stdClass Object ( [id] => 202906 [title] => Hrvatske kino-atrakcije: od šegrta Hlapića, preko eko-drame u Kaštelanskom zaljevu, do celebrity-šunda [alias] => hrvatske-kino-atrakcije-od-segrta-hlapica-preko-eko-drame-u-kastelanskom-zaljevu-do-celebrity-sunda [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

HITAC (Robert Orhel)

“Hitac“ je radni naslov filma Roberta Orhela i simbolizira osnovni motiv (pokretač) radnje - pratimo istragu oko slučajnog hica (ispaljenog metka) koja isprepleće sudbine dviju junakinja u trenutku kada obje doznaju da su trudne.

- Moj film je prvenstveno drama s krimi-zapletom koji je u drugom planu. To što će ga eventualno izdvojiti iz konkurencije je atmosfera i činjenica da sam napravio ženski film, ali na muški način - govori nam Orhel.

Za glavnu ulogu Orhel je odabrao svoju bolju polovicu Eciju Ojdanić, rijetko viđenu u glavnim ulogama na velikom ekranu.

- Ecija je izvrsna i polivalentna glumica. Ulogu Anite sam pisao upravo za nju. Nije to bila stvar intimnog odabira, već osjećaja da je baš ona moja filmska “Anita“. Nakon snimljenog filma, osjećam da nisam pogriješio. Dapače, Ecija je odigrala izvrsnu ulogu, kao i njezina partnerica, odlična mlada glumica Iva Babić - tvrdi filmaš, koji je i sam dosad mahom radio za mali ekran.

Pitamo ga za razlike snimanja filma u odnosu na serije.

- Osnovna razlika je u vremenu koje imaš za pripremu. Pritom mislim i na proces rada na scenariju, na glumačke probe i kontrolu nad ostalim segmentima filma. S obzirom na sve nabrojeno, odgovornost je puno veća. Prije osam godina sam režirao TV film s istim brojem snimajućih dana kao i na ovom filmu, i stoga se ne osjećam kao debitant na filmskom setu. Većina redatelja će reći da im je najugodnije u montaži, ali ja moram priznati da je rad na filmskom setu najslađi dio ovog lijepog procesa - iskren je Orhel i pritom ne dvoji da ćemo film premijerno vidjeti na Puli, a zatim na jesen u kinima.

MAJSTORI (Dalibor Matanić)

Hiperproduktivni redatelj Dalibor Matanić priprema svoj novi film “Majstori“ nakon za njega nekarakteristične pauze od godinu dana. Naime, Matanić je tri godine zaredom na Puli imao film, “Kino Lika“ (2009.), “Majka asfalta“ (2010.) i “Ćaća“ (2011.). “Majstori“ se opisuju kao romantična komedija o nes(p)retnim ljudima koji se moraju izdignuti iznad svih svojih mana ne bi li se upustili u avanturu svojih života i ostvarili ljubav.

- Ono što je za nekog mali korak, za ove likove je korak na Mjesecu – skreće nam pažnju Matanić, s čijim se opusom komedija baš i ne povezuje, osim eventualno u prvijencu “Blagajnica hoće ići na more“. Filmaš, znači, tipuje na iznenađenje.

- Predugo mi ljudi ukazuju na osobnu neozbiljnost i loš humor, pa sam jedva dočekao da sve to demonstriram na filmu. Mislim da će se osjetiti neki moji uzori u materiji, Aki Kaurismaki u režiji i Peter Sellers u glumi. Nisam se šalio kad sam rekao da je kratki film “Mezanin“ (2011.) moj najmračniji i najasketskiji uradak, tako da se od njega može samo u veseliji ugođaj – uvjeren je Dado, svjestan da ćemo ga, dakle, vidjeti u nešto drukčijem izdanju iza kamere.

- Što se tiče likova, tu je prisutna konstanta s prethodnim filmovima. Riječ je o malim, nevidljivim ljudima koji su zaslužili svoj film. Što se tiče ugođaja, naravno da film neće biti lišen emocija, jedino što ovaj put sve to ide kroz formu najtežeg filmskog žanra – veli Matanić, koji će pokušati “Majstore“ premijerno zavrtjeti na Puli.

- Postoji teoretska šansa da se film prikaže na Puli, ali to dosta prkosi zakonima fizike. No, kao i obično, navikli smo na to...

OPROŠTAJ (Dan Oki)

- Ako me jednog dana iskreno autorsko režiranje filmova dovede do široke publike, neću imati ništa protiv toga. Mislim da kvaliteta i umjetnički integritet filmova ne ovise o tome koliko ih ljudi gleda, već prije o ljudima koji te filmove rade – izjavio nam je Dan Oki.

“Nezavisni“ Splićanin približio se “mainstreamu“ 2011. kao nikad prije kad mu se na Puli prikazao “Mrak“. Nešto slično moglo bi se dogoditi i s njegovim novim filmom “Oproštaj“, koliko god bio neobičan. U prvom planu je mlada aktivistica koja prodaje obiteljsku kuću u blizini tvornice u Vranjicu i odlazi na liječnički pregled, po liniji geneze bolesti pokojnog oca koji je preminuo od azbestoze, a u drugom - životne sudbine ljudi u Kaštelanskom zaljevu, još uvijek pod utjecajem serije ekoloških onečišćenja proteklog stoljeća. Dakle, riječ je o ekološkoj melodrami, i to ekološkoj u smislu prostornog, ali i socijalnog okoliša.

- Rekao bih da je to logičan nastavak na moje prijašnje filmove. Ne samo u nekom značenjskom smislu, formalnom ili sadržajnom određenju, već prije svega kao nastavak jednog umjetničkog procesa u mediju filma – decidirano će Oki, koji ponovno surađuje sa splitskom glumicom Andreom Mladinić.

- Andrea je izvrsna filmska glumica. U filmu su tu još Bruna Bebić, Nikša Arčanin, Elena Orlić, Danijela Vuković, Leon Lučev i dosta drugih glumaca. U dva prijašnja filma vrlo dobro sam surađivao s Vandom Boban, Marinom Tudorom i Goranom Markovićem. Mislim da je jako dobro za neku buduću glumačku scenu u Splitu da su ovi glumci prošli kroz nekoliko ovakvih filmova. Ne bi bilo dobro da Split bude samo grad sapunica.

NIJE SVE U LOVI (Dario Pleić)

Mladi par, Robi (Marko Cindrić) i Ines (Sara Stanić), ima rok od sedam dana da vrati kamataru (Živko Anočić) puni iznos duga. Kad upoznaju bankara Marka (Nikša Butijer), koji bi ih pozajmicom mogao spasiti, Ines se s njim zbližava... Ovako izgleda sinopsis filma “Nije sve u lovi“ Darija Pleića koji se kalio na serijama (“Loza“).

- Svjedoci smo da je iznimno uspješan teatarski redatelj Bobo Jelčić snimio iznimno uspješan film “Obrana i zaštita“. Kao što glumac glumi, tako i redatelj režira u raznim formama - ističe Pleić, koji je trebao biti na Puli 2012., no odbio je potporu HAVC-a smatrajući je premalom.

- Zahvalan sam Puli koja je podržala film, ali prije prošlogodišnjeg festivala nije uopće bio raspisan natječaj za dovršene filmove. Mislio sam da je bolje da se stvari do kraja raščiste oko natječaja i financiranja. S prošlomjesečnim pucnjem u glavu neovisnog filma - odlukom HAVC-a da potpuno uskrati sredstva svim neovisnim filmovima na natječaju za dovršeni film - ta stvar je raščišćena. “Nije sve u lovi“ je sad i službeno neovisan film, koji HAVC nije podržao, i kao takav će biti premijerno prikazan na Puli, a na jesen idemo u kina – najavljuje redatelj.

Pleićev film ima plus u startu zato što je triler, a trilere također rijetko viđamo u hrvatskom filmu.

- U današnjem trenutku posvemašnje životne ugroženosti, triler je zgodan format da bi se ispričala malo dublja priča i dao društveni komentar. Jako mi je bilo bitno da film ne bude pretenciozan, da ne “ubijamo komarca čekićem“, da citiram Jay-Z-ja, da koncept ne “pojede“ priču i likove, a da opet poručim ono što sam htio - nije sve u lovi.

PROJEKCIJE (Zrinko Ogresta)

- Zanimalo bi me bi li netko tko poznaje moj dosadašnji rad prepoznao ovaj film kao moj a da to ne piše na špici – kazuje nam Zrinko Ogresta. “Projekcije“ se navode kao skroz drukčiji film u odnosu na njegov opus.

- Mahom svi redatelji, pa tako i ja, pročitavši scenarij za film prvo sami sebi odgovaraju na pitanje: “Je li ovo predložak za film, je li ‘filmično’?” Tekst se naoko opirao svemu “filmičnom“, ostao sam prikovan uz njegovu sadržajnu, misaonu, psihološku dimenziju, koja mi je, dakako, primarna svaki put, ali se uopće nisam opterećivao činjenicom što formalno ne upućuje na film – nastavlja Ogresta.

“Projekcije“ prate zbivanje na jednoj edukativnoj seansi iz grupne četverogodišnje egzistencijalističko-integrativne psihoterapije, a koja okuplja stručnjake iz tog područja. Vrijeme je u filmu realno, a radnja stiješnjena u jedan prostor. Koliko je takva postavka zamka za redatelja, a koliko izazov?

- Zamka je ogromna, svaki filmski redatelj koji se i nije našao u takvoj situaciji, to zna. Nemaš li istinsko nadahnuće za takav pristup, čvrstu viziju, ali i Božju pomoć pri realizaciji, spotaknut ćeš se, a pad može biti vrlo neugodan. Pri takvom pristupu nemaš se kamo “skriti“, svaki propust  višestruko je vidljiv. Ja sam se, pak, našao u osobnom i stvaralačkom trenutku u kojemu mi je bio nužan radikalan izazov, “neizvjesno“ i “nepoznato“ me jedino moglo pokrenuti, i tad se ukazao taj tekst Lade Kaštelan – priopćava filmaš i povjerava se da je završena montaža slike i film je pri obradi zvuka.

- Pretpostavljam da će se “Projekcije“ pojaviti u Puli... budu li ga izabrali u program (smijeh).

SVINJARI (Ivan Livaković)

Dugometražni prvijenac Ivana Livakovića dugo se čekao i, evo, napokon dočekao. Livaković se nametnuo da mu se tepa kao “hrvatskom Almodovaru“ s provokativnim filmovima kratkog metra, kao što su zgodno naslovljeni “Igra tucanja“ ili “Bitchville“. Ako je suditi po naslovu, “Svinjari“ će biti jednako osebujni. Film sadrži efekte i animacije, i to na tragu “Monty Pythona“ i “South Parka“, a ne Disneyjevih princeza.  

- Jako sam zadovoljan što debitiram “Svinjarima“, upravo zbog toga što su nastavak mog studentskog rada i što sam ih radio sa svojim studentskim kolegama i suradnicima. Dosad smo vezli iglom i koncem, a sad smo dobili singericu – pripovijeda Livaković. Sa singericom je, uz pomoć glumaca poput Ivane Roščić, Gorana Bogdana i Ive Mihalić, stvorio crnu komediju koja koristi elemente mjuzikla, akcije, reklama, horora...

- “Svinjari“ govore o šund medijskoj, “celebrity“ kulturi i raznim fenomenima, poput kolektivne histerije, herojstva i inih koji se događaju u Hrvatskoj, ali nisu endemični samo za ovaj prostor, barem ne svi – kazuje mladi filmaš i dodaje kako debijem ne cilja na konkretne “celebove“.

- Zanima me medijski i “celebrity“ sustav. U biti, jako mi je smiješno da se u maloj sredini kao što je Hrvatska uopće barata pojmom “celebrity“. To mi je kao miss traktora Piškurevci, iako bih bio njezin veliki fan, ako postoji. Nadam se da postoji i da će se udati za Sulejmana – duhovito će Ivan Veličanstveni. Ipak, zanima nas tko su veći “svinjari“, celebovi ili mediji.

-  Za tango je potrebno dvoje, a ponekad igra rokenrol cijela Jugoslavija, pa i šire – odgovara (ne)jasno redatelj.

ŠEGRT HLAPIĆ (Silvije Petranović)

Nakon “Koka i duhova“ još jedan potencijalni hit-film za djecu. Iako redatelj Silvije Petranović “Šegrta Hlapića“ naziva i filmom za odrasle. No, siguran je da je posrijedi avanturistički film prožet ljubavlju i pozitivnom energijom.

- Više ljubavi je nešto što nam u ovom sadašnjem svijetu kronično nedostaje. “Šegrt Hlapić“ je film o djetinjstvu i odrastanju, o principima, poštenju, zgodama koje su se mogle dogoditi, sve je to naravno na rubu realnosti, ali moguće – rekao nam je Petranović, kojemu je ovo drugi kinofilm poslije “Družbe Isusove“ po Jiriju Šotoli.

Petranović je snimio i TV film “Nitko se neće smijati“ po Milanu Kunderi. “Šegrt Hlapić“, kao ekranizacija priče I.B. Mažuranić još je, dakle, jedan Petranovićev uradak temeljen na književnom predlošku, no međusobno se ti filmovi stilski dijametralno razlikuju, jer to je ono što redatelja zanima - različitost. Tako, razlika njegova “Šegrta Hlapića“ u odnosu na prijašnju (animiranu) ekranizaciju Milana Blažekovića iz 1997. leži u činjenici da je junak - dječak, a ne miš.

- Ustvari, to što je Hlapić dječak, a ne miš, nije nikakvo iznenađenje. To je nešto što je potpuno jasno, i normalno u vezi s Hlapićem. On je dječak isto kao što su i Oliver Twist ili Huckleberry Finn – otkriva Petranović. Blažekovićev crtić vidjelo je 217 tisuća ljudi. Bilo bi sjajno da Petranovićev film (pre)stigne tu cifru.

- Uspjeh filma, kao i bilo čega drugoga, izvan je moći autora. Ovisi o kontekstu i vremenu u kojem se događa. Tu nitko nije vidovit. No, sigurni smo da je nakon jedne stagnacije u gledanosti hrvatski film ponovno vratio publiku u kina.

ŠUTI (Lukas Nola)

Prvi film Lukasa Nole poslije šestogodišnje pauze (“Pravo čudo“, 2007.) mogao bi navesti ljude da o njemu govore, premda se, ironično, zove “Šuti“.

- To je nešto što se događa svakodnevno oko nas, ali se, osim u formalnim događanjima, o obiteljskom nasilju - šuti. Film prati isječke života jedne mlade žene u okruženju potpuno disfunkcionalne obitelji. Ima pomalo čudnu narativnu formu koja jasno pokazuje krug nasilja iz kojeg je vrlo teško izići – napominje Nola, koji je za glavnu ulogu odabrao mladu studenticu ADU-a Tihanu Lazović, glumicu o kojoj će se, obećava, još puno čuti.

Uloga u filmu “Šuti“ joj je prva i odmah glavna uloga u nekom cjelovečernjem projektu nakon predstava i “kratkiša“. Nolina punica godinama je radila u Ministarstvu socijalne skrbi. Nakon “Svaki put kad se rastajemo“, ovo je već drugi film nastao njezinom “krivnjom“.

- Naslušao sam se zaista nevjerojatnih priča koje se i ovog trena događaju tu kraj vas,  možda već iza susjednih vrata – progovara filmaš. Nasilje se na filmu u posljednje vrijeme najčešće povezuje s Tarantinom, no Nolina drama nema “tarantinovskog“ nasilja.

- Kod Tarantina je nasilje zabavno, operetno čak, no kada se radi o vašoj majci, bratu ili ocu, onda stvari postaju puno ozbiljnije. Zato “Šuti“ ne bih preporučio mlađima od 16 godina – decidiran je Nola koji je sa “Šuti“, čini se, pogodio publiku u “žicu“ da posve zanijemi.

- Na prvoj pokusnoj projekciji svi su ostali sjediti i nakon što su se upalila svjetla. Puno se plakalo. Volio bih, naravno, da i ostali gledatelji tako reagiraju, jer osim što je mučna i istinita, ovo je jedna jako tužna priča. 


MARKO NJEGIĆ

'Bella Biondina' na 'čeki' od 2010.

Na Puli bi se trebali prikazati i, zatim krenuti u kina, nestrpljivo očekivani filmovi o kojima smo već zasebno pisali nadugo i naširoko. To su poratni triler “Most na kraju svijeta“ Branka Ištvančića, komedija “Kauboji“ Tomislava Mršića i drama “Obrana i zaštita“ Bobe Jelčića, prikazana na Berlinaleu. Tu uključujemo i dva prolongirana filma koji su premijeru trebala imati još prošle godine – satiru “Visoka modna napetost“ Filipa Šovagovića i trilersku dramu “Djeca jeseni“ Gorana Rukavine, kao i romantičnu komediju “Bella Biondina“ pokojnog Daniela Marušića, na “čeki“ od 2010.







[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Komercijalna renesansa hrvatskog filma u punom je jeku zahvaljujući ‘Sonji i biku’, ‘Svećenikovoj djeci’ i ‘Zagonetnom dječaku’. Na tom valu ove bismo godine trebali vidjeti rekordan broj žanrovski različitih hrvatskih cjelovečernjaka [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => FILMSKI KRITIČAR 'SLOBODNE' TRADICIONALNO NAJAVLJUJE DUGOMETRAŽNE 'DOMAĆICE' KOJE BI SE TREBALE PRIKAZATI NA PULI I(LI) U KINIMA DO KRAJA GODINE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2013-06-01 19:17:25 [created_by] => 32 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2013-06-03 09:35:28 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2013-06-01 22:43:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 7164 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2013/06/01/Panorama/ROSCICKANJEGIC.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "700x467" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38656080 Threads: 3 Questions: 7115546613 Slow queries: 3306183 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 608813953 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 47 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/hrvatske-kino-atrakcije-od-segrta-hlapica-preko-eko-drame-u-kastelanskom-zaljevu-do-celebrity-sunda-202906 [printLink] => /kultura/hrvatske-kino-atrakcije-od-segrta-hlapica-preko-eko-drame-u-kastelanskom-zaljevu-do-celebrity-sunda-202906?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 178242 [name] => hrvatskifilm [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => hrvatskifilm [link] => /tag/hrvatskifilm ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Komercijalna renesansa hrvatskog filma u punom je jeku zahvaljujući ‘Sonji i biku’, ‘Svećenikovoj djeci’ i ‘Zagonetnom dječaku’. Na tom valu ove bismo godine trebali vidjeti rekordan broj žanrovski različitih hrvatskih cjelovečernjaka [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => FILMSKI KRITIČAR 'SLOBODNE' TRADICIONALNO NAJAVLJUJE DUGOMETRAŽNE 'DOMAĆICE' KOJE BI SE TREBALE PRIKAZATI NA PULI I(LI) U KINIMA DO KRAJA GODINE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Hrvatske kino-atrakcije: od šegrta Hlapića, preko eko-drame u Kaštelanskom zaljevu, do celebrity-šunda [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-17-21-19-59-32 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/06/01/Panorama/ROSCICKANJEGIC.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/06/01/Panorama/ROSCICKANJEGIC.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

HITAC (Robert Orhel)

“Hitac“ je radni naslov filma Roberta Orhela i simbolizira osnovni motiv (pokretač) radnje - pratimo istragu oko slučajnog hica (ispaljenog metka) koja isprepleće sudbine dviju junakinja u trenutku kada obje doznaju da su trudne.

- Moj film je prvenstveno drama s krimi-zapletom koji je u drugom planu. To što će ga eventualno izdvojiti iz konkurencije je atmosfera i činjenica da sam napravio ženski film, ali na muški način - govori nam Orhel.

Za glavnu ulogu Orhel je odabrao svoju bolju polovicu Eciju Ojdanić, rijetko viđenu u glavnim ulogama na velikom ekranu.

- Ecija je izvrsna i polivalentna glumica. Ulogu Anite sam pisao upravo za nju. Nije to bila stvar intimnog odabira, već osjećaja da je baš ona moja filmska “Anita“. Nakon snimljenog filma, osjećam da nisam pogriješio. Dapače, Ecija je odigrala izvrsnu ulogu, kao i njezina partnerica, odlična mlada glumica Iva Babić - tvrdi filmaš, koji je i sam dosad mahom radio za mali ekran.

Pitamo ga za razlike snimanja filma u odnosu na serije.

- Osnovna razlika je u vremenu koje imaš za pripremu. Pritom mislim i na proces rada na scenariju, na glumačke probe i kontrolu nad ostalim segmentima filma. S obzirom na sve nabrojeno, odgovornost je puno veća. Prije osam godina sam režirao TV film s istim brojem snimajućih dana kao i na ovom filmu, i stoga se ne osjećam kao debitant na filmskom setu. Većina redatelja će reći da im je najugodnije u montaži, ali ja moram priznati da je rad na filmskom setu najslađi dio ovog lijepog procesa - iskren je Orhel i pritom ne dvoji da ćemo film premijerno vidjeti na Puli, a zatim na jesen u kinima.

MAJSTORI (Dalibor Matanić)

Hiperproduktivni redatelj Dalibor Matanić priprema svoj novi film “Majstori“ nakon za njega nekarakteristične pauze od godinu dana. Naime, Matanić je tri godine zaredom na Puli imao film, “Kino Lika“ (2009.), “Majka asfalta“ (2010.) i “Ćaća“ (2011.). “Majstori“ se opisuju kao romantična komedija o nes(p)retnim ljudima koji se moraju izdignuti iznad svih svojih mana ne bi li se upustili u avanturu svojih života i ostvarili ljubav.

- Ono što je za nekog mali korak, za ove likove je korak na Mjesecu – skreće nam pažnju Matanić, s čijim se opusom komedija baš i ne povezuje, osim eventualno u prvijencu “Blagajnica hoće ići na more“. Filmaš, znači, tipuje na iznenađenje.

- Predugo mi ljudi ukazuju na osobnu neozbiljnost i loš humor, pa sam jedva dočekao da sve to demonstriram na filmu. Mislim da će se osjetiti neki moji uzori u materiji, Aki Kaurismaki u režiji i Peter Sellers u glumi. Nisam se šalio kad sam rekao da je kratki film “Mezanin“ (2011.) moj najmračniji i najasketskiji uradak, tako da se od njega može samo u veseliji ugođaj – uvjeren je Dado, svjestan da ćemo ga, dakle, vidjeti u nešto drukčijem izdanju iza kamere.

- Što se tiče likova, tu je prisutna konstanta s prethodnim filmovima. Riječ je o malim, nevidljivim ljudima koji su zaslužili svoj film. Što se tiče ugođaja, naravno da film neće biti lišen emocija, jedino što ovaj put sve to ide kroz formu najtežeg filmskog žanra – veli Matanić, koji će pokušati “Majstore“ premijerno zavrtjeti na Puli.

- Postoji teoretska šansa da se film prikaže na Puli, ali to dosta prkosi zakonima fizike. No, kao i obično, navikli smo na to...

OPROŠTAJ (Dan Oki)

- Ako me jednog dana iskreno autorsko režiranje filmova dovede do široke publike, neću imati ništa protiv toga. Mislim da kvaliteta i umjetnički integritet filmova ne ovise o tome koliko ih ljudi gleda, već prije o ljudima koji te filmove rade – izjavio nam je Dan Oki.

“Nezavisni“ Splićanin približio se “mainstreamu“ 2011. kao nikad prije kad mu se na Puli prikazao “Mrak“. Nešto slično moglo bi se dogoditi i s njegovim novim filmom “Oproštaj“, koliko god bio neobičan. U prvom planu je mlada aktivistica koja prodaje obiteljsku kuću u blizini tvornice u Vranjicu i odlazi na liječnički pregled, po liniji geneze bolesti pokojnog oca koji je preminuo od azbestoze, a u drugom - životne sudbine ljudi u Kaštelanskom zaljevu, još uvijek pod utjecajem serije ekoloških onečišćenja proteklog stoljeća. Dakle, riječ je o ekološkoj melodrami, i to ekološkoj u smislu prostornog, ali i socijalnog okoliša.

- Rekao bih da je to logičan nastavak na moje prijašnje filmove. Ne samo u nekom značenjskom smislu, formalnom ili sadržajnom određenju, već prije svega kao nastavak jednog umjetničkog procesa u mediju filma – decidirano će Oki, koji ponovno surađuje sa splitskom glumicom Andreom Mladinić.

- Andrea je izvrsna filmska glumica. U filmu su tu još Bruna Bebić, Nikša Arčanin, Elena Orlić, Danijela Vuković, Leon Lučev i dosta drugih glumaca. U dva prijašnja filma vrlo dobro sam surađivao s Vandom Boban, Marinom Tudorom i Goranom Markovićem. Mislim da je jako dobro za neku buduću glumačku scenu u Splitu da su ovi glumci prošli kroz nekoliko ovakvih filmova. Ne bi bilo dobro da Split bude samo grad sapunica.

NIJE SVE U LOVI (Dario Pleić)

Mladi par, Robi (Marko Cindrić) i Ines (Sara Stanić), ima rok od sedam dana da vrati kamataru (Živko Anočić) puni iznos duga. Kad upoznaju bankara Marka (Nikša Butijer), koji bi ih pozajmicom mogao spasiti, Ines se s njim zbližava... Ovako izgleda sinopsis filma “Nije sve u lovi“ Darija Pleića koji se kalio na serijama (“Loza“).

- Svjedoci smo da je iznimno uspješan teatarski redatelj Bobo Jelčić snimio iznimno uspješan film “Obrana i zaštita“. Kao što glumac glumi, tako i redatelj režira u raznim formama - ističe Pleić, koji je trebao biti na Puli 2012., no odbio je potporu HAVC-a smatrajući je premalom.

- Zahvalan sam Puli koja je podržala film, ali prije prošlogodišnjeg festivala nije uopće bio raspisan natječaj za dovršene filmove. Mislio sam da je bolje da se stvari do kraja raščiste oko natječaja i financiranja. S prošlomjesečnim pucnjem u glavu neovisnog filma - odlukom HAVC-a da potpuno uskrati sredstva svim neovisnim filmovima na natječaju za dovršeni film - ta stvar je raščišćena. “Nije sve u lovi“ je sad i službeno neovisan film, koji HAVC nije podržao, i kao takav će biti premijerno prikazan na Puli, a na jesen idemo u kina – najavljuje redatelj.

Pleićev film ima plus u startu zato što je triler, a trilere također rijetko viđamo u hrvatskom filmu.

- U današnjem trenutku posvemašnje životne ugroženosti, triler je zgodan format da bi se ispričala malo dublja priča i dao društveni komentar. Jako mi je bilo bitno da film ne bude pretenciozan, da ne “ubijamo komarca čekićem“, da citiram Jay-Z-ja, da koncept ne “pojede“ priču i likove, a da opet poručim ono što sam htio - nije sve u lovi.

PROJEKCIJE (Zrinko Ogresta)

- Zanimalo bi me bi li netko tko poznaje moj dosadašnji rad prepoznao ovaj film kao moj a da to ne piše na špici – kazuje nam Zrinko Ogresta. “Projekcije“ se navode kao skroz drukčiji film u odnosu na njegov opus.

- Mahom svi redatelji, pa tako i ja, pročitavši scenarij za film prvo sami sebi odgovaraju na pitanje: “Je li ovo predložak za film, je li ‘filmično’?” Tekst se naoko opirao svemu “filmičnom“, ostao sam prikovan uz njegovu sadržajnu, misaonu, psihološku dimenziju, koja mi je, dakako, primarna svaki put, ali se uopće nisam opterećivao činjenicom što formalno ne upućuje na film – nastavlja Ogresta.

“Projekcije“ prate zbivanje na jednoj edukativnoj seansi iz grupne četverogodišnje egzistencijalističko-integrativne psihoterapije, a koja okuplja stručnjake iz tog područja. Vrijeme je u filmu realno, a radnja stiješnjena u jedan prostor. Koliko je takva postavka zamka za redatelja, a koliko izazov?

- Zamka je ogromna, svaki filmski redatelj koji se i nije našao u takvoj situaciji, to zna. Nemaš li istinsko nadahnuće za takav pristup, čvrstu viziju, ali i Božju pomoć pri realizaciji, spotaknut ćeš se, a pad može biti vrlo neugodan. Pri takvom pristupu nemaš se kamo “skriti“, svaki propust  višestruko je vidljiv. Ja sam se, pak, našao u osobnom i stvaralačkom trenutku u kojemu mi je bio nužan radikalan izazov, “neizvjesno“ i “nepoznato“ me jedino moglo pokrenuti, i tad se ukazao taj tekst Lade Kaštelan – priopćava filmaš i povjerava se da je završena montaža slike i film je pri obradi zvuka.

- Pretpostavljam da će se “Projekcije“ pojaviti u Puli... budu li ga izabrali u program (smijeh).

SVINJARI (Ivan Livaković)

Dugometražni prvijenac Ivana Livakovića dugo se čekao i, evo, napokon dočekao. Livaković se nametnuo da mu se tepa kao “hrvatskom Almodovaru“ s provokativnim filmovima kratkog metra, kao što su zgodno naslovljeni “Igra tucanja“ ili “Bitchville“. Ako je suditi po naslovu, “Svinjari“ će biti jednako osebujni. Film sadrži efekte i animacije, i to na tragu “Monty Pythona“ i “South Parka“, a ne Disneyjevih princeza.  

- Jako sam zadovoljan što debitiram “Svinjarima“, upravo zbog toga što su nastavak mog studentskog rada i što sam ih radio sa svojim studentskim kolegama i suradnicima. Dosad smo vezli iglom i koncem, a sad smo dobili singericu – pripovijeda Livaković. Sa singericom je, uz pomoć glumaca poput Ivane Roščić, Gorana Bogdana i Ive Mihalić, stvorio crnu komediju koja koristi elemente mjuzikla, akcije, reklama, horora...

- “Svinjari“ govore o šund medijskoj, “celebrity“ kulturi i raznim fenomenima, poput kolektivne histerije, herojstva i inih koji se događaju u Hrvatskoj, ali nisu endemični samo za ovaj prostor, barem ne svi – kazuje mladi filmaš i dodaje kako debijem ne cilja na konkretne “celebove“.

- Zanima me medijski i “celebrity“ sustav. U biti, jako mi je smiješno da se u maloj sredini kao što je Hrvatska uopće barata pojmom “celebrity“. To mi je kao miss traktora Piškurevci, iako bih bio njezin veliki fan, ako postoji. Nadam se da postoji i da će se udati za Sulejmana – duhovito će Ivan Veličanstveni. Ipak, zanima nas tko su veći “svinjari“, celebovi ili mediji.

-  Za tango je potrebno dvoje, a ponekad igra rokenrol cijela Jugoslavija, pa i šire – odgovara (ne)jasno redatelj.

ŠEGRT HLAPIĆ (Silvije Petranović)

Nakon “Koka i duhova“ još jedan potencijalni hit-film za djecu. Iako redatelj Silvije Petranović “Šegrta Hlapića“ naziva i filmom za odrasle. No, siguran je da je posrijedi avanturistički film prožet ljubavlju i pozitivnom energijom.

- Više ljubavi je nešto što nam u ovom sadašnjem svijetu kronično nedostaje. “Šegrt Hlapić“ je film o djetinjstvu i odrastanju, o principima, poštenju, zgodama koje su se mogle dogoditi, sve je to naravno na rubu realnosti, ali moguće – rekao nam je Petranović, kojemu je ovo drugi kinofilm poslije “Družbe Isusove“ po Jiriju Šotoli.

Petranović je snimio i TV film “Nitko se neće smijati“ po Milanu Kunderi. “Šegrt Hlapić“, kao ekranizacija priče I.B. Mažuranić još je, dakle, jedan Petranovićev uradak temeljen na književnom predlošku, no međusobno se ti filmovi stilski dijametralno razlikuju, jer to je ono što redatelja zanima - različitost. Tako, razlika njegova “Šegrta Hlapića“ u odnosu na prijašnju (animiranu) ekranizaciju Milana Blažekovića iz 1997. leži u činjenici da je junak - dječak, a ne miš.

- Ustvari, to što je Hlapić dječak, a ne miš, nije nikakvo iznenađenje. To je nešto što je potpuno jasno, i normalno u vezi s Hlapićem. On je dječak isto kao što su i Oliver Twist ili Huckleberry Finn – otkriva Petranović. Blažekovićev crtić vidjelo je 217 tisuća ljudi. Bilo bi sjajno da Petranovićev film (pre)stigne tu cifru.

- Uspjeh filma, kao i bilo čega drugoga, izvan je moći autora. Ovisi o kontekstu i vremenu u kojem se događa. Tu nitko nije vidovit. No, sigurni smo da je nakon jedne stagnacije u gledanosti hrvatski film ponovno vratio publiku u kina.

ŠUTI (Lukas Nola)

Prvi film Lukasa Nole poslije šestogodišnje pauze (“Pravo čudo“, 2007.) mogao bi navesti ljude da o njemu govore, premda se, ironično, zove “Šuti“.

- To je nešto što se događa svakodnevno oko nas, ali se, osim u formalnim događanjima, o obiteljskom nasilju - šuti. Film prati isječke života jedne mlade žene u okruženju potpuno disfunkcionalne obitelji. Ima pomalo čudnu narativnu formu koja jasno pokazuje krug nasilja iz kojeg je vrlo teško izići – napominje Nola, koji je za glavnu ulogu odabrao mladu studenticu ADU-a Tihanu Lazović, glumicu o kojoj će se, obećava, još puno čuti.

Uloga u filmu “Šuti“ joj je prva i odmah glavna uloga u nekom cjelovečernjem projektu nakon predstava i “kratkiša“. Nolina punica godinama je radila u Ministarstvu socijalne skrbi. Nakon “Svaki put kad se rastajemo“, ovo je već drugi film nastao njezinom “krivnjom“.

- Naslušao sam se zaista nevjerojatnih priča koje se i ovog trena događaju tu kraj vas,  možda već iza susjednih vrata – progovara filmaš. Nasilje se na filmu u posljednje vrijeme najčešće povezuje s Tarantinom, no Nolina drama nema “tarantinovskog“ nasilja.

- Kod Tarantina je nasilje zabavno, operetno čak, no kada se radi o vašoj majci, bratu ili ocu, onda stvari postaju puno ozbiljnije. Zato “Šuti“ ne bih preporučio mlađima od 16 godina – decidiran je Nola koji je sa “Šuti“, čini se, pogodio publiku u “žicu“ da posve zanijemi.

- Na prvoj pokusnoj projekciji svi su ostali sjediti i nakon što su se upalila svjetla. Puno se plakalo. Volio bih, naravno, da i ostali gledatelji tako reagiraju, jer osim što je mučna i istinita, ovo je jedna jako tužna priča. 


MARKO NJEGIĆ

'Bella Biondina' na 'čeki' od 2010.

Na Puli bi se trebali prikazati i, zatim krenuti u kina, nestrpljivo očekivani filmovi o kojima smo već zasebno pisali nadugo i naširoko. To su poratni triler “Most na kraju svijeta“ Branka Ištvančića, komedija “Kauboji“ Tomislava Mršića i drama “Obrana i zaštita“ Bobe Jelčića, prikazana na Berlinaleu. Tu uključujemo i dva prolongirana filma koji su premijeru trebala imati još prošle godine – satiru “Visoka modna napetost“ Filipa Šovagovića i trilersku dramu “Djeca jeseni“ Gorana Rukavine, kao i romantičnu komediju “Bella Biondina“ pokojnog Daniela Marušića, na “čeki“ od 2010.







[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/hrvatske-kino-atrakcije-od-segrta-hlapica-preko-eko-drame-u-kastelanskom-zaljevu-do-celebrity-sunda-202906 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=66142be42bf41c0821cff745529f1e27c73b9f0b [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Hrvatske+kino-atrakcije%3A+od+%C5%A1egrta+Hlapi%C4%87a%2C+preko+eko-drame+u+Ka%C5%A1telanskom+zaljevu%2C+do+celebrity-%C5%A1unda&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fhrvatske-kino-atrakcije-od-segrta-hlapica-preko-eko-drame-u-kastelanskom-zaljevu-do-celebrity-sunda-202906 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fhrvatske-kino-atrakcije-od-segrta-hlapica-preko-eko-drame-u-kastelanskom-zaljevu-do-celebrity-sunda-202906 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Komercijalna renesansa hrvatskog filma u punom je jeku zahvaljujući ‘Sonji i biku’, ‘Svećenikovoj djeci’ i ‘Zagonetnom dječaku’. Na tom valu ove bismo godine trebali vidjeti rekordan broj žanrovski različitih hrvatskih cjelovečernjaka [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => FILMSKI KRITIČAR 'SLOBODNE' TRADICIONALNO NAJAVLJUJE DUGOMETRAŽNE 'DOMAĆICE' KOJE BI SE TREBALE PRIKAZATI NA PULI I(LI) U KINIMA DO KRAJA GODINE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaFILMSKI KRITIČAR 'SLOBODNE' TRADICIONALNO NAJAVLJUJE DUGOMETRAŽNE 'DOMAĆICE' KOJE BI SE TREBALE PRIKAZATI NA PULI I(LI) U KINIMA DO KRAJA GODINE

Hrvatske kino-atrakcije: od šegrta Hlapića, preko eko-drame u Kaštelanskom zaljevu, do celebrity-šunda

Piše PSD.
2. lipnja 2013. - 00:43


MARKO NJEGIĆ

'Bella Biondina' na 'čeki' od 2010.

Na Puli bi se trebali prikazati i, zatim krenuti u kina, nestrpljivo očekivani filmovi o kojima smo već zasebno pisali nadugo i naširoko. To su poratni triler “Most na kraju svijeta“ Branka Ištvančića, komedija “Kauboji“ Tomislava Mršića i drama “Obrana i zaštita“ Bobe Jelčića, prikazana na Berlinaleu. Tu uključujemo i dva prolongirana filma koji su premijeru trebala imati još prošle godine – satiru “Visoka modna napetost“ Filipa Šovagovića i trilersku dramu “Djeca jeseni“ Gorana Rukavine, kao i romantičnu komediju “Bella Biondina“ pokojnog Daniela Marušića, na “čeki“ od 2010.







Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. svibanj 2024 23:19