Očnjaci vampira nanovo su naoštreni i žedni krvi: nakon horor komedije “Renfield”, klasičnog hororca “Drakula: Buđenje zla” i političke satire “El Conde”, najnoviji primjerak žanra neuništivog vampirskog filma jest “Abigail”. Filmaši se trude ubrizgati infuziju svježe krvi u stoljetni vampirski žanr pričajući priče kakve dosad nisu ispričane, tipa da je Drakula prikazan kao naporan šef ili da opsjeda putnike na brodu, odnosno da je Pinochet stari vampir.
Dvojac Matt Bettinelli-Olpin i Tyler Gillett proslavio se crnohumornim hororom “Ready Or Not” o mladenki prisiljenoj zaigrati hororsku igru skrivača s obitelji mladoženje i revitalizirao serijal “Scream” petim i šestim “Vriskom”, a sada osvježava vampirski film i podsjeća na dane kulerskih ostvarenja tog tipa kao što su “Blizu tame”, “Izgubljeni dječaci”, “Od sumraka do zore” ili “Blade”, neopterećenih dramskom prestižnosti “Gladi za krvlju”, “Drakule” i “Intervjua s vampirom”.
Bettinelli-Olpin i Gillett potvrđuju da su veliki filmofili, dobro poznaju horor žanr i vole se poigravati visokim konceptima, namigivati publici, pa i sebi samima. Njihova “Abigail” pokazuje oštre zube crvenog vampirskog horora i crne komedije kao svojevrsna inverzija filmova o Drakuli i “Spremni ili ne”, ali s vlastitim “ja”.
Koncept je jednostavan i efektan. Nekolicina naizgled sitnih lopova otima 12-godišnju djevojčicu balerinu Abigail (odlična Alisha Weir) i prebacuju je u ogromnu kućerinu, gdje ih dočekuje vođa otmice Lambert (Giancarlo Esposito) i obavještava da trebaju “dadiljati” klinku 24 sata dok on isposluje otkupninu od njezina oca, “bogatog tipa koji će biti siromašniji za 50 milijuna dolara”, a o njemu kruže urbane legende i misteriozan je poput Keysera Sozea.
“Nema mobitela, pravih imena i pozadine otmičara”, Lambert ističe pravila i stoga im daje nadimke po “Rat Pack” glumcima/zabavljačima, premda to što ih naziva “štakorima” prije odlaska iz kuće može implicirati i da ustvari cilja na pokusne štakore.
Lambertovo imenovanje otmičara i njihovo okupljanje podsjeća na Tarantinove ”Pse iz rezervoara”, ocrtavajući filmofilsku širinu redateljskog dvojca uz to da je priča svojevrsni vampirski odgovor na filmove o ukletoj kući, kao što je “Alien” bio “haunted house” horor s čudovištem umjesto duhova, ali i “Deset malih crnaca” Agathe Christie (knjiga je navedena u jednom momentu).
Iako Bettinelli-Olpin i Gillett nisu Tarantino, fino profiliraju otmičare uz pomoć raspoloženih glumaca. Otimači su nekadašnja vojna bolničarka Joey (Melissa Barrera), bivši policajac Frank (Dan Stevens), hakerica Sammy (Kathryn Newton), mišićavac Peter (Kevin Durand), ex-specijalac Rickles (William Catlett) i vozač Dean (prerano preminuli Angus Cloud u posljednjoj ulozi).
Pozadinu likova, odnosno njihove tajne iz prošlosti, doznajemo taman toliko da nam neki prirastu srcu, budu intrigantni ili barem zabavni prije nego što krene vampirska ludnica, sugerirana upozorenjem dotad naizgled nevine djevojčice Abigail upućenom Joey “Žao mi je zbog onoga što će ti se dogoditi” i post-mortem prizorom jednog od njih koji izgleda “kao da ga je divlja životinja rasporila”, te finalno potvrđena izjavom “Oteli smo jebenu vampiricu” uz humorni dodatak “balerinu vampiricu”.
Klinka je, dakle, krvožedna vampirka, i to Drakule starog kći, samim tim jedna od najopakijih i najokrutnijih dosad koja će loviti otmičare (suprotno lovu na mladenku u “Ready Or Not”), a protiv nje ne pomažu ni bilijarski štapovi naoštreni poput kolaca. Abigail je hororska verzija lika Kirsten Dunst iz “Interview With The Vampire”, a Alisha Weir je glumi s primislima na Lindu Blair iz “Istjerivača đavola” i “killing machine” robotsku lutku M3gan s ubojitim baletno-plesnim koracima i piruetama u nizu dobro koreografiranih akcijskih scena.
Naime, Abigail se “voli igrati (lovice) s hranom” i poigrava se žrtvama da “skrati vrijeme” dok ih skraćuje za glavu ili druge dijelove tijela u scenama znatno krvavijim od onoga što piše u jednom trenutku spomenuta Anne Rice, kamoli od (u filmu također imenovanih) “Okusa krvi” i “Sumraka”.
Ovo je možda i najkrvaviji (vampirski) horor 21. stoljeća, ako ne svih vremena, usporediv s novom “Zlom smrti”: tijela eksplodiraju i pretvaraju se u crvene gejzire, prekrivajući krvlju glumce među kojima se posebno ističe Melissa Barrera. “Abigail” podiže spomenik vampirskom žanru i novoj, potencijalno ikoničkoj junakinji horora.