stdClass Object ( [id] => 281653 [title] => Anđelo Jurkas: Nastojim ostvariti svoj san prije nego pobjegne [alias] => andelo-jurkas-nastojim-ostvariti-svoj-san-prije-nego-pobjegne [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Najteže pitanje našem sugovorniku i novopečenom filmskom redatelju Anđelu Jurkasu postavljeno je odmah na početku intervjua. Naime, kako je ovo Jurkasov prvi razgovor za “Slobodnu“, a kako je on blago rečeno svestran, zamolili smo ga da se sam ukratko predstavi našim čitateljima.

- Uf, znate kako, imam “big time“ problem s pričanjem u prvom licu pa mi kod predstavljanja te vrste uvijek bude neugodno jer zapravo ne znam što bi čovjeku rekao o sebi ili izdvojio, pa obično počnem benavit i budalit pa bubnem Predsjednik Rvacke 2020. ili kako mi odnedavno određeni dio desničarke populacije voli tepati – svjetski nepoznati pjesnik i pisac – našalio se sa smješkom Jurkas, a onda zapravo krenuo.

- Bavim se pop-kulturom u nekoliko segmenata. Literaturi, glazbi, filmu, medijima, novinarstvu, pedagogiji. Zadnjih 15-ak godina ekvilibriram kroz razne vidove glazbene, filmske, literarne i medijske scene regije, s kraćim izletima i van granica. Objavljeno mi je dosad sedam samostalnih knjiga mahom publicističke, prozne ili poetske, ove godine će još dva, jedan od kojih je i knjiga “Zbog tebe“ po čijim je motivima nastao istoimeni film. U pripremi je još sedam naslova kroz sljedeći period. Dva su mi samostalna glazbena albuma objavljena dosad, a dva su snimljena i kroz period do kraja godine i tokom 2016. će biti objavljeni. Uz nekoliko videospotova, dokumentaraca, asistencija režije, dramskih uloga, imao sam tu sreću ove godine završiti svoj filmski prvijenac, a više od svega veseli to što krajem rujna ove godine nevezano za datum premijere završenog filma “Zbog tebe“ počinjemo snimati drugi dugometražni igrani film. Ukratko.

Što je (naj)više Anđelo Jurkas - pisac, publicist, novinar, glazbeni kritičar...?
- Vjerojatno sve pomalo. I onda još malo, s obzirom da je bilo urednikovanja raznih medija, biblioteka, dramaturških, scenarističkih, marketinških i promotivnih epizoda. Mogao bih dodati “storytelling“ dio, glazbeni, pa i taj filmski jednako kao i pedagoški obzirom na iskustva predavanja u osnovnim i srednjim školama i neka animacijska vrtić-gostovanja. Sve su to vidovi dijela stvaralaštva koji mi plaćaju režije, troškove života ili po kojima te ljudi vežu i stavljaju u neke ladice. Premda je to etiketa koju ti najčešće prilijepe jer te se kroz medije često tako provuče, glazbena kritika je samo jedna forma novinarstva, s tim da sam se filmskom kritikom bavio gotovo u istoj mjeri, samo ne toliko eksponirano u medijima. Ne bojim se izazova, ni uhvatiti s predmetima strasti, bilo čim za što se smatram sposobnim i kompetentnim. Imaju Stonesi jedan divan stih iz “Ruby Tuesday“, kaže Jagger “catch your dreams before they slip away“. Tako se trudim živjeti i raditi.

Kako se u sve to uklapa režija?
- Meni vrlo prirodno i dobro, ugodno se osjećam, s obzirom da ne radi o hiru nego nečem na čemu studiram van ADU od osnovne škole fanovski, a srednje škole i faksa ozbiljnije. Dakle, bar 15-ak godina pripremanja, čitanja tisuća i tisuća stranica skriptova i filmskih metoda, od Stanislavskog, Tarkovskog, Fellinija, Godarda, Wildera, Hitcha do Woodyja Allena, Tarantina, Rodrigueza, Almodovara, Kevina Smitha, Soderbergha, Linklatera, Scorsesea, proučavao sam svaki detalj genijalca Finchera, cijenio i respektirao Brešana, Kikija Milića, Nevija Marasovića, Srđana Dragojevića, Kusturicu, starog Vrdoljaka, pa sve do remek-djela sestara Juka i drugih ljudi kojima se divim tesao se koliko je moguće i praktično i teoretski ne bih li se osjetio donekle kompletiranim da bi kompetentno prionuo nečem ovoliko “ozbiljnom“ kao što je svoj debi. Uz pomoć i asistenciju kolega redatelja i prijatelja Andreja Korovljeva i Tomija M. Klarića. I, dapače, kako sada stvari stoje, scenariji za još nekoliko filmova su ili gotovi ili u fazama raspisivanja, tako da se nadam da će sljedeća petoljetka biti prilično radna i na tom filmskom terenu.
Marko Cindrić i Damir Urban u prizoru iz Jurkasova filma 'Zbog tebe'
Iza kamere ste stali, među ostalim, režirajući spot Zabranjenog pušenja, a sad se predstavljate s filmskim prvijencem “Zbog tebe“. Koliko je režija spotova pomogla u smislu kaljenja za debitantsku režiju filma?
- Ove godine sam režirao spot Zabranjenom pušenju, ali taj rad ni u čemu nije usporediv s radom na filmu, osim da se snima kamerama, da postoje glumci i da se koristi ton. Karikiram, naravno. Režija spotova može pomoći samo pri onom tehničkom i improvizatorskim dijelu brzih reakcija, snalaženja u situacijama, iznalaženja rješenja. Razlike su mahom od budžeta, priprema, plana, realizacije, u našim uvjetima, na žalost, spotovi su zbog manjka budžeta tretirani kao niže biće, a filmovi su, pak, iz istog razloga na godišnjoj bazi toliko rijetki da je teško raditi kakvosne suštinske analize na nedostatnom uzorku.

Pojavljujete se i ispred kamere u svom filmu. Što vam je bilo teže, glumiti ili režirati?
- Ma ne bi pričao u kategorijama teškog jer je strast i zadovoljstvo jedno i drugo. Tako da bi radije govorio o u čemu je veći užitak. Kad za partnerice u glumačkom dijelu imaš toliko briljantne glumice kao Leona Paraminski ili Csilla Barath Bastaić, glumački dio zasigurno preotima primat režijskom, ali taj proces stvaranja iluzije i pretvaranja svog štiva kroz mahom fantastične i uzbudljive glumce i ljude u neko novo djelo jednako je uzbudljiv.

Leona Paraminski, Csilla Barath Bastaić, Nataša Janjić, Iva Visković, Iva Mihalić, Jelena Perčin, Doris Pinčić Rogoznica, Iskra Jirsak, Hrvojka Begović... Sve lijepe žene pred kamerama vašeg filma. Je li se bilo teško usredotočiti pored “toliko ljepote“ da parafraziramo “American Beauty“?
- Ne, dapače, njihova je ljepota samo u funkciji naglašavanja njihovih iznimnih individualnih glumačkih kvaliteta jer su sve redom angažirane i zamoljene za participiranje u filmu prvenstveno jer ih cijenim kao glumice, a estetski dodatak njih kao prelijepih žena svakako nije odmagao.

Angažirali ste i pjevača Damira Urbana. Kakav je Urban kao glumac?
- Fantastičan, instinktivac, prirodan. Sjajan nerv, tajming reakcija, upravljanje emocijama. Jedan od onih praktičnih primjera koji mi potvrđuju tezu da za vrsnog glumca nije nužna akademija nego uloga i ispravan pristup radu te priprema.

“Zbog tebe“ se opisuje kao atipična ljubavna priča u tradiciji govornih komedija Richarda Linklatera, ranih radova Kevina Smitha i Woodyja Allena, a snimao se u Zagrebu punih 18 mjeseci kao da je SF spektakl Jamesa Camerona. Zbog čega se tako oteglo snimanje? Financije? Ili “zbog tebe“, perfekcionista koji je “cameronovski“ ili čak “kubrickovski“ ponavljao kadrove dok ne bude zadovoljan istima?
- Ta opisna konstrukcija je plod vašeg kolege kritičara koji je gledao pretpremijerno prvu verziju filma i jako je laskalo biti spomenut bar kao na tragu spomenutih filmskih genijalaca. Samo snimanje je trajalo 28 radnih dana, ali su oni bili rastegnuti na 12 mjeseci zbog prirode filma i strukutre scenarija koji je zahtijevao takav pristup. Naravno da nam nedostatak inicijalnog kapitala isto nije išao na ruku i da je uvjetovao toliko vremenski rok. A sama realizacija je bila iznimno ležerna jer su nam pripreme i probe s glumcima bile iznimno sistematične i dugotrajne.

Je li vam financijski dio priče oduzimao volju za snimanjem?
- Ne. U najtežim situacijama postavljam se da tražim rješenja, a ne kukam nad problemima. Otežao je jer nas je svakako limitirao u dosta stvari, ali opet s druge strane inicirao kreativnost, maštovitost, iznalaženje puno alternativnih situacija koje su rezultirale jednako efektnim, ako ne i efektnijim rješenjima nego da smo imali neograničen ili bilo kakav budžet za realizaciju.


“Zbog tebe“ u kina stiže u povoljnom trenutku za domaću kinematografiju (“Zvizdan“, “Ti mene nosiš“). Kad je kinopremijera?
- “Zbog tebe“ će najvjerojatnije prvo imati inozemni festivalski život i tendencije te iz tog razloga će kinopremijera biti najvjerojatnije na Valentinovo 2016. s obzirom na prigodnu tematiku. Iz prostog razloga jer određeni festivali uvjetuju da oni imaju pretpremijerno pravo emitiranja filma prije nego ga se izvrti makar i na nacionalnom kinoteritoriju. “Ti mene nosiš“ sestara Juka je najbolji domaći film 21. stoljeća, “Zvidan“ je najbolji Matanićev film i iz devetog pokušaja je majstorski probio internacionalne granice, uskoro dolazi čini se sjajna komedija Gige Viteza, “Broj 55“ Kikija Milića je bio silan, Brešan nije snimio loš film, sve zaredom blockbusteri i jako dobri filmovi. Nadam se da će “Zbog tebe“ nakon premijere spadati u taj gornji dom hrvatskog filma zadnjih godina, a da ćemo i nakon nekoliko deteljeća moći govoriti o kvalitetama tog filma.

Koliko po vama modernoj hrvatskoj kinematografiji nedostaje jedan ovakav mladenački “indie“ film i može li on iznjedriti novi trend takvog tipa ostvarenja kao odmaka od domaće “klasike“?
- Nedostaje svega s obzirom da nam godišnja igranofilmska proizvodnja bez HAVC-a stagnira i gotovo da ne postoji, a da se ona institucionalna svede na desetak naslova godišnje. Bio bih jako sretan da naš rad može biti putokazom ljudima da ne moraju uvijek i u pravilu ovisiti o institucijama nego vlastitoj vjeri, dišpetu, prijateljima, sposobnosti, sreći, izdržljivosti i inim kvalitetama ne bi li povukli neki lanac sreće, završili svoje ideje i skrenuli pažnju na svoj rad, dokazali se. I, naravno, ubuduće nam dali priliku i adekvatne budžete kojima bismo mogli snimiti iduće filmove.

Očekujete li veći uspjeh u kinima ili na festivalima?
- U kontekstu hrvatske kinematografije prema, recimo, lanjskim kinorezultatima brojka od 15.000 gledatelja smatra se uspješnom. To je tužno i poražavajuće, što u zemlji od četiri milijuna stanovnika i stotinjak kinodvorana svaki, ali baš svaki domaći film nema bar 100.000 gledatelja, ako ni zbog čega drugoga onda iz podrške domaćem filmu i kulturološke potrebe da se svaki mjesec pogleda samo jedan novi hrvatski film koliko ih se cca godišnje kod nas snimi. Naravno da smatram da “Zbog tebe“ ima kvalitete koje odgovaraju i široj publici i zahtjevnijoj publici te da bi volio da nas u kinima poprate u desecima tisuća gledatelja, no taj dio je na promociji, marketingu i distributeru filma. Mi smo naše jaje izlijegli, sad je na drugima da to kapitaliziraju i učine interesantnim prosječno nezainteresiranom posjetitelju kina da shvate kako potrošiti 35 kuna na naš film jednom mjesečno ne bi trebalo biti iznimkom nego pravilom.

Ljudi čekaju film ako je suditi po “feedbacku“ vašeg sljedbeništva na Fejsu na kojem ste veoma aktivni, “lajkabilni“, pa i ponekad kontroverzni sa statusima bez cenzure na račun faca s naše i regionalne glazbene scene...
- U ljudskoj je psihi da se lakše kače za nešto što oni procjenjuju negativnostima nego afirmativnom, tako da, premda je cca 80 posto mog rada isključivo pozitivistički nastrojeno, ispada da je to što pokušavam njegovati otvorenu komunikaciju podvedeno pod kontroverzno. Ja doista ne vidim što bi u istini ili iskrenosti trebalo biti kontroverzno.

Koliko (vam) je Fejs postao sredstvo izražavanja? Strahujete li od toga da ćemo, kao u Jonzeovu remek-djelu “Ona“, bolje znati komunicirati s drugima preko monitora nego “uživo“?
- Facebook je u mom slučaju isključivo promotivna panel ploča i sredstvo komunikacije te prečac susretima uživo. Pojednostavljuje površni kontakt, ali nikako ne može zamjeniti onaj kvalitetni 3D, 4D i ine dimenzije ljudskog rukovanja, grljenja, ljubljenja, gledanja u oči itd. Jesenas objavljujem knjigu “Dnevnik Facebook života“ koju sam pet godina pisao i siguran sam u to da je Facebook fantastičan komunikativni i promotivni alat dotle dokle ti upravljaš njime, a iznimno neugodan ako se dogodi obratno da on upravlja korisnikom. Pametnima dosta.

Novi filmski planovi? Veliki ste fan filmova sa “svetim trojstvom“ akcijskih junaka Willis-Stallone-Schwarzenegger. Biste li se okušali iza kamere nekog čistog akcijskog filma?
- Planovi su prilično konkretni. Koncem rujna počinjemo snimati drugi dugometražni film koji ćemo završiti do ljeta 2016., a najesen 2016. snimiti i treći igrani film obzirom da su scenariji gotovi i pretprodukcija za oba djela već u poodmaklim fazama. Za akcijski film uvijek, s pravom parafraziranja Arniejeve “I'll be back“.

MARKO NJEGIĆ
BILJANA GAURINA/CROPIX

Pet kratkih

Arnold Schwarzenegger ili Dwayne The Rock“ Johnson?
- Arnie. Because he will always be back. Zato jer je kao glumac limitiranih ekspresivnih mogućnosti izgradio stil i nedostatke pretvarao u prednost, masovni komercijalni pa ponekad i kreativni uspjeh.

“Odrastanje“ ili “Adelin život“?
- “Boyhood“.Jednostavno stoga jer mi je njegova tečnost puno bliža od problema dviju zaljubljenih djevojaka. Iako je njihova ljubav jednako dirljiva, nježna, realna, zapravo bespolna i univerzalna.

Charlize Theron ili Scarlett Johansson?
- Charlize. Jer je jednostavno božanstvena. Kompletna. Savršena. Duhovita. Prizemna. Humana. I najljepša žena na svijetu. Imao sam taj privilegij svjedočiti joj iz druge ruke njezine prijateljice Ivane Miličević te je po tim informacijama sve ono savršeno što projiciraš o toj ženi upravo tako. A to dokazuje i nedavno rješavanje greške imenom Sean Penn (smijeh).

“Trgovci“ ili “Natjerujući Amy“?
- “Amy“. Jer su ljudski, M/Ž odnosi servirani na emotivno meni bliži način te bolje odmjerava količinu nerdovskih debilizama Smithovih karaktera i nježnih ljubavnih veza sa svim problematičnim segmentima.

David Fincher ili James Cameron?
- Finch bez ikakve sumnje. Jer je genij filmskog rukopisa u svim segmentima režije bez obzira na budžete, jer je potpisao dva filma koji su mi promijenili život, “Klub boraca“ i “Sedam“, zapravo mogao bih u nedogled. Ali, najkraće da mi je smjerokaz i jedan od najdražih “profesora“.


[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Imaju Stonesi jedan divan stih iz ‘Ruby Tuesday’, kaže Jagger ‘catch your dreams before they slip away’. Tako se trudim živjeti i raditi - govori svestrani Jurkas koji je kao redatelj debitirao filmom 'Zbog tebe' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => SVESTRANI ZAGREPČANIN UPRAVO JE ZAVRŠIO SNIMANJE SVOG REDATELJSKOG PRVIJENCA 'ZBOG TEBE' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2015-07-31 11:39:44 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2015-08-02 13:30:02 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2015-08-02 08:00:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4028 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2015/07/30/Teme/jurkas4-070715.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x533" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7943087 Threads: 7 Questions: 1588011232 Slow queries: 4850989 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112227173 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 32 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/andelo-jurkas-nastojim-ostvariti-svoj-san-prije-nego-pobjegne-281653 [printLink] => /kultura/andelo-jurkas-nastojim-ostvariti-svoj-san-prije-nego-pobjegne-281653?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Imaju Stonesi jedan divan stih iz ‘Ruby Tuesday’, kaže Jagger ‘catch your dreams before they slip away’. Tako se trudim živjeti i raditi - govori svestrani Jurkas koji je kao redatelj debitirao filmom 'Zbog tebe' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => SVESTRANI ZAGREPČANIN UPRAVO JE ZAVRŠIO SNIMANJE SVOG REDATELJSKOG PRVIJENCA 'ZBOG TEBE' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Anđelo Jurkas: Nastojim ostvariti svoj san prije nego pobjegne [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-18-05-40-21-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/07/30/Teme/jurkas4-070715.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/07/30/Teme/jurkas4-070715.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Najteže pitanje našem sugovorniku i novopečenom filmskom redatelju Anđelu Jurkasu postavljeno je odmah na početku intervjua. Naime, kako je ovo Jurkasov prvi razgovor za “Slobodnu“, a kako je on blago rečeno svestran, zamolili smo ga da se sam ukratko predstavi našim čitateljima.

- Uf, znate kako, imam “big time“ problem s pričanjem u prvom licu pa mi kod predstavljanja te vrste uvijek bude neugodno jer zapravo ne znam što bi čovjeku rekao o sebi ili izdvojio, pa obično počnem benavit i budalit pa bubnem Predsjednik Rvacke 2020. ili kako mi odnedavno određeni dio desničarke populacije voli tepati – svjetski nepoznati pjesnik i pisac – našalio se sa smješkom Jurkas, a onda zapravo krenuo.

- Bavim se pop-kulturom u nekoliko segmenata. Literaturi, glazbi, filmu, medijima, novinarstvu, pedagogiji. Zadnjih 15-ak godina ekvilibriram kroz razne vidove glazbene, filmske, literarne i medijske scene regije, s kraćim izletima i van granica. Objavljeno mi je dosad sedam samostalnih knjiga mahom publicističke, prozne ili poetske, ove godine će još dva, jedan od kojih je i knjiga “Zbog tebe“ po čijim je motivima nastao istoimeni film. U pripremi je još sedam naslova kroz sljedeći period. Dva su mi samostalna glazbena albuma objavljena dosad, a dva su snimljena i kroz period do kraja godine i tokom 2016. će biti objavljeni. Uz nekoliko videospotova, dokumentaraca, asistencija režije, dramskih uloga, imao sam tu sreću ove godine završiti svoj filmski prvijenac, a više od svega veseli to što krajem rujna ove godine nevezano za datum premijere završenog filma “Zbog tebe“ počinjemo snimati drugi dugometražni igrani film. Ukratko.

Što je (naj)više Anđelo Jurkas - pisac, publicist, novinar, glazbeni kritičar...?
- Vjerojatno sve pomalo. I onda još malo, s obzirom da je bilo urednikovanja raznih medija, biblioteka, dramaturških, scenarističkih, marketinških i promotivnih epizoda. Mogao bih dodati “storytelling“ dio, glazbeni, pa i taj filmski jednako kao i pedagoški obzirom na iskustva predavanja u osnovnim i srednjim školama i neka animacijska vrtić-gostovanja. Sve su to vidovi dijela stvaralaštva koji mi plaćaju režije, troškove života ili po kojima te ljudi vežu i stavljaju u neke ladice. Premda je to etiketa koju ti najčešće prilijepe jer te se kroz medije često tako provuče, glazbena kritika je samo jedna forma novinarstva, s tim da sam se filmskom kritikom bavio gotovo u istoj mjeri, samo ne toliko eksponirano u medijima. Ne bojim se izazova, ni uhvatiti s predmetima strasti, bilo čim za što se smatram sposobnim i kompetentnim. Imaju Stonesi jedan divan stih iz “Ruby Tuesday“, kaže Jagger “catch your dreams before they slip away“. Tako se trudim živjeti i raditi.

Kako se u sve to uklapa režija?
- Meni vrlo prirodno i dobro, ugodno se osjećam, s obzirom da ne radi o hiru nego nečem na čemu studiram van ADU od osnovne škole fanovski, a srednje škole i faksa ozbiljnije. Dakle, bar 15-ak godina pripremanja, čitanja tisuća i tisuća stranica skriptova i filmskih metoda, od Stanislavskog, Tarkovskog, Fellinija, Godarda, Wildera, Hitcha do Woodyja Allena, Tarantina, Rodrigueza, Almodovara, Kevina Smitha, Soderbergha, Linklatera, Scorsesea, proučavao sam svaki detalj genijalca Finchera, cijenio i respektirao Brešana, Kikija Milića, Nevija Marasovića, Srđana Dragojevića, Kusturicu, starog Vrdoljaka, pa sve do remek-djela sestara Juka i drugih ljudi kojima se divim tesao se koliko je moguće i praktično i teoretski ne bih li se osjetio donekle kompletiranim da bi kompetentno prionuo nečem ovoliko “ozbiljnom“ kao što je svoj debi. Uz pomoć i asistenciju kolega redatelja i prijatelja Andreja Korovljeva i Tomija M. Klarića. I, dapače, kako sada stvari stoje, scenariji za još nekoliko filmova su ili gotovi ili u fazama raspisivanja, tako da se nadam da će sljedeća petoljetka biti prilično radna i na tom filmskom terenu.
Marko Cindrić i Damir Urban u prizoru iz Jurkasova filma 'Zbog tebe'
Iza kamere ste stali, među ostalim, režirajući spot Zabranjenog pušenja, a sad se predstavljate s filmskim prvijencem “Zbog tebe“. Koliko je režija spotova pomogla u smislu kaljenja za debitantsku režiju filma?
- Ove godine sam režirao spot Zabranjenom pušenju, ali taj rad ni u čemu nije usporediv s radom na filmu, osim da se snima kamerama, da postoje glumci i da se koristi ton. Karikiram, naravno. Režija spotova može pomoći samo pri onom tehničkom i improvizatorskim dijelu brzih reakcija, snalaženja u situacijama, iznalaženja rješenja. Razlike su mahom od budžeta, priprema, plana, realizacije, u našim uvjetima, na žalost, spotovi su zbog manjka budžeta tretirani kao niže biće, a filmovi su, pak, iz istog razloga na godišnjoj bazi toliko rijetki da je teško raditi kakvosne suštinske analize na nedostatnom uzorku.

Pojavljujete se i ispred kamere u svom filmu. Što vam je bilo teže, glumiti ili režirati?
- Ma ne bi pričao u kategorijama teškog jer je strast i zadovoljstvo jedno i drugo. Tako da bi radije govorio o u čemu je veći užitak. Kad za partnerice u glumačkom dijelu imaš toliko briljantne glumice kao Leona Paraminski ili Csilla Barath Bastaić, glumački dio zasigurno preotima primat režijskom, ali taj proces stvaranja iluzije i pretvaranja svog štiva kroz mahom fantastične i uzbudljive glumce i ljude u neko novo djelo jednako je uzbudljiv.

Leona Paraminski, Csilla Barath Bastaić, Nataša Janjić, Iva Visković, Iva Mihalić, Jelena Perčin, Doris Pinčić Rogoznica, Iskra Jirsak, Hrvojka Begović... Sve lijepe žene pred kamerama vašeg filma. Je li se bilo teško usredotočiti pored “toliko ljepote“ da parafraziramo “American Beauty“?
- Ne, dapače, njihova je ljepota samo u funkciji naglašavanja njihovih iznimnih individualnih glumačkih kvaliteta jer su sve redom angažirane i zamoljene za participiranje u filmu prvenstveno jer ih cijenim kao glumice, a estetski dodatak njih kao prelijepih žena svakako nije odmagao.

Angažirali ste i pjevača Damira Urbana. Kakav je Urban kao glumac?
- Fantastičan, instinktivac, prirodan. Sjajan nerv, tajming reakcija, upravljanje emocijama. Jedan od onih praktičnih primjera koji mi potvrđuju tezu da za vrsnog glumca nije nužna akademija nego uloga i ispravan pristup radu te priprema.

“Zbog tebe“ se opisuje kao atipična ljubavna priča u tradiciji govornih komedija Richarda Linklatera, ranih radova Kevina Smitha i Woodyja Allena, a snimao se u Zagrebu punih 18 mjeseci kao da je SF spektakl Jamesa Camerona. Zbog čega se tako oteglo snimanje? Financije? Ili “zbog tebe“, perfekcionista koji je “cameronovski“ ili čak “kubrickovski“ ponavljao kadrove dok ne bude zadovoljan istima?
- Ta opisna konstrukcija je plod vašeg kolege kritičara koji je gledao pretpremijerno prvu verziju filma i jako je laskalo biti spomenut bar kao na tragu spomenutih filmskih genijalaca. Samo snimanje je trajalo 28 radnih dana, ali su oni bili rastegnuti na 12 mjeseci zbog prirode filma i strukutre scenarija koji je zahtijevao takav pristup. Naravno da nam nedostatak inicijalnog kapitala isto nije išao na ruku i da je uvjetovao toliko vremenski rok. A sama realizacija je bila iznimno ležerna jer su nam pripreme i probe s glumcima bile iznimno sistematične i dugotrajne.

Je li vam financijski dio priče oduzimao volju za snimanjem?
- Ne. U najtežim situacijama postavljam se da tražim rješenja, a ne kukam nad problemima. Otežao je jer nas je svakako limitirao u dosta stvari, ali opet s druge strane inicirao kreativnost, maštovitost, iznalaženje puno alternativnih situacija koje su rezultirale jednako efektnim, ako ne i efektnijim rješenjima nego da smo imali neograničen ili bilo kakav budžet za realizaciju.


“Zbog tebe“ u kina stiže u povoljnom trenutku za domaću kinematografiju (“Zvizdan“, “Ti mene nosiš“). Kad je kinopremijera?
- “Zbog tebe“ će najvjerojatnije prvo imati inozemni festivalski život i tendencije te iz tog razloga će kinopremijera biti najvjerojatnije na Valentinovo 2016. s obzirom na prigodnu tematiku. Iz prostog razloga jer određeni festivali uvjetuju da oni imaju pretpremijerno pravo emitiranja filma prije nego ga se izvrti makar i na nacionalnom kinoteritoriju. “Ti mene nosiš“ sestara Juka je najbolji domaći film 21. stoljeća, “Zvidan“ je najbolji Matanićev film i iz devetog pokušaja je majstorski probio internacionalne granice, uskoro dolazi čini se sjajna komedija Gige Viteza, “Broj 55“ Kikija Milića je bio silan, Brešan nije snimio loš film, sve zaredom blockbusteri i jako dobri filmovi. Nadam se da će “Zbog tebe“ nakon premijere spadati u taj gornji dom hrvatskog filma zadnjih godina, a da ćemo i nakon nekoliko deteljeća moći govoriti o kvalitetama tog filma.

Koliko po vama modernoj hrvatskoj kinematografiji nedostaje jedan ovakav mladenački “indie“ film i može li on iznjedriti novi trend takvog tipa ostvarenja kao odmaka od domaće “klasike“?
- Nedostaje svega s obzirom da nam godišnja igranofilmska proizvodnja bez HAVC-a stagnira i gotovo da ne postoji, a da se ona institucionalna svede na desetak naslova godišnje. Bio bih jako sretan da naš rad može biti putokazom ljudima da ne moraju uvijek i u pravilu ovisiti o institucijama nego vlastitoj vjeri, dišpetu, prijateljima, sposobnosti, sreći, izdržljivosti i inim kvalitetama ne bi li povukli neki lanac sreće, završili svoje ideje i skrenuli pažnju na svoj rad, dokazali se. I, naravno, ubuduće nam dali priliku i adekvatne budžete kojima bismo mogli snimiti iduće filmove.

Očekujete li veći uspjeh u kinima ili na festivalima?
- U kontekstu hrvatske kinematografije prema, recimo, lanjskim kinorezultatima brojka od 15.000 gledatelja smatra se uspješnom. To je tužno i poražavajuće, što u zemlji od četiri milijuna stanovnika i stotinjak kinodvorana svaki, ali baš svaki domaći film nema bar 100.000 gledatelja, ako ni zbog čega drugoga onda iz podrške domaćem filmu i kulturološke potrebe da se svaki mjesec pogleda samo jedan novi hrvatski film koliko ih se cca godišnje kod nas snimi. Naravno da smatram da “Zbog tebe“ ima kvalitete koje odgovaraju i široj publici i zahtjevnijoj publici te da bi volio da nas u kinima poprate u desecima tisuća gledatelja, no taj dio je na promociji, marketingu i distributeru filma. Mi smo naše jaje izlijegli, sad je na drugima da to kapitaliziraju i učine interesantnim prosječno nezainteresiranom posjetitelju kina da shvate kako potrošiti 35 kuna na naš film jednom mjesečno ne bi trebalo biti iznimkom nego pravilom.

Ljudi čekaju film ako je suditi po “feedbacku“ vašeg sljedbeništva na Fejsu na kojem ste veoma aktivni, “lajkabilni“, pa i ponekad kontroverzni sa statusima bez cenzure na račun faca s naše i regionalne glazbene scene...
- U ljudskoj je psihi da se lakše kače za nešto što oni procjenjuju negativnostima nego afirmativnom, tako da, premda je cca 80 posto mog rada isključivo pozitivistički nastrojeno, ispada da je to što pokušavam njegovati otvorenu komunikaciju podvedeno pod kontroverzno. Ja doista ne vidim što bi u istini ili iskrenosti trebalo biti kontroverzno.

Koliko (vam) je Fejs postao sredstvo izražavanja? Strahujete li od toga da ćemo, kao u Jonzeovu remek-djelu “Ona“, bolje znati komunicirati s drugima preko monitora nego “uživo“?
- Facebook je u mom slučaju isključivo promotivna panel ploča i sredstvo komunikacije te prečac susretima uživo. Pojednostavljuje površni kontakt, ali nikako ne može zamjeniti onaj kvalitetni 3D, 4D i ine dimenzije ljudskog rukovanja, grljenja, ljubljenja, gledanja u oči itd. Jesenas objavljujem knjigu “Dnevnik Facebook života“ koju sam pet godina pisao i siguran sam u to da je Facebook fantastičan komunikativni i promotivni alat dotle dokle ti upravljaš njime, a iznimno neugodan ako se dogodi obratno da on upravlja korisnikom. Pametnima dosta.

Novi filmski planovi? Veliki ste fan filmova sa “svetim trojstvom“ akcijskih junaka Willis-Stallone-Schwarzenegger. Biste li se okušali iza kamere nekog čistog akcijskog filma?
- Planovi su prilično konkretni. Koncem rujna počinjemo snimati drugi dugometražni film koji ćemo završiti do ljeta 2016., a najesen 2016. snimiti i treći igrani film obzirom da su scenariji gotovi i pretprodukcija za oba djela već u poodmaklim fazama. Za akcijski film uvijek, s pravom parafraziranja Arniejeve “I'll be back“.

MARKO NJEGIĆ
BILJANA GAURINA/CROPIX

Pet kratkih

Arnold Schwarzenegger ili Dwayne The Rock“ Johnson?
- Arnie. Because he will always be back. Zato jer je kao glumac limitiranih ekspresivnih mogućnosti izgradio stil i nedostatke pretvarao u prednost, masovni komercijalni pa ponekad i kreativni uspjeh.

“Odrastanje“ ili “Adelin život“?
- “Boyhood“.Jednostavno stoga jer mi je njegova tečnost puno bliža od problema dviju zaljubljenih djevojaka. Iako je njihova ljubav jednako dirljiva, nježna, realna, zapravo bespolna i univerzalna.

Charlize Theron ili Scarlett Johansson?
- Charlize. Jer je jednostavno božanstvena. Kompletna. Savršena. Duhovita. Prizemna. Humana. I najljepša žena na svijetu. Imao sam taj privilegij svjedočiti joj iz druge ruke njezine prijateljice Ivane Miličević te je po tim informacijama sve ono savršeno što projiciraš o toj ženi upravo tako. A to dokazuje i nedavno rješavanje greške imenom Sean Penn (smijeh).

“Trgovci“ ili “Natjerujući Amy“?
- “Amy“. Jer su ljudski, M/Ž odnosi servirani na emotivno meni bliži način te bolje odmjerava količinu nerdovskih debilizama Smithovih karaktera i nježnih ljubavnih veza sa svim problematičnim segmentima.

David Fincher ili James Cameron?
- Finch bez ikakve sumnje. Jer je genij filmskog rukopisa u svim segmentima režije bez obzira na budžete, jer je potpisao dva filma koji su mi promijenili život, “Klub boraca“ i “Sedam“, zapravo mogao bih u nedogled. Ali, najkraće da mi je smjerokaz i jedan od najdražih “profesora“.


[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/andelo-jurkas-nastojim-ostvariti-svoj-san-prije-nego-pobjegne-281653 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=690632fa4329fcaf20329d69ca01a920c94e459d [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=An%C4%91elo+Jurkas%3A+Nastojim+ostvariti+svoj+san+prije+nego+pobjegne&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fandelo-jurkas-nastojim-ostvariti-svoj-san-prije-nego-pobjegne-281653 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fandelo-jurkas-nastojim-ostvariti-svoj-san-prije-nego-pobjegne-281653 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Imaju Stonesi jedan divan stih iz ‘Ruby Tuesday’, kaže Jagger ‘catch your dreams before they slip away’. Tako se trudim živjeti i raditi - govori svestrani Jurkas koji je kao redatelj debitirao filmom 'Zbog tebe' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => SVESTRANI ZAGREPČANIN UPRAVO JE ZAVRŠIO SNIMANJE SVOG REDATELJSKOG PRVIJENCA 'ZBOG TEBE' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaSVESTRANI ZAGREPČANIN UPRAVO JE ZAVRŠIO SNIMANJE SVOG REDATELJSKOG PRVIJENCA 'ZBOG TEBE'

Anđelo Jurkas: Nastojim ostvariti svoj san prije nego pobjegne

Piše PSD.
2. kolovoza 2015. - 10:00
Najteže pitanje našem sugovorniku i novopečenom filmskom redatelju Anđelu Jurkasu postavljeno je odmah na početku intervjua. Naime, kako je ovo Jurkasov prvi razgovor za “Slobodnu“, a kako je on blago rečeno svestran, zamolili smo ga da se sam ukratko predstavi našim čitateljima.

- Uf, znate kako, imam “big time“ problem s pričanjem u prvom licu pa mi kod predstavljanja te vrste uvijek bude neugodno jer zapravo ne znam što bi čovjeku rekao o sebi ili izdvojio, pa obično počnem benavit i budalit pa bubnem Predsjednik Rvacke 2020. ili kako mi odnedavno određeni dio desničarke populacije voli tepati – svjetski nepoznati pjesnik i pisac – našalio se sa smješkom Jurkas, a onda zapravo krenuo.

- Bavim se pop-kulturom u nekoliko segmenata. Literaturi, glazbi, filmu...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 07:40