [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Ivan Perić: Čitav život stane u jedan jedini kadar [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-16-05-18-27-38 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/09/06/Kultura/ivan_peric3-040915.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/09/06/Kultura/ivan_peric3-040915.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Prošle godine Ivan Perić je u sklopu 20. splitskog filmskog festivala imao premijeru trećeg dugometražnog filma “Sveci“. Ove godine Perić će na STFF-u premijerno prikazati četvrti cjelovečernjak “Sirene i krikovi“, i to 14. rujna u kinu “Karaman“. Mladom režiseru je drago što je premijera opet na STFF-u jer je “festival poznat po svom preciznom i relevantnom programu“ pa je zahvalan što je odlučio prikazati film.

“Sirene i krikovi“ je ambiciozno snimljen u zahtjevnom jednom kadru (“one take“). Kako vam je bilo punih 78 minuta ne raditi rez?
- Bilo je kao da se ispočetka uči raditi film jer mnoga “pravila“ i izražajna sredstva koja se često koriste u izradi “klasičnog“ filma ovdje ne vrijede ili su jako preoblikovana. Često se govori da film nastaje u montaži gdje se biraju nauspjeliji pokušaji pojedinog kadra, scene, gdje se određuje sam ritam film, skraćuju se određeni dijalozi i kadrovi, i to rezultira konačnim izgledom filma. U jednom kadru dužina svake scene mora biti unaprijed točno određena, kao i dinamika i dijalozi jer se poslije ne može skraćivati niti se ne mogu ubacivati drugi kadrovi. Trebala se izmjeriti duljina pojedinih ulica i odrediti kojom brzinom likovi kroz nju prolaze i uskladiti da u određenoj količini prijeđenog prostora glumci kažu određeni tekst. Također, ne postoji elipsa koja je jako bitna kad se radi film, ne mogu se izbaciti prazni hodovi da ostaju samo bitne stvari, svaki prijeđeni metar filma je tu. Tu je još mnogo stvari koje je trebalo uskladiti da bi sve funkcioniralo.

Koliko je pripreme i pokušaja trebalo da se sve to postigne?
- Vježbali smo gotovo svakodnevno tri mjeseca da bismo uspjeli snimiti film. Prvo smo vježbali u zatvorenom prostoru, onda smo vježbali na ulicama dio po dio filma dok sve ne sjedne na svoje mjesto. Vježbali smo na lokacijama na kojima ćemo snimati, i to po noći. Ljudi su znali otvarati prozore i vikati što radimo tu svaku večer u istu uru i uvijek se ponavljamo. Iako sam imao dogovor s Gradom i policijom za snimanje filma, ali svejedno se, ako bi nas zaustavila policija, nije smijelo stati, jer dok se sve objasni, kadar bi propao.
Plakat Perićeva filma ‘Sirene i krikovi’

Anegdota sa snimanja, vjerujemo, ima dosta?
- Da, namjestilo se da je na dan snimanja bila i utakmica, tako da je bilo više policije. Bila je situacija gdje policajci stoje kraj ceste, a auto iz filma prolazi kraj njih. U autu su dva glumca, treći je zavezan na zadnjem sjedalu, auto nema vrata, u gepeku leži snimatelj s fantomkom na glavi i auto prolazi kraj njih u zabranjenoj zoni u suprotnom smjeru. Možete zamisliti njihov izraz lica. Jedna od scena filma je scena tučnjave - dva glumca (Mario Vidić i Rade Tanjga) tuku glavnoga glumca (Tino Bandini) i u kadar ulazi čovjek koji zna Tina, misli da ga zapravo tuku i umiješa se u tučnjavu.

Jeste li, kad nije išlo, pomišljali na “varanje“, tj. fingiranje cjelovita “one takea“ kao u Hitchcockovu “Užetu“ ili Inarrituovu “Birdmanu“?
- Nakon svih proba, film smo snimili iz trećeg pokušaja. Niti u jednom trenutku nisam pomislio na varanje. Neki su mi predlagali, no prije ga ne bih snimio nego lažirao kadar, jer iako je to i čak jedan rez, gubi se cijela poanta. Danas je jednostavno napraviti rez da se ne primijeti, ali mislim da često nije pitanje što si izabrao raditi, nego što si izabrao ne raditi.

Kako ste gledali na “one take“ filmove prije snimanja vašeg, a kako gledate nakon njega? Koje ste filmove vrtjeli u DVD playeru da se “zagrijete“?

- “One take“ sam oduvijek gledao s divljenjem. Često bih kadar gledao više puta i dok bih ga gledao, pokušavao sam vizualizirati što se događa iza kamere, koliko je ljudi potrebno, gdje se tko kreće. Što je kadar kompleksniji, veća je odgovornost na svima koji sudjeluju, da ne govorim o glumcima koji moraju iznijeti svoju ulogu, i to dok podsvjesno znaju da se, ako pogriješe malo, zbog njih sve vraća natrag i da kako odglume koju scenu, takva će ona biti, tj. neće se raditi svaka scena pojedinačno, što višestruko komplicira situaciju. Gledao sam dosta filmova s dugim kadrovima, od Cuaronove “Djece čovječanstva“ do Tarkovskog. Pošto sam dugo godina plesao “break dance“, praktički sam godinama gledao i sudjelovao u raznim koreografijama, gdje također svatko ima svoj određeni “zadatak“ koji u skladu s ostalima čini veliku sliku. Fascinantni su i glazbeni orkestri što se tiče usklađenosti, ne samo glazbeno, nego i vizualno.

S trajanjem od 78 minuta “Sirene i krikovi“ spadaju u sam svjetski vrh kad je u pitanju film u jednom kadru, iza recimo “Ruske arke“ Aleksandra Sokurova i Figgisova “Timecodea“, a u hrvatskoj kinematografiji vašem pothvatu nema premca...
- Dugi kadrovi su oduvijek bili fascinantni. Možda jedan od ranijih koje sam vidio je “Dodir zla“ Orsona Wellesa. Također je dosta impresivan kadar iz filma “I Am Cuba“ iz jednog kadra. “Ruska Arka“ iz 2002. je vjerojatno najpoznatiji film u jednom kadru, malo reći fascinantan i revolucionaran. Traje 99 minuta i uključuje 2000 glumaca, sniman je interijerima u muzeju i na taj način su barem malo olakšali okolnosti što su mogli kontrolirati lokacije, iako je ostalo riješiti nebrojeno drugih problema. Treba uzeti u obzir tehnologiju koja je tad postojala i koja postoji danas. Kamere su bile puno teže i nije se snimalo digitalno, nego na traku. Da su imali tu mogućnost, vjerojatno bi radili filmove. Pretpostavljam da će u budućnosti biti puno dugometražnih filmova iz jednog kadra.


Ipak, sudeći po sinopsisu filma, “Sirene i krikovi“ neće biti samo stilska vježba, već s njime nešto želite reći o Splitu i ovdašnjem društvu?
- Film se odvija u državi, gradu u kojem sve propada. Svi koji mogu, odlaze u veće gradove i države u potrazi za boljim životom, a ostaju samo oni koji nemaju kamo poći. Mi u filmu pratimo njih. Film se dosta oslanja na atmosferu koju je dodatno pojačao Josip Rogošić svojom glazbom. Dugi kadrovi se često koriste kako bi se stekao dojam realizma. U ovom filmu ima i nadrealnih momenata i scena sa suvremenim plesom koje su odradile plesačice iz “Kin kin“ studija. Pokušao sam kombinirati način snimanja sa sadržajem kako bi se stekao osjećaj realnog nadrealizma.

Marko Njegić
Snimio Ante Čizmić/CROPIX

Dodavanje kamere

Kako vam je bilo imati četiri kamermana na snimanju (Rino Barbir, Darko Škrobonja, Jakov Lerotić i Marko Višnjić)? Jesu li oni doslovce dodavali kameru jedan drugome?

- Nepotrebno je govoriti koliko je njihova uloga velika. Osim tehničke izvrsnosti, snimanje je zahtijevalo i fizičku spremnost, kao i veliku razinu koncentracije. Radnja filma se odvija na velikom području od Varoša, preko Peristila, Pazara, Toća, Trajektne luke... tako da je trebalo i sve memorirati kuda se kamera kreće. Na određene dijelove filma kamera uđe u auto i izađe na sljedećoj lokaciji. Svaki snimatelj je snimao određeni dio filma, kamera se ne bi gasila nego bi se npr. snimao određeni dio filma i onda bi kamera ušla u auto u kojem bi čekao drugi snimatelj i nastavio snimanje, a prethodni bi otišao na sljedeću lokaciju i čekao automobil, preuzeo kameru i nastavio snimanje. Također, što se tiče kamere, veliku ulogu je imao i šarfer Josip Maleš koji je išao sa snimateljima i izoštravao pojedinu scenu. Cijeli film sniman je po noći, što je dodatno otežalo stvar. Osim kamere, i zvuk je bilo zahtjevno izvesti. Zvuk su snimali Gildo Bavčević i Niko Gulam, koji su pratili kretnje glumaca i pomicali se sinkronizirano s njima.

A u filmu glume...

Osim navedenih glumaca, Tina Bandinija, Rade Tanjge i Marija Vidića, uloge u Perićevu filmu još igraju Katarina Botica, Josip Rogošić, Borut Novak, Stipe Tadin Biočić, Marko Kapitanović, Petar Buljević, Ana Arapović, Ivana Zupa...

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/ivan-peric-citav-zivot-stane-u-jedan-jedini-kadar-285406 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=8366d148e0fa8c6c42181f3723b5ee64a1ff254f [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Ivan+Peri%C4%87%3A+%C4%8Citav+%C5%BEivot+stane+u+jedan+jedini+kadar&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fivan-peric-citav-zivot-stane-u-jedan-jedini-kadar-285406 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fivan-peric-citav-zivot-stane-u-jedan-jedini-kadar-285406 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Ivan Perić: ‘Vježbali smo gotovo svakodnevno tri mjeseca da bi uspjeli snimiti film’ [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => MLADI REDATELJ SNIMIO JE FILM OD 78 MINUTA U JEDNOM KADRU 'SIRENE I KRIKOVI' KOJI ĆE PREMIJERU IMATI 14. RUJNA NA STFF-u [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaMLADI REDATELJ SNIMIO JE FILM OD 78 MINUTA U JEDNOM KADRU 'SIRENE I KRIKOVI' KOJI ĆE PREMIJERU IMATI 14. RUJNA NA STFF-u

Ivan Perić: Čitav život stane u jedan jedini kadar

Piše PSD.
7. rujna 2015. - 01:38

Prošle godine Ivan Perić je u sklopu 20. splitskog filmskog festivala imao premijeru trećeg dugometražnog filma “Sveci“. Ove godine Perić će na STFF-u premijerno prikazati četvrti cjelovečernjak “Sirene i krikovi“, i to 14. rujna u kinu “Karaman“. Mladom režiseru je drago što je premijera opet na STFF-u jer je “festival poznat po svom preciznom i relevantnom programu“ pa je zahvalan što je odlučio prikazati film.

“Sirene i krikovi“ je ambiciozno snimljen u zahtjevnom jednom kadru (“one take“). Kako vam je bilo punih 78 minuta ne raditi rez?
- Bilo je kao da se ispočetka uči raditi film jer mnoga “pravila“ i izražajna sredstva koja se često koriste u izradi “klasičnog“ filma ovdje ne vrijede ili su jako preoblikovana. Često se govori da film nastaje u mo...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. svibanj 2024 07:18