
Osjećajući potrebu za bitnim promjenama koje zahtijeva organizacijska efikasnost, odgovarajući zahtjevu za prilagodbom poslovnoj okolini, a želeći održati svoju konkurentsku prednost, najveći poslodavac u Dalmaciji upravo je završio proces unutarnjeg preustroja. Formirana je Tommy Grupa.
Završna faza reorganizacije kompanije započela je koncem rujna prošle godine, kada je obavljena podjela društva Tommy d.o.o., i to Ugovorom o podjeli odvajanjem s preuzimanjem i prijenosom dijela imovine i obveza s društva Tommy na društvo Tommy 1992. Novo društvo ima temeljni kapital od gotovo 295 milijuna kuna, a jedini je osnivač Tomislav Mamić.
Što je takva podjela, brižljivo pripremana, trebala značiti u razvoju najjače dalmatinske tvrtke i neospornog tržišnog lidera? U prvom redu, to je bio važan iskorak u kvalitetnijem i još efikasnijem strateškom i operativnom upravljanju svih povezanih društava.
Krovno društvo
Tommy 1992 postao je krovnim društvom koje preuzima upravljanje kompletnom imovinom, priprema i razvija investicije svih povezanih društava, daje strateške odrednice i zadaje ciljeve ostalim tvrtkama, koordinira, kontrolira i unaprjeđuje suradnju povezanih društava, te određuje i nameće modele i standarde korporativnog ponašanja.
Ukratko, namjera je da se u društvu Tommy 1992 koncentriraju svi raspoloživi potencijali te spajanjem pojedinih službi postanu kvalitetniji, brži i efikasniji u provođenju svih poslovnih procesa unutar kompanije.
– U sustavu povezanih društava nismo imali optimalnu koordinaciju, a nismo imali ni sinergijske učinke kakvi bi bili očekivani s obzirom na vlasničku strukturu. Stvorili smo, stoga, pretpostavke da možemo nastaviti s procesom strateškog povezivanja, postavljanja standarda i modela upravljanja.
Želimo i moramo raditi kao jedan tim, razmišljati i raditi imajući u vidu dobrobit sustava, ne samo pojedinačnih tvrtki, a Tommy 1992 diktirat će dinamiku i ritam – objašnjava bit promjena Tomislav Mamić.
U viziji vlasnika i najbližih suradnika jasna je namjera da holding društvo Tommy 1992 preuzme iz ostalih društava sve službe koje bi radile servis prema ostalim tvrtkama unutar kompanije. Prema tom modelu u pojedinim tvrtkama, članicama grupe ostat će samo službe računovodstva i financija, dok bi službe marketinga, ljudskih resursa, pravna i tehnička služba bile smještene u krovnom društvu.
Upravljanje na razini grupe odražavat će se kroz strateško usmjeravanje, centralno upravljanje, zajedničke službe, fokusiranje na razvoj i realizaciju potencijala i sinergiju.
Razvoj
U trenutku transformacije Tommy Grupa bilježi sjajne poslovne rezultate. Tri brojke sjajno pokazuju trenutnu snagu kompanije – 3,6 milijardi kuna godišnjeg prihoda, 4700 zaposlenih i 250.000 kupaca dnevno. Uz sjajan poslovni trend, ne želi se uspavati u samozadovoljstvu, nego pojačati tempo i racionalizirati poslovanje.
– Impuls i zadaci, određivanje poslovne kulture rješavat će se na krovnoj razini. Cilj je osnaživanje pozicije daleko najjače kompanije na ovom području – ističe Tomislav Mamić.
Ima li ova promjena i pripremu za financijska tržišta?
– Da. Ovim promjenama napravili smo i pripremu za izlazak na financijska tržišta za prikupljanje kapitala ako procijenimo da će biti potrebno. To isključivo ovisi o tome koliko ćemo imati pripremljenih investicija i projekata u razvojnom smislu – kaže Mamić.
Tommy je, kroz svoj razvoj, uvijek težio stabilnom i kontroliranom rastu bez velikog izlaganja financijskim tržištima. Razmišlja li se o prikupljanju kapitala prodajom manjinskih udjela ili nekih dijelova tvrtke?
– Naša poslovna politika uvijek je bila da stabilan rast i razvoj što manje vežemo uz izloženost prema financijskim institucijama.
Sada smo spremni za izlazak na burzu te u varijanti prodaje manjinskog udjela kroz IPO možemo prikupiti 150-200 milijuna eura za snažan investicijski ciklus.
Pojačanja
Tommy Grupa, ističe njezin vlasnik, ostaje obiteljska tvrtka koja nije na prodaju. Poslovanje je tijekom desetljeća uvelike nadraslo početne okvire, ali u upravnim strukturama i sa zaposlenicima i dalje se održava svojevrsni obiteljski odnos. Fluktuacija kadra kompaniji nije svojstvena, a kadrovske promjene više su vezane uz dolaske nego odlaske. U nadzorne odbore tako su, uz dokazane suradnike, sada angažirana i dva značajna pojačanja – prof. Marko Ivkošić i dr. Tomislav Šušnjar.
Kako bi se što lakše i što brže realiziralo postavljene ciljeve, dokazani stručni tim pojačan je novim kadrovskim rješenjima, pa je Petar Bašić imenovan direktorom strateških operacija koji je došao s pozicije direktora prodaje tvrtke Roto dinamic, a Dejan Tomić imenovan je članom Uprave Tommy d.o.o. s pozicije izvršnog direktora tvrtke Mansped.
– Smatramo da smo ovim promjenama napravili novi veliki iskorak u kadrovskom i organizacijskom smislu te da ćemo uz planiranu digitalnu transformaciju poslovanja biti spremni za sve izazove koji predstoje. Tommy Grupa ostaje na tragu ostvarenja visokih poslovnih ciljeva i vrhunske kvalitete, daljnjeg rasta i razvoja – naglašava Tomislav Mamić.