StoryEditor
BiznisLijepa nasha 2.0

Otočni izum zaštitnih navlaka za dječje krevetiće brzo je među majkama postao pravi hit

10. srpnja 2020. - 14:29
Svaku svoju ideju Danira Glavinić najprije prezentira svojoj majci Simoni FabijanovićIvica Radić

Osmisliti i razviti posao te stvoriti prepoznatljivi brand koji će biti međunarodno zaštićen teška je zadaća za svakog poduzetnika, a pogotovo onoga koji živi i stvara na jednome otoku. Međutim, poduzetnički san Danire Glavinić iz Supetra, koja je zajedno sa svojom majkom Simonom Fabijanović vlasnica brenda „Dada&Rocco“ primjer je kako se s puno ljubavi, inovacija i neprestanim traganjem za nečim novim može uspjeti i opstati na sve izbirljivijem i zahtjevnijem tržištu.

Sve je počelo 2015. godine u skučenom prostoru njezina oca, koji je imao obrt „Fabijanović“. Danira Glavinić je imala jasnu viziju što želi i u posao izrade zaštitnih navlaka za rešetke dječjih krevetića krenula je s jednom krojačicom.

- U posao sam mogla krenuti i ranije, ali sam ocijenila da se radi o kvalitetnom proizvodu pa s njime nisam željeli izlaziti na tržište dok ga nisam zaštitila pri Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo. Za ime brend Dada&Rocco imamo nacionalni žig, zatim žig Europske unije i međunarodni registrirani žig. Nisam željela da ono što sam ja osmislila jednostavno preuzme i kopira netko treći - kazala je Danira Glavinić te pojasnila kako je došla na ideju o izradi zaštitnih navlaka za rešetke dječjih krevetića koji je ubrzo među majkama postao pravi hit.

image
Ivica RadićIvica Radić

- Ideja za zaštitne navlake pala mi je na pamet kada je moj sin imao svega nekoliko mjeseci i kada mi obične ogradice nisu pružale vidljivost, prozračnost i dovoljnu sigurnost. Svaka majka strahuje da se njeno dijete ne ozlijedi kroz igru ili u snu, kada ga ostavi samog u dječjem krevetiću. I najmanji trenutak nepažnje može dovesti do ozljede, zbog čega većina majki strepi za djetetovu sigurnost. Došla sam na ideju da bi za ovaj problem bilo najidealnije da se izrade zaštitne navlake s mekanim punjenjem za svaku rešetku kako bi štitile djetetovu glavicu od udaraca u krevetić, a istodobno imate nesmetan pogled na dijete u svakom trenutku.

Potvrda kvalitete

I mlada majka Glavinić osmislila je i patentirala idealnu zaštitu za dječje krevetiće, a riječ je o navlakama koje istovremeno štite dijete od ozljeda te daju prepoznatljivu notu krevetićima. Taj njezin izum ubrzo se proširio i izvan granica „Lijepe naše“. Potvrda o kvaliteti branda „Dada&Rocco“ ubrzo je stigla jer je otočni izum "Izmjenjive navlake za dječje krevetiće", Danire Glavinić nagrađen srebrom na Međunarodnom sajmu inovacija ARCA 2015., u jakoj konkurenciji od 150 izlagača.

Potaknuti početnim uspjesima krenuli su u obogaćivanje svog asortimana tako da sada nude posteljinu, ogradice, mekane dekice, ukrase za sobicu, Baby nest (gnijezdo za bebe)... Jedan od proizvoda koji uz zaštitne navlake za rešetke Danira voli istaknuti i na koji je najponosnija je svakako jastuk Uško koji je, kao i sve druge, osobno kreirala i koji je veliki hit među roditeljima i bebicama. U svom asortimanu tako sada imaju tridesetak proizvoda.

- Našim klijentima želimo pružiti nešto novo, nesvakidašnje te praktično i sigurno za njihove bebe. To su izazovi na koje nudimo odgovore - veli Danira.

Ručna izrada

Svaki komadić posteljine s oznakom „Dada&Rocco“ ručno je izrađen i u svaki dio je uloženo puno truda i ljubavi. I ono što je posebno važno - pazi se da je sve hrvatsko, od tkanina, trakica do ambalaže u koje se proizvodi pakiraju.

Svaku svoju ideju Danira Glavinić najprije prezentira svojoj majci Simoni koja, tvrdi ona, ima istančani sluh za posao i financije. Prodaja se odvija preko Web shopa, ali i preko društvenih mreža, ponajprije Facebooka i Instagrama, gdje imaju čak 90 tisuća pratitelja. Njihovi proizvodi sve više stižu u europske zemlje, ali narudžbe stižu i iz daleke Australije, Dubaija, Katara, SAD-a… što najbolje svjedoči kako se dobar glas, odnosno proizvod daleko čuje.

- Kupcima iz tih dalekih zemalja, a riječ je ponajviše o ljudima s našim korijenima, nije problem platiti poštarinu koja nije mala da bi stigli do proizvoda s oznakom „Dada&Rocco - kazala je naša sugovornica.

Baš zato što su na otoku troškovi proizvodnje pa tako i dostave osjetno veći nego na kopnu. Iako je bilo onih koji su im nudili i savjetovali da svoju inovativnu krojačku radionicu presele na kopno to, tvrdi Danira, nikada ne bi uradili. Njezin brand zapošljava 11 osoba, od čega osam žena radi na poslovima u krojačnici, dakle, u izravnoj proizvodnji, a na našim otocima svako je radno mjesto zlata vrijedno. Međutim, na Braču nema dovoljno krojačica pa tako jedna zaposlenica dolazi na posao s kopna, iz Splita, a nekoliko su ih i sami osposobili uz subvencije Zavoda za zapošljavanje. Sada rade na prostoru od stotinjak metara četvornih, ali ozbiljno razmišljaju o novoj lokaciji jer im je postojeća postala pretijesna, a s novom lokacijom stići će novi poslovi i novo zapošljavanje.

Stalna ulaganja

Saznali smo kako u svoj projekt, uz pomoć vlastitih sredstava i bankovnih kredita, stalno ulažu. Iz Europskog fonda za regionalni razvoj njihov projekt sufinancirala je Europska unija, Hrvatska gospodarska komora dodijelila im je pravo uporabe znaka „Hrvatska kvaliteta - Croatian Quality za Dada&Rocco proizvode, dok im je Hrvatska gospodarska komora Splitsko-dalmatinske županije 2017. godine uručila Zlatnu kunu za uspješnu primjenu inovacija. Uz pomoć privatnih investitora u procesu su uvođenja međunarodnog certifikata ISO 9001:2015, sustava upravljanja kvalitetom.

Za vrijeme koronavirusa nitko nije otpušten niti je došlo do smanjivanja plaća. U nedostatku zaštitnih maski krenuli su u taj posao na način da su gotovo polovicu svoje proizvodnje poklonili bolnicama u Splitu i Zagrebu te potrebitim udrugama i pojedincima. Njihove maske bile su pamučne, dvoslojne, za višekratnu uporabu, a veleprodajna cijena je iznosila 10 kuna po komadu. Nakon što je hrvatsko tržište opskrbljeno s dovoljnim količinama zaštitnih maski, ponovno su se vratili svojoj glavnoj proizvodnji.

I tako, dok je Danira Glavinić u mladosti sanjala tenisku karijeru jer je bila izuzetno nadarena tenisačica, sada ostvaruje svoj ambiciozni poslovni san i kuje planove kako svojim proizvodima osvojiti što više europskih zemalja, ali i kontinenata.
- Želim ohrabriti mlade da svojim radom i vizijama, uz pomoć kredita, krenu u poduzetničke vode. Radit će ono što vole i što znaju i vjerujem da će im to donijeti i uspjeh i radost - poručila je mlada poduzetnica i inovatorica, Bračanka Danira Glavinić.

Prioriteti za bolju Hrvatsku

* I dalje uvoditi mjere za poboljšanje statusa zaposlenika.
Povećati minimalnu plaću do 5 tisuća kn, ali uz maksimalno smanjenje doprinosa i poreza na tu plaću jer mnoge proizvodne djelatnosti to ne bi mogle pratiti. Ta veća plaća generira i veću potrošnju i povrat kroz PDV, koji bi nadoknadio smanjenje doprinosa i poreza iz i na tu minimalnu plaću.

*Osnaživanje i pomoć ženskom poduzetništvu jer se dokazalo da su žene motiviranije i socijalno osjetljivije te je samim tim uspjeh sigurniji

*Ostaviti poslovanje online kao i za vrijeme pandemije, jer se dokazalo da ne moramo gubiti vrijeme čekajući po šalterima, što je nama poduzetnicima izuzetno važno

*Refundacija prijevoza repromaterijala za proizvodne djelatnosti na otocima jer su troškovi dostavnih službi veliki

*Ne dopuštati otvaranje novih firmi poduzetnicima koji su iza sebe ostavili firme u stečaju i gubicima, te neka, kao i obrtnici, odgovaraju vlastitom imovinom (i onom koju su prebacili na rodbinu)... Lako se može ući u trag svoj imovini ako se hoće. Za to bi osnovala posebnu službu.

*Srediti zemljišne knjige i brže rješavati predmete vezane uz poduzetništvo jer bez sređenog stanja poduzetnici npr. ne mogu dizati veće kredite za koje se traži hipoteka

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

09. rujan 2020 18:14