StoryEditor
ZagoraBRISANJE CRNE TOČKE

Napokon počela desetljećima najavljivana rekonstrukcija opasne dalmatinske ceste kojom svakodnevno prolaze tisuće vozila i kamiona, doznajemo detalje projekta i rok završetka

Piše Braco Ćosić
22. rujna 2022. - 08:57
Građevinari su ‘napali‘ novu trasu državne ceste kojom će se zaobići nekoliko postojećih opasnih i uskih zavojaBraco Ćosić

Brojni vozači koji prolaze središnjim dijelom Imotske krajine muku muče s vožnjom i sigurnošću na državnoj cesti Trilj - Imotski koja veliki dio Zagore, ali i zapadne Hercegovine spaja s autocestovnim čvorom u Zagvozdu, tunelom "Sveti Ilija" kroz Biokovo ili ih vodi prema Sinju, Omišu i Splitu.

Duž nekoliko dijelova te izuzetno opterećene prometnice naprosto je vrlo opasno voziti, a učestale su i nesreće. Jedna od crnih točaka svakako je područje Ajdukove Drage u općini Podbablje, jer je riječ o petstotinjak metara ceste s oštrim, ali i uskim zavojima na kojima se ne mogu mimoići dva veća kamiona.

Takvom stanju prethodio je niz višedesetljetnih problema, od neriješenih imovinsko-pravnih odnosa i nezadovoljstva mještana, do neadekvatne brige "Hrvatskih cesta" (HC). Proširivao se taj dio državne prometnice nekoliko puta, postavljao se i novi asfalt, ograđivao se kolnik betonskim preprekama, ali niti jedno riješenje nije bilo učinkovito.

image

Povećanjem prometa tim dijelom ceste Trilj - Imotski - Vinjani Donji (granica s BiH), a to se vidjelo upravo ovoga ljeta, stvaraju se ogromni čepovi, vožnja je vrlo opasna, sa stotinama kamiona

Braco Ćosić

Na stotine primjedaba, upozorenja i prosvjeda vozača i lokalnih vlasti upućenih na HC-ovu adresu nije urodilo plodom odnosno kvalitetnim rješenjem velikog infrastrukturnog problema koji je prerastao u sigurnosni. Sve donedavno...

Onda su se stvari napokon pokrenule s lokalne i regoionalne razine iako je to bio posao spomenute državne tvrtke. Županija splitsko-dalmatinska, posebno dožupan Ante Šošić, obavili su dio svojeg posla za koji su im građani i dali povjerenje, pa je u Imotskom održan i sastanak kojem su nazočili resorni ministar Oleg Butković, Josip Škorić, HC-ov direktor, te lokalni čelnici.

Nakon dugogodišnjih pustih obećanja na koje su građani već "otupjeli", raspisan je natječaj za izbor izvođača i počeli su radovi na rekonstrukciji 500 metara državne ceste kroz Ajdukovu dragu.

- Krenuli smo i više nema stajanja. Osiguran je novac u visini od 2,3 milijuna kuna, rok izvođenja radova je četiri mjeseca, ali mislim da će taj rok od strane izvođača, tvrtke "Patrlji", biti skraćen. Radi se o izgradnji potpuno nove dionice ceste u Ajdukovoj dragi, te o sanaciji nekoliko oštrih zavoja, kao i o uređenju sve ostale infrastrukture koju zahtjeva taj rang prometnice - kaže dožupan koji Imoćanima, ali i ostalim vozačima najavljuje i skoru izgradnju kružnog toka kod Vukadninovića kuća u Glavini Donjoj (čiji se početak obećavao još lanjskog proljeća, uoči lokalnih izbora, op.ur.), ali i "rotora" kod hotela "Venezia" u

image
Braco Ćosić
Imotskom.

Povećanjem prometa tim dijelom ceste Trilj - Imotski - Vinjani Donji (granica s BiH), a to se vidjelo upravo ovoga ljeta, stvaraju se ogromni čepovi, vožnja je vrlo opasna, sa stotinama kamiona koji pristižu iz Hercegovine, pa bi riješenje problema Ajdukove drage uz izgradnju nova kružna toka trebalo značajno poboljšati promet tim vrlo frekventnim pravcem.

2,3

milijuna kuna iznosi ugovorena vrijednost rekonstrukcije i izgradnje dijela državne prometnice

500

metara je dužina zahvata na cesti koja Imotski povezuje sa Splitom i autocestom A1

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. listopad 2022 02:24