"Ne smijem stati." – "Sva imena Božja" (2023.)
"Sva imena božja" ("Todos los nombres de Dios"/"All The Names Of God") prema najavama se nametao kao visokonaponski španjolski "high concept" akcijski triler od potencijalnih pet zvjezdica, baš poput "Nadnice straha" ili "Brzine". "Iscrpit će čak i najveće ovisnike o adrenalinu", najava je dražila gledatelje, a i osnovna postavka iz sfere visokog koncepta podizala je očekivanja.
Nakon terorističkog napada u madridskoj zračnoj luci, jedini preživjeli terorist otima taksista i on spletom okolnosti postaje ljudska bomba, prisiljen hodati s eksplozivnim prslukom po središtu Madrida ili će eksplodirati ako stane. Taksista upoznajemo odmah u prvim minutama filma.
On je Santi i glumi ga velika zvijezda španjolske kinematografije Luis Tosar ("Ćelija 211", "Slatko spavaj", "Sef", "Na rubu"). Santi javlja ženi da vozi posljednju mušteriju u madridsku zračnu luku "Adolfo Suarez" prije nego što završi smjenu.
Nedugo nakon što mušterija izađe iz Santijeva automobila, dvije snažne eksplozije grunu na aerodromu. Redatelj Daniel Calparsoro ("Šutnja bijeloga grada", prikazan kod nas 2021.) uprizoruje eksplozije na realističan način, s puno dima i malo vatre, unatoč tome što je scena potpomognuta računalnim efektima, dajući do znanja da "Sva imena božja" neće biti visokobudžetni hollywodskih akcijski spektakl, već više dokudramski triler u stilu francuskog "Napada na Pariz".
U novonastalom kaosu Santi odluči pomoći ozlijeđenima i jednog od njih ubacuje u svoj automobil. Ispostavlja se da je to preživjeli terorist marokanskog podrijetla, Hamza (Nourdin Batan), koji otima taksista. Međutim, neće Hamzi pretvoriti Santija u "ljudsku bombu", niti će otmičar i taksist razviti dinamiku Toma Cruisea i Jamieja Foxxa iz "Collaterala".
Santi je oslikan kao mladić koji je "htio biti dobar Musliman", ali su ga "obmanuli". "On nije ubojica", kunu se njegova majka i sestra kojima je poslao poruku na mobitel da "ide u raj". Melodrama tu pomalo isforsirano ulazi u triler i Calparsoro poklanja veliku minutažu sentimentalnosti dok se Santi i Hamza zbližavaju, a redateljevo politiziranje o terorizmu, problemima religija i sukobu Istoka i Zapada svodi se prečesto na potenciranje političke korektnosti, tj. isticanje kako nisu svi teroristi zločesti.
Prilikom tog humanog pristupa film gubi momentum naizglednog frenetičnog trilera prije nego što uopće stigne do centralne premise, ilustrirane u Santijevoj izjavi "Poslušajte me, zovite policiju. Ne smijem stati. Rekli su da će bomba eksplodirati ako stanem".
Dakle, "All The Names of God" imao je priliku postati ako ne "Speed" onda barem kao noviji filmovi sličnog brzog i nezaustavljivog akcijsko-trilerskog koncepta poput "Žurne pošiljke" s Josephom Gordon-Levittom ili recentne "Odmazde" s Liamom Neesonom.
Film to postaje tek u posljednjoj trećini, nakon što Calparsoro uspije povratiti uvodnu tenziju i postići određenu razinu neizvjesnosti kad policija pokušava nadmudriti teroriste u suradnji s medijima i lažirati prijenos Santijevog koračanja opustjelim ulicama Madrida. Policija kupuje vrijeme za detoniranje bombe na prsluku pričvršćenom za čovjeka koji ne smije prestati hodati i mogao bi svaki trenutak eksplodirati.