StoryEditor
Zdravljedoživjeti stotu

Način prehrane i ubrzano starenje čvrsto su povezani, ovo je pet loših prehrambenih navika zbog kojih brže starimo

Piše PSD
23. lipnja 2022. - 17:20

Netko neupućen mogao bi se zapitati kakve veze imaju prehrana i starenje, ali nutricionisti su je duboko svjesni. Budući da se profesionalno bave tim vezama, oni su došli do pet prehrambenih navika zbog kojih brže starimo pa bi bilo pametno i odgovorno da ih primijenimo na vlastitom primjeru.

Ne jedete dovoljno proteina

"Neunošenjem dovoljno proteina možete brže ostarjeti", objašnjava Anya Rosen, dodajući da proteini u prehrani pomažu u održavanju tjelesne mase. Gubitak mišića kako starimo, poznat i kao sarkopenija, doprinosi ozljedama i kroničnim bolestima, piše Klix.ba.

image

Jaja su izvor proteina, a oni pomažu u održavanju tjelesne mase

Matija Djanješić/Cropix

Jedete previše šećera

Iako većina ljudi uživa u jedenju slatkiša, prekomjerno uživanje šećera može igrati ulogu u bržem starenju. "Od konzumiranja hrane bogate šećerom možete brže starjeti", objašnjava registrirana dijetetičarka Kathryn Piper.

Ona dodaje da ova navika u prehrani može prouzročiti povišene razine glukoze u krvi, što može stimulirati proizvodnju naprednih krajnjih produkata glikacije (AGEs)".

image

Prekomjerno uživanje šećera može igrati ulogu u bržem starenju

Shutterstock

Ne jedete dovoljno vlakana

Vlakna su važna za održavanje redovnog pražnjenja crijeva i promicanje sitosti. A prema Jeanette Kimszal, neunošenje adekvatnih vlakana može ubrzati starenje. Ona kaže da su vlakna povezana s manjim rizikom od bolesti i da je njihovo konzumiranje povezano i sa smanjenjem upala i zdravlja crijeva. Ovi faktori su povezani s dugovječnošću.

image

Često jedenje kobasica i mesa neće učiniti nikakvu uslugu vašem tijelu u pogledu starenja

Duško Marušić/Cropix

Jedete prevelike količine prerađenog mesa

Jedenje kobasica i mesa za ručak može imati odličan okus, ali njihovo često jedenje neće učiniti nikakvu uslugu vašem tijelu u pogledu starenja. Svjetska zdravstvena organizacija klasificirala je prerađeno meso kao kancerogen grupe 1, što znači da je konzumiranje te hrane povezano s povećanim rizikom od raka.

A budući da su mnoge od ovih namirnica pune natrija, njihovo prekomjerno jedenje može biti povezano sa starenjem stanica.

Ne jedete povrće

Slatki krumpir, mrkva i tikva sadrže beta karoten, karotenoid koji nudi neke jedinstvene zdravstvene prednosti. Karotenoidi, poput beta karotena, akumuliraju se u našem krajnjem sloju kože i djeluju kao zaštitna barijera za ultraljubičasto zračenje.

Konzumiranje hrane s beta karotenom pomaže u sprečavanju starenja kože podržavajući njenu elastičnost i hidrataciju, u konačnici smanjujući razvoj bora i staračkih pjega. Podaci također pokazuju da uključivanje adekvatne količine beta karotena u prehranu može pomoći u zaštiti kože od oštećenja UV zrakama, piše Klix.ba.

image

Mrkva sadrži važni beta karoten

Duje Klarić/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. lipanj 2022 17:20