Zračni prijevoz u turizmu ključan je čimbenik produljenja sezone u odmorišnim destinacijama Mediterana, ali sezonalnost i relativno kratko razdoblje letenja komercijalnih i niskotarifnih kompanija jednako su prisutni u svim zemljama i svi pokušavaju naći mogućnost da kompanije privole na letenje cijelu godinu.
Upravo u tome leži i jedan od odgovora kako produljiti sezonu u Hrvatskoj, koja je dominantno auto-destinacija, a prema svjetskim trendovima u turizmu, sve je više avio-putnika koji značajno određuju popularnost i uspjeh turističke destinacije. Zato bi trebalo poraditi na formiranju turističkog proizvoda kojim će gosti biti zaintrigirani, a onda će u toj destinaciji i aviokompanije pronaći interes za letenje. Na tome zajednički moraju raditi lokalne zajednice i turistički sektor u njima te turoperatori.
Rečeno je to, između ostalog, na okruglom stolu pod nazivom "Zračni prijevoz u turizmu", koji je uz sudjelovanje više od tisuću turističkih radnika iz Hrvatske i njihovih poslovnih partnera iz svijeta, započeo u srijedu u bolskom hotelu "Elaphusa" u sklopu Dana hrvatskog turizma.
O evoluciji zračnog prijevoza u svijetu, koja je u proteklih 60 godina dovela do enormnog rasta broja putnika koji sve više biraju upravo zrakoplov za odlazak na kraća putovanja, govorio je tom prilikom Tonči Peović, direktor Zračne luke Brač, a istaknuo je i primjere nekoliko svjetskih destinacija koje su brojnim zrakoplovnim linijama izgradile cijelu turističku priču o destinaciji.
– Primjer Azorskog otočja, koje je na dva sata leta od Portugala, najbolji je primjer kako se destinacija koja se odluči na brojne letove može u kratkom vremenu profilirati kao iznimno popularna. Oni su svoj turizam praktički započeli devedesetih godina prošlog stoljeća, a danas su stigli do višemilijunskog turističkog prometa upravo zahvaljujući niskotarifnim prijevoznicima – kazala je Vesna Zeneral iz TUI Grupe, najvećeg svjetskog turoperatora.
– Tri od četiri turista u Europi putuju iz jedne zemlje u drugu unutar Europe i sezonalnost u letovima niskotarifnih aviokompanija nije problem samo Hrvatske, nego i svih drugih mediteranskih zemalja jer svi žele produljiti sezonu letova. I Hrvatska mora poraditi na tome i stvarati razloge dolaska gostiju te ih kvalitetnom promocijom privući. Na odličnom ste putu ka visokovrijednom turističkom proizvodu – kazala je Christina Russe, zamjenica predsjednika ACTAA-e (Europskog udruženja putničkih agencija).
O tome kako je nacionalni turistički slogan "Hrvatska puna života" utjecao na promjene u turističkim tijekovima Hrvatske u proteklih godinu dana njegove implementacije, govorio je potom Ratomir Ivičić, direktor Glavnog ureda HTZ-a.
"Hrvatska-puna života"
Nakon godinu dana primjene novog slogana hrvatskog turizma "Hrvatska-puna života", naš turizam je profitirao u razumijevanju potencijalnih gostiju o tome što Hrvatska u turizmu nudi i sada razumije 16 posto više gostiju nego prije dvije godine, dok je svjesnost kod inozemnih gostiju o Hrvatskoj kao destinaciji bolja za 23 posto jer smo naprosto uspjeli postići da svi pričaju o Hrvatskoj.
Pojam "Hrvatska" na intersnetskim tražilicama bio je najposjećeniji ove godine i potencijalnih 70 milijuna turista koji imaju namjeru putovati, planira dugoročno i posjetu Hrvatskoj.
Sve to pokazalo je istraživanje koje je za Hrvatsku turističku zajednicu provedeno u osam europskih zemalja koja su najvažnija turistička tržišta za Hrvatsku, u kojima su gosti anketirani o tome kako vide i doživljavaju Hrvatsku u turizmu, a koje je prezentirao Ratomir Ivičić, direktor Glavnog ureda HTZ-a u Bolu u okviru Dana hrvatskog tuzrizma.
I nakon implementacije novog slogana, Hrvatska je i dalje dominantno zemlja u koju čak 63 posto gostiju želi doći radi sunca i mora, što jest neštoi bolji rezultat nego ranije, ali nedovolja. Isto tako, istraživanje je pokazalo da svoju gastronomiju nismo nimalo pomaknuli u marketinškom smislu, pa je ona ostala na
razini ranijih interesa gostiju, baš kao i njihovo zanimanje za kulturu i prirodne znamenistosti.
Hrvatska se i dalje doživljava u Europi kao loše povezana destinacija, iako je ove godine prema Jadranu bilo 300 tisuća novih avio-sjedala, aplanovima za 2017. goodinu očekuje se rast turističkog prometa u zemlji od 3,3 posto, što je neznatno više nego se očekuje da će biti prosjek rasta turizma Europe (3,2 posto).
Najviše prostora za rast, pokazala je i protekla sezona i potvrdilo istraživanje, ima u svibnju i listopadu, kada se može ostvariti i do pet milijuna novih turističkih noćenja, pokazalo je istraživanje.