StoryEditorOCM
HranaLAGANO I HRANJIVO

Izbjegavate večeru jer ste čuli da deblja i remeti san? Nutricionisti su otkrili koje namirnice smijete jesti prije spavanja bez imalo grižnje savjesti

Piše Mozaik SD
23. veljače 2022. - 16:54

Dugo je postojala teorija da je jelo prije spavanja povezano s debljanjem, ali iako je to uglavnom mit, ono što jedete prije spavanja može s vremenom utjecati na težinu, kao i na kvalitetu sna, navodi Centar Zdravlja, uz popis namirnica koje navečer smijemo jesti bez grižnje savjesti.

1. Orasi

- Noćno kruljenje u želucu znak je da tijelo treba više kalorija i hranjivih tvari - rekla je dijetetičarka Tracy Lockwood Beckerman​.

Orasi su zato savršen izbor.

- Bogati su kalcijem, magnezijem, vitaminom B, proteinima i zdravim mastima za srce poput biljnih omega-3. Budući da orasi sadrže toliko korisnih hranjivih tvari, istraživanje je pokazalo da njihova konzumacija može pomoći u sprječavanju dijabetesa tipa 2 i drugih kardiometaboličkih čimbenika rizika - objasnila je ova savjetnica za zdravu prehranu.

2. Banana

Osim što su ukusne, banane sadrže kalij, nutrijent koji opušta mišiće i tako potiče dobar san.

- Ovo voće sadrži i triptofan, koji ne samo da poboljšava raspoloženje, već također potpomaže dobar san - kaže Beckerman.

image
Maisant Ludovic/Hemis.fr/AFP

3. Orašasti plodovi i tamna čokolada

- Ne možete pogriješiti s tamnom čokoladom i orašastim plodovima kako biste utažili glad prije spavanja, zahvaljujući proteinima koji stabiliziraju krv i zdravim mastima koji se nalaze u orašastim plodovima - objasnila je Beckerman.

Tamna čokolada sadrži kofein, ali pojedete li šaku orašastih plodova umočenih u nju, malo je vjerojatno da ćete pojesti kofeina u vrijednosti cijele jedne čokoladne pločice.

image
Brett Stevens/AFP

4. Grčki jogurt posut bademima i bobičastim voćem

Dijetetičarka Abby Vichill preporučuje grčki jogurt s bademima i bobičastim voćem. Takav obrok nije samo izvrstan izbor za dobro jutro, nego i za laku noć.

- Ovo je izvrsna opcija jer ima ravnotežu proteina, ugljikohidrata i masti. Ugljikohidrati su u bobičastom voću (i jogurtu), proteini su u jogurtu, masti su u bademima. Konzumacija hrane na bazi ugljikohidrata, proteina i masti prije spavanja pomaže u održavanju ravnoteže šećera u krvi - rekla je Vichill.

5. Keks od riže s maslacem od kikirikija

Maslac od kikirikija sadrži proteine i masti, a rižini keksi ugljikohidrate. Taj je hranjivi trio izvrstan za održavanje ravnoteže šećera u krvi tijekom cijele noći, prenosi Centar Zdravlja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. siječanj 2023 23:55