StoryEditorOCM
ObalaDEBLJI KRAJ

Makarskim srednjoškolcima ukinut besplatni prijevoz; Gradonačelnik: Neće nas ucjenjivati privatni autoprijevoznik!

9. rujna 2023. - 20:35

U Makarskoj se ponavlja isti scenarij kao i prije godinu dana kada je zbog neuspjelih pregovora s jedinim autoprijevoznikom, Prometom Makarska, došlo do ukidanja usluge besplatnog autobusnog prijevoza makarskim srednjoškolcima koji putuju u Split i Omiš, a kojih je 50.

Grad Makarska je u posljednja dva do tri mjeseca pregovarao s tvrtkom Promet Makarska, ali razgovori nisu urodili plodom pa će prema sadašnjem stanju, 25 posto troškova autobusne karte od Makarske do Omiša i Splita i natrag, plaćati Grad Makarska, dok će roditelji srednjoškolaca plaćati razliku od propisane do komercijalne cijene karte.

Odluka iz ožujka

U ožujku je ovakvu nezavidnu situaciju za roditelje makarskih srednjoškolaca putnika riješila odluka Gradskog vijeća na kojoj su vijećnici podržali izmjene i dopune odluke o socijalnoj skrbi. Tada je gradonačelnik Zoran Paunović u cijelosti usvojio amandman koji su predložili NLO i SDP.

Grad je prema ovoj odluci, prijevoz srednjoškolaca koji nastavu pohađaju izvan Makarske, za drugo polugodište prošle školske godine, sufinancirao sa 25 posto iznosa propisane cijene, kao i razliku od propisane do komercijalne cijene prijevoznika, prema cijeni formiranoj početkom drugog polugodišta, dok Županija splitsko-dalmatinska plaća 75 posto od njihove mjesečne propisane cijene za relacije po kilometrima.

Na taj način roditelji nisu imali dodatnih troškova. Međutim, roditelji učenika putnika ponovno su se našli u nezavidnoj situaciji jer će morati plaćati razliku cijena, a upitno je koliko će iznositi komercijalna cijena.

Kako je kazao Paunović, drugi put u godinu dana Grad se našao u situaciji gdje u razgovorima s lokalnim autoprijevoznikom nažalost nije prevladao razum, ni minimum solidarnosti prema roditeljima srednjoškolaca.

- Promet Makarska odbio je sve naše prijedloge kojima smo na održiv način pokušali da sve uključene strane, prvenstveno roditelji i djeca, prijevoznik, konačno i mi kao Grad koji raspolaže novcem građana, lakše podnesemo realno poskupljenje, za koje ne dovodimo u pitanje da je dotaknulo i autobusni prijevoz.

Ono na što ne možemo pristati je da prijevoznik povećava cijenu kako on želi i da Grad sam plaća 50 posto cijelog troška. Sudjelovanje Grada u ovom slučaju raslo bi dvostruko u odnosu na ranije.

Protiv ultimatuma

Pronaći rješenje s nekim tko želi da mu se u 100 - postotnom iznosu plaćaju i dani kada djeca ne idu u školu radi prakse ili bolesti nažalost je bio uzaludan posao. Razumijem da to nije utjeha roditeljima, ali kao prvi čovjek grada ne mogu dopustiti da nas netko ucjenjuje i odbija ikakav kompromis - istaknuo je Paunović, napomenuvši da dobra volja Grada za sudjelovanjem u trošku nikad nije bila upitna te će i dalje plaćati 25 posto iznosa kojeg je država odredila kao cijenu karte.

- Spomenut ću samo da smo do današnjeg dana za subvencije prijevoza učenicima, umirovljenicima, bolesnicima i drugima izdvojili skoro 100 tisuća eura.

Izdvojit ćemo i više ako bude trebalo, ali kroz partnersku suradnju, a ne ultimatume u korist profita jedne tvrtke.

Osobno me žalosti da se nije u stanju korektno ponašati prema roditeljima i 50-ak djece, nego koristi svoju monopolističku poziciju i propuste zakonodavstva koji će ga još par godina držati jedinim koncesionarom - rekao je Paunović, dodavši da Grad i dalje traži rješenje kako amortizirati dio troškova pa su već poduzeli određene aktivnosti i bit će inicijator u društvu s još gradova i općina u prijedlogu Vladi RH da se subvencionirane zone prijevoza učenika produlje kako bi domaći srednjoškolci koji putuju u Split, plaćali manju cijenu karte.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. svibanj 2024 05:23