StoryEditor
Auto motoVOLKSWAGEN e-BULLI

Električni koncept temelji se na modelu iz 1966., doseg s jednim punjenjem baterije iznosi više od 200 kilometara

Piše Zdravko Juričko
1. travnja 2020. - 06:13
Volkswagen

Volkswagenov konceptni model e-Bulli električno je vozilo s nultom emisijom ispušnih plinova, a svjetsku premijeru trebao je imati na Techno Classica 2020. događanju koje je zbog pandemije koronavirusa odgođeno.

Stoga je Volkswagen gospodarska vozila premijerno predstavio električni koncept modela e-Bulli riječju i slikama u virtualnom formatu. Opremljen komponentama pogonskog sustava najnovijih električnih vozila marke Volkswagen, ovo se konceptno vozilo temelji na modelu T1 Samba Bus proizvedenom 1966. godine te je opsežno rekonstruirano.

Model T1 Samba Bus proizveden je u Hannoveru 1966. godine, te se prije najnovijih preinaka pola stoljeća vozio cestama Kalifornije, a bio je najpopularniji u doba hipijevskog pokreta. Jedna je stvar bila jasna od samog početka: e-Bulli je trebao biti model T1 koji se koristi svim prednostima najsuvremenijih komponenti sustava električnog pogona Volkswagen koncerna. Bokser motor s četiri cilindra snage 32 kW (44 KS) u modelu e-Bulli zamijenjen je električnim motorom snage 61 kW (83 KS).

Usporedbom izlazne snage tih motora vrlo jasno se očituje da ovo konceptno vozilo ima potpuno nova vozna svojstva jer je elektromotor gotovo dvostruko snažniji od klasičnog bokser motora. Uz to, s najvećim okretnim momentom od 212 Nm novi pogonski sustav osigurava dvostruko veću snagu od prvobitnog motora T1 iz 1966. godine (102 Nm). Također, najveći je okretni moment, što je tipično za električne motore, odmah je dostupan. I to mijenja sve. Još nikada nije postojao “službeni” model T1 snažan kao e-Bulli.

Snaga elektromotora prenosi se preko 1-stupanjskog mjenjača. Pogonski je sustav spojen s ručicom mjenjača, koja je sada smještena između vozačeva i suvozačeva sjedala. Postavke ručice automatskog mjenjača (P, R, N, D i B) prikazane su pokraj ručice. U položaju B vozač može mijenjati stupanj rekuperacije, odnosno stupanj povrata energije tijekom kočenja.

Model e-Bulli postiže najveću brzinu od 130 km/h (s elektroničkim ograničenjem). S originalnim pogonskim sustavom model T1 je mogao postići najveću brzinu od 105 km/h. Jednako kao i bokser-motor modela T1 iz 1966. godine, kombinacija mjenjača i električnog motora integrirana u stražnji dio modela e-Bulli iz 2020. godine pogoni stražnju osovinu. Litij-ionska baterija zaslužna je za opskrbu električnog motora snagom. Iskoristivi energetski kapacitet baterije iznosi 45 kWh.

Prilagođen modelu e-Bulli u suradnji s tvrtkom eClassics, sustav pogonske elektronike u stražnjem dijelu vozila upravlja protokom visokonaponske energije između električnog motora i baterije, a u okviru toga procesa pretvara pohranjenu istosmjernu struju (DC) u izmjeničnu struju (AC). Elektronika u vozilu k tomu se opskrbljuje 12-V naponom preko takozvanog DC/DC pretvarača.

Baterija se puni preko utičnice za kombinirani sustav punjenja (CCS). Time se omogućuje punjenje izmjeničnom ili istosmjernom strujom. Kod izmjenične struje baterija se puni preko AC punjača sa snagom punjenja od 2,3 do 22 kW, ovisno o izvoru struje. Kod istosmjerne struje zahvaljujući utičnici za punjenje CCS modela e-Bulli, visokonaponska baterija također se može puniti na DC mjestima za brzo punjenje, sa snagom punjenja do 50 kW. U ovomu se slučaju može puniti do razine od 80 posto za 40 minuta. Doseg s jednim punim punjenjem baterije iznosi više od 200 kilometara.

U skladu s novim električnim pogonskim sustavom stvoren je koncept unutrašnjosti za e-Bulli koji je i stilski i avangardan. Novi izgled i odgovarajuća tehnička rješenja razvijena su u Volkswagenovu centru za dizajn gospodarskih vozila. Dizajneri su osuvremenili vanjski izgled ovog simboličnog vozila te obratili iznimnu pozornost na detalje, a na raspolaganju stoje vanjske boje s dvije nijanse “Energetic narančasta metalik” i “Golden Sand metalik MAT”.

Prelazak u novo, suvremeno doba prenosi se svijetu preko detalja kao što su nova, okrugla LED glavna svjetla sa svjetlima za dnevnu vožnju. Na stražnjem vanjskom dijelu vozila također se nalaze LED pokazivači razine napunjenosti, koji vozaču modela e-Bulli signaliziraju razinu napunjenosti litij-ionske baterije prije no što on dospije do svojeg vozila.

Tek kada se kroz prozore pogleda u unutrašnjost s osam sjedala, može se primijetiti da određene stvari nisu onakve kakve biste mogli očekivati od modela T1. Dizajneri su iznova osmislili velik dio unutrašnjosti, no da pri tome ni na koji trenutak iz vida nisu izgubili originalni koncept vozila. Raspored sjedala jedna je od novih značajki. U konzoli između vozačeva i suvozačeva sjedala smještena je nova ručica automatskog mjenjača. Ondje je također integriran start-stop gumb za električni motor.

Osuvremenjeni cockpit

Cockpit je također vidno osuvremenjen. Novi brzinomjer temelji se na originalnom, dok dvoznamenkasti zaslon integriran u njega predstavlja poveznicu s današnjim dobom. Ovaj digitalni zaslon u inače analognom brzinomjeru vozaču pruža cijeli niz informacija, uključujući doseg vozila.

U sredini brzinomjera nalazi se malen, ali lijep detalj: stilizirani simbol modela Bulli. Cijeli niz dodatnih informacija prikazuje se na tabletu integriranom u krovnoj konzoli.

Preko sustava marke Volkswagen "We Connect" vozač modela e-Bulli također može online pozvati informacije preko aplikacije na smartphoneu ili računala i odgovarajućeg web portala, na primjer, preostalo vrijeme punjenja, trenutačni doseg, prijeđene kilometre, trajanje vožnji, potrošnju energije i rekuperaciju.

#AUTO-MOTO#VOLKSWAGEN E-BULLI

Izdvojeno

02. lipanj 2020 02:20