
Proces koji je počeo s digitalizacijom intenzivirao se u doba pandemije, pa danas mnogi pokušavaju pronaći svoje mjesto u kaotičnom virtualnom prostoru, u nadi da će nečiji palac nad ekranom pametnog telefona zastati upravo iznad njihova imena ili proizvoda.
Bilo da je riječ o ideji, tekstu ili dizajnu, jednom oglasu ili kompletnom imidžu, za isticanje u masi potrebne su kreativnost i inovativnost. Ako tome dodamo dobru volju, jasnu viziju, posvećenost poslu i pozitivnu poruku, na tragu smo onoga čime se bavi mladi bračni par iz Splita Siniša Kirhner i Paula Tomić.
Siniša i Paula roditelji su četvero djece i volonteri u udruzi "Bhakti Marga Hrvatska", u kojoj slijede duhovnog učitelja Paramahamsu Vishwanandu. Kako kažu, oduvijek su težili napretku i zdravom životu, a svoj su entuzijazam odlučili podijeliti otvorivši kreativni studio "Mudra".
Siniša Kirhner rodom je iz Krapine, a njegova je struka kreativni digitalni dizajn i marketing.
– Time se bavim veći dio života i tome sam težio još od srednje škole. Nakon studija, mnogo je ljudi tražilo moju pomoć oko njihova poslovanja, kroz dizajn web-sjedišta, jednostavnog vizualnog identiteta, promocije na internetu i slično, budući da sam bio "IT guy" još od mladih dana. Tako sam vidio da mi to dobro ide i nastavio. Neko vrijeme sam se bavio direktnom prodajom, no taj oblik mi nije baš odgovarao pa sam se vratio u kreativne vode, gdje se svaki oblik prodaje može prikazati kroz jednostavan i privlačan koncept – objasnio je.
– Supruga i ja smo jak tim, a do dobrih ideja dolazimo uz jutarnje ispijanje voćnih sokova – dodao je naš sugovornik.
Nakon tri godine rada u tvrtki "Deltron", na poziciji suradnika u marketingu, dobio je priliku pokrenuti vlastitu marketinšku agenciju.
– Ekipa iz "Deltrona" pružila mi je mnogo pozitivnog iskustva u poslovanju, radu s ljudima, dizajnu, vođenju promocija i kampanja te strpljivom planiranju. Kad mi je vizija savršenog posla sazrela do razine pokretanja vlastita studija, s ciljem širenja posla i rada na više različitih projekata te istraživanja novih trendova i pothvata, odlučili smo se na taj korak. Pomoć imam od supruge, koja se savršeno uklopila u cijeli projekt kao inspiracija, motivator, vizionar... Nedavno smo krenuli s novim poglavljem, a život piše priču – opisao je Siniša nastanak studija.
'Kroz zajednički rad snage se množe, a granice pomiču'
Zadovoljstvo i ravnotežu koje pronalaze u jogi utkali su u ime i logotip studija.
– Mudra je joga ruku, položaj prstiju koji pomaže u protoku energije u čitavom tijelu. Riječ "mudra" dolazi od sanskrtske riječi "mudrave", u kojoj "mud" znači zadovoljstvo, a "drave" znači dovesti ili manifestirati. "Mudrave" znači manifestirati ili iznijeti van unutrašnju svjetlost. Druga značenja riječi mudra su "pokret", "pečat" i "žig". Svaki od prstiju predstavlja jedan element. Držeći prste u određenom položaju, navodimo elemente da rade u skladu s time – objasnio je Siniša.
– To sve je savršen opis našega projekta. Ukomponirati moderne tehnologije, kreativne vizije, stručnost te pružiti kombinaciju svega toga kroz uslugu koja može pomoći svakom klijentu. Danas je promocija proizvoda ili usluge uistinu izbalansirana komunikacija koja na pažljiv način mora prenijeti poruku da bude jasna, efektna i privlačna – dodao je.
Kreativni studio "Mudra" nalazi se na njihovoj kućnoj adresi, u obliku malog ureda.
– Sam prostor i nije toliko potreban za uspješno vođenje projekata s obzirom da su gotovo sve naše aktivnosti online, pogotovo u vrijeme korone i izolacija. Zasad naš tim tvori samo bračni dvojac, no u budućnosti dakako imamo želju raditi s istomišljenicima, jer se tako snage množe, a granice pomiču – rekao je naš sugovornik.
'Volimo razbijati predrasude o marketingu'
Ovaj bračni dvojac klijentima pruža niz usluga koje promiču kvalitetniju prodaju proizvoda i usluga, a tu, među ostalim, spadaju: marketinško savjetovanje, kreiranje brenda, vizualnih identiteta i web-stranica, izrada promotivnih materijala, oglasa i QR cjenika, vođenje aktivnosti na društvenim mrežama ili preko e-mail newslettera.
– Često nam se javljaju klijenti koji su na početku digitalne transformacije svoga poslovanja ili oni koji su tek nedavno krenuli. To je logična investicija, u toj fazi uložiti u promjene i kolaboraciju s manjim timovima u tom segmentu. Veće kreativne agencije često znaju biti zahtjevne za budžet i traže puno čvršće temelje poslovanja za jače marketinške kampanje. Danas je televizija, kao najjači medij u oglašavanju, još uvijek većini Hrvata nedostižan pothvat. Stoga se mi fokusiramo na kampanje preko Google servisa i društvenih mreža. Ta strategija ispada optimalno rješenje gotovo za svakoga. No često ljudi griješe i misle da je dovoljno samo uložiti određenu svotu novca, što se pokazuje kao izgubljen novac. Osim novca, klijentu nudimo vrijeme, pametno planiranje, kreativan i privlačan sadržaj koji kod čitatelja stvara želju za proizvodom ili uslugom – rekao je Siniša.
Kreativni studio moguće je pronaći online, na Facebooku ili Instagramu. Klijenti se za marketinško savjetovanje mogu javiti telefonom ili e-mailom.
– Nakon što se jave, dogovaramo videopoziv i upoznavanje s traženim projektnim zadatkom. Zajednički sastavljamo potrebnu dokumentaciju, ideju i plan, određujemo rokove za sve faze, i bacamo se svi na posao – opisao je Siniša početak suradnje.
– Najbitnije nam je da su svi klijenti zadovoljni, da se držimo zadanih rokova i ostavimo dobar dojam i prostor za buduću suradnju – naglasio je.
Dodaje da mu je upravo zadovoljstvo na licima klijenata omiljeni dio posla.
– Njihovo ispunjenje je i naše. Po tome mjerimo efikasnost našeg rada. Usrećiti drugoga je najveća sreća. Širenje pozitivnih iskustava i naš život čini pozitivnim. Volimo razbijati predrasude da je marketing nešto loše i manipulativno, dapače, može biti vrlo zanimljivo i iskreno – zaključio je naš sugovornik.
'Nama je posao život i hobi'
Kao posebnost svoga studija ističe posvećenost i najmanjim projektima.
– Najviše se trudimo dati vrhunsku kvalitetu i za najmanje i najjednostavnije projekte. Često se razne digitalne usluge rangiraju od jeftinih do skupih i u skladu s tim se mjeri kvaliteta. Kod nas je malo drukčija politika. Svatko ima priliku dobiti vrhunsku kvalitetu po najmodernijim standardima, jer efikasnost marketinških aktivnosti upravo o tome ovisi. Naša cijena zato ne reflektira kvalitetu, već samo opsežnost projekta. Vrlo smo fleksibilni i volimo nemoguće projekte pretvoriti u realnost jer smatramo da postoji rješenje za sve. Znači, dok je drugima posao samo posao, nama je posao život i hobi. Težimo pozitivne temelje i mudrosti iz života prenijeti na pružanje usluga, zbog čega je rezultat našeg rada bolja prepoznatljivost i pozitivan publicitet – kazao je Siniša.
Na web-stranici studija predstavili su se kroz zanimljive animacije u tehnici kolaža, ali raznolike ideje i ukusi klijenata zahtijevaju stalnu fleksibilnost.
– Nemoguće je svakoga zadovoljiti jednim stilom. Svi smo mi drukčiji i, kako se kaže, o ukusima se ne raspravlja. Često se zato, u određenim segmentima, moramo prilagoditi ukusima kupaca. Danas je jako vidljiva razlika između ukusa mladih i umirovljenika, i taj primjer vam daje sliku koliko fleksibilni moramo biti kako bismo određeni proizvod učinili privlačnim tako različitim ljudima – rekao je naš sugovornik.
Kako kaže, život je avantura i sve je moguće, pa dosadašnji poslovni planovi ne sežu u daleku budućnost. Tome ih je posebno poučilo iskustvo pandemije.
– Svašta je moguće i stalno se nešto mijenja. Pogotovo u ovo doba pandemije, spremni smo prilagoditi se svemu. Idemo ukorak s vremenom, gdje smo priskočili u pomoć svim poslovnim ljudima, kako bi u digitalnom svijetu bili prisutni na zanimljiv i privlačan način. Danas je to bitno svakome. Onaj tko nije dosad bio vidljiv na internetu, mora investirati u to, jer naše aktivnosti su danas većinom online. Neće zauvijek biti tako, no sve dobro što sad izgradimo imat će pozitivan utjecaj dugoročno – zaključio je Siniša.