Iz poslovodstva zadarske kompanije zasad nema službene potvrde da će se brod za prijevoz sirove nafte, koji je s nosivošću od 166.739 tona nakon primopredaje u siječnju 2004. bio najveći svjetski suezmax, preseliti pod zastavu atenskog “Ancora Investmenta”, tvrtke koja trenutačno upravlja s 13 tankera.
“Alan Veliki” trenutačno se nalazi na sidrištu u Perzijskom zaljevu, ispred iračke luke Basra, a bit će idućih dana zanimljivo vidjeti hoće li se upravo na toj lokaciji obaviti primopredaja broda novom vlasniku.
Kum Stipe Mesić
Najveći brod u povijesti zadarske flote porinut je početkom lipnja 2003. godine, a kumovao mu je Stjepan Mesić, tadašnji hrvatski predsjednik, dajući mu ime “Alan” za koji je bilo mjesta u malteškom registru brodova, ali ne i u - hrvatskom.
Tanker dug 281,2 metra i širok 48,2 metra, čija je izgradnja financirana inozemnim kreditom vrijednim 51 milijun dolara, pod tim se imenom nije mogao upisati u domaće knjige, jer je Jadranom u to vrijeme plovio i još uvijek plovi istoimeni drveni putnički brod čiji vlasnik nije odstupao od vlastite odluke.
Tadašnja Uprava “Tankerske” na čelu s kap. Ivom Mustaćem početkom studenoga 2004. godine posegnula je za rezervnim rješenjem i tanker “krstila” imenom “Alan Veliki”, napravivši inverziju naziva najvišeg velebitskog prijevoja Velikog Alana.
Sličnih problema nije bilo s preostala dva broda iz serije ugovorene s “Brodosplitom”, pa “Hrvatska” i “Donat” do današnjih dana svojim pramcima sijeku svjetska mora pod izvornim imenima.
“Alan Veliki” trenutačno se nalazi na sidrištu u Perzijskom zaljevu, ispred iračke luke Basra, a bit će idućih dana zanimljivo vidjeti hoće li se upravo na toj lokaciji obaviti primopredaja broda novom vlasniku.
Kum Stipe Mesić
Najveći brod u povijesti zadarske flote porinut je početkom lipnja 2003. godine, a kumovao mu je Stjepan Mesić, tadašnji hrvatski predsjednik, dajući mu ime “Alan” za koji je bilo mjesta u malteškom registru brodova, ali ne i u - hrvatskom.
Tanker dug 281,2 metra i širok 48,2 metra, čija je izgradnja financirana inozemnim kreditom vrijednim 51 milijun dolara, pod tim se imenom nije mogao upisati u domaće knjige, jer je Jadranom u to vrijeme plovio i još uvijek plovi istoimeni drveni putnički brod čiji vlasnik nije odstupao od vlastite odluke.
Tadašnja Uprava “Tankerske” na čelu s kap. Ivom Mustaćem početkom studenoga 2004. godine posegnula je za rezervnim rješenjem i tanker “krstila” imenom “Alan Veliki”, napravivši inverziju naziva najvišeg velebitskog prijevoja Velikog Alana.
Sličnih problema nije bilo s preostala dva broda iz serije ugovorene s “Brodosplitom”, pa “Hrvatska” i “Donat” do današnjih dana svojim pramcima sijeku svjetska mora pod izvornim imenima.
PIŠE: Gordan ZUBČIĆ,
FOTO: marinetraffic.com
FOTO: marinetraffic.com
Snaga i moć16.780 kilovata iznosi snaga ‘Alanovih’ pogonskih strojeva iz ‘Brodosplitove’ Tvornice dizelskih motora 281,2 metra dug je brod izgrađen u siječnju 2004. godine u Uvali Supaval |