StoryEditor

2,7 milijuna kuna za osiguranje i mikro klimu za Picassova djela

Piše PSD.
8. srpnja 2008. - 18:33

Izložba reprezentativnih grafičkih serija španjolskog slikarskog genija Pabla Picassa čija se vrijednost procjenjuje na skoro 1,3 milijuna eura, za dubrovačku Umjetničku galeriju značila je, radi mikro klime i video nadzora ulaganje od oko 2,5 milijuna kuna.

Prvorazrednom kulturnom događaju prethodile su i mjere osiguranja za koje je Grad Dubrovnik izdvojio oko 200 tisuća kuna. Tri značajne grafičke serije španjolskog slikarskog genija posuđene su iz njemačkog muzeja Kunstmuseum Mulheim an der Ruhr čija je direktorica Beata Ermacora oduševljena dubrovačkom postavom, te od privatnog švicarskog kolekcionara uz koordinaciju inicijatora izložbe Miloša Glavurtića.

Presica u Umjetničkoj galeriji povodom otvaranja izložbe: Miloš Glavurtić, Antun Maračić, Beata Ermacora / Mateo Rilović / Cropix

Iz fundusa njemačkog muzeja posuđena je grafička serija “Suite Vollard” s 89 od sveukupno 100 grafičkih listova koje je sačinjavaju. Likovna kritika je smatra najznačajnijom grafičkom serijom 20. stoljeća, a nastala je između 1930. i 1937. godine i nazvana je po Ambroiseu Vollardu, znamenitom francuskom trgovcu umjetninama i galeristi koji je pomagao Picassu.

Druga serija, nazvana “Borba s bikovima” broji 26 grafika u tehnici akvatinte i nadahnuta je španjolskim sinonimom, koridi koju je Picasso obožavao i na koju je često išao, a zbog motiva ova se faza njegova stvaralačkog opusa u likovnoj kritici često uspoređuje s radom njegova sunarodnjaka Francisca de Goye. Grafike iz serije “Suite 156” čijih je 20 listova izloženo u Umjetničkoj galeriji u Dubrovniku ukazuju na osebujnost i iznimno plodonosan rad Pabla Picassa u njegovoj 90-toj godini, pred kraj njegova života.

Predstavljanje triju grafičkih serija s ukupno 134 djela nudi kronološki i tematski presjek grafičkog opusa Pabla Picassa, te izložbu u dubrovačkoj Umjetničkoj galeriji svrstava među prvorazredne kulturne događaje ovog ljeta. Prema Dubrovniku su, nakon lanjskih Febergeovih jaja, ponovno uperene oči kulturne javnosti kao prema destinaciji posebnih umjetničkih događanja.

Lidija Crnčević/EPEHA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

21. rujan 2020 17:53