StoryEditorOCM
ObalaŠIRINA BEZ RJEŠENJA

Iz Splita će se još mjesecima izlaziti u (pre)dugim kolonama, jer gradilištem caruje drača! Najave nisu optimistične

Piše Mia Sesartić
24. kolovoza 2023. - 07:19

Solinjane će razveseliti vijest da će početkom rujna napokon početi radovi na izgradnji dodatne "rampe" iz smjera Splita prema naselju Priko vode te mjestimaa Mravince i Kučine koju već dugo iščekuju.

Kako potvrđuje Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću "Hrvatskih cesta" (HC), investitora radova, riječ je o spoju splitsko-solinske obilaznice i Matoševe ulice kod trgovačkog centra "Salona mall" koja također ima status državne prometnice. Uvođenje građevinara u posao trebalo bi se, tipično "po našu", dogoditi baš 7. rujna, odnosno dan uoči Dana grada Solina i blagdana Male Gospe.

Projekt je povjeren splitskom "Cestaru" i "Heringu" iz Širokog Brijega (BiH), tvrtkama koje su također zajedničkom ponudom prije nekoliko godina izgradile nedaleki nadvožnjak na Jadranskoj magistrali, dok su usluge nadzora povjerene tvrtki "Institut IGH" Zagreb.

Vrijednost ugovorenih radova je 1,72 milijuna eura, stručni nadzor "težak" je 48.680 eura, a rok za završetak je devet mjeseci od uvođenja izvođača, što bi značilo do 7. lipnja 2024. godine.

U sklopu projekta, kako navode iz HC-a, predviđena je izvedba nove "rampe" duge 310 metara. Također, u zoni zahvata rekonstruira se prilaz iz velikog kružnog toka na Bilicama prema Solinu, dugog 150 metara.

Na naše pitanje kakva će biti regulacija prometa, iz državne tvrtke kažu kako ona obuhvaća nekoliko faza, u samom rotoru Bilice, na "rampi" prema Solinu, kao i na Magistrali, što ovisi o organizaciji i dinamici izvođenja radova od strane građevinara.

Na pitanje ima li pomaka na izgradnji nadvožnjaka preko solinske Širine i rijeke Jadro, što je druga po opterećenju prometna točka u cijeloj Hrvatskoj, iz HC-a ističu kako su i dalje u tijeku arheološki radovi, kao i izmještanje plinovodnih instalacija, što se sve smatra prethodnicom ključnog projekta za prometno "otčepljivanje" zapadnog dijela splitske aglomeracije.

image
Vojko Bašić/Cropix

- Naime, u pogledu arheoloških istraživanja morali smo provesti novi natječaj zbog povećanja obujma posla nastavno na traženje i uvjete konzervatora.

Slijedom novih uvjeta raspisan je javni natječaj za novi obujam poslova arheoloških istraživanja koji su zadani od konzervatora za vrijeme određenih arheoloških istraživanja koji prethodno nisu bili zadani kao uvjeti te nisu bili navedeni kao potrebni.

Budući da smo u obvezi pridržavati se tih okolnosti, raspisali smo postupak nabave za tražene dodatne arheološke zahvate. Usporedno s istim odvija se izmještanje plinovodnih instalacija, a za koje se u ovom trenutku čeka isporuka koljena čeličnog cjevovoda.

Projekt se ne odvija sukladno planiranoj dinamici, zbog spomenute problematike, međutim stručne službe "Hrvatskih cesta" involvirane su u potpunosti u sve, a kako bi se žurno i pravovremeno rješavala sva problematika koja se od početka postavlja pred ovaj projekt - poručuju iz HC-a.

Podsjetimo, u planu je, preko prostora postojećeg križanja Magistrale, stare Solinske ceste i prometnice prema središtu Solina i Klisu, kao i rijeke Jadro izgraditi četverotračni most dug 471 metar između današnjih razmaknutih kolnika, kako bi se izbjegla "zapinjanja" na postojećim semaforima i stvaranje kolona, kako iz smjera Kaštela, tako i iz smjera Splita i Klisa.

image
Vojko Bašić/Cropix

Posao od 25 milijuna eura je, kao što je poznato, povjeren kompaniji "DiV" iza koje stoji Tomislav Debeljak, vlasnik posrnulog splitskog škvera, a ta je tvrtka kao izvođač formalno uvedena u posao još u siječnju 2022. godine u nazočnosti resornog ministra Olega Butkovića (HDZ). Od tada nema pomaka na ključnim radovima, a o prisutnosti i agnažmanu spomenute tvrtke dovoljno govori činjenica da je gradilišni ured pod jablanovima uz Jadro - zarastao u draču.

Novi most sa svojim spojevima na postojeću trasu Magistrale sastojat će se od dva odvojena kolnika s po dva prometna traka, dok bi raskrižje na Širini zadržalo svoju funkcionalnost. U planu je i njegova rekonstrukcija, a predviđena je i obnova dvaju sadašnjih mostova preko Jadra koji se nalaze na Magistrali.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. svibanj 2024 21:33