
– Tako smo se tijekom godina bavili odvozom glomaznog otpada, odčepljivanjem kanalizacija, iznajmljivanjem kemijskih WC-ova, i evo da bismo danas došli do potpuno inovativnih proizvoda na našem tržištu – "Bus WC" i "Dalmatinski WC" – kazao nam je direktor tvrtke "Eko-usluge" d.o.o. Tomislav Pijuk.
Obiteljska tvrtka osnovana u Splitu sada ima troje zaposlenih, a u početnim stadijima bilo ih je i više od desetak. No, druga su vremena došla, a s njima i modernija rješenja. A jedno od njih, doduše prilično rustikalno upakirano, jest i "Dalmatinski WC".
– Bavili smo se i iznajmljivanjem kemijskih zahoda i uvidjeli da određena skupina klijenata ima potrebu za naprednijim i ljepšim rješenjem sanitarnog čvora. To su ugostitelji, plažni objekti, rive i druge javne površine na kojima je, osim funkcionalnosti, bitna i estetika. Na plaži mnogo ljepše izgleda kamena dalmatinska kućica nego kemijski WC, koji svi žele zaobići i zbog neugodnog mirisa – pojasnio je Pijuk.
I tu se ne radi o prijenosnim sanitarnim čvorovima koje smo navikli gledati u njihovim plavim, bijelim i smeđim plastičnim izdanjima. Ovdje je riječ o punokrvnom pravom WC-u upakiranom tako da izgleda kao stara dalmatinska kućica. Ne strši kao njihova plastična varijanta, niti nagrđuje okoliš. Još k tome ima "full opremu".
– "Dalmatinski WC" izrađujemo počevši od pocinčane konstrukcije koja se nadograđuje panelima i pločicama, te ostalom opremom koja je potrebna: školjke, umivaonici, solarni paneli – kazao je direktor tvrtke "Eko-usluge" d.o.o., dodajući kako im je cilj da naši gradovi, općine i turističke zajednice prepoznaju njihovu kvalitetu i trud, te da "Dalmatinski WC" zablista na svim hrvatskim plažama.
– Budući da smo trenutačno s našim proizvodima još na samom početku probijanja na tržište, u perspektivi bismo željeli pronaći investitore koji su voljni uložiti u proizvodnju kako bismo mogli napraviti ozbiljniji iskorak u smislu logistike i povećanja proizvodnoga kapaciteta. Također, neke općine i gradovi su za financiranje "dalmatinske WC kućice" dobili sredstva iz Ministarstva turizma i time unaprijedili svoje rive i plaže i time svojim posjetiteljima, domaćim i stranim, pružili još ljepšu sliku naše obale. Klijenti su i više nego zadovoljni. "Dalmatinski WC" nije samo napravljen da služi svrsi, već je svojim atraktivnim izgledom i jedna vrsta inovacije, što i našim klijentima omogućuje uspješnije poslovanje – kazao je Pijuk.
No, u "Eko-uslugama" imaju još jednu prilično inovativnu ponudu, prvu na tržištu u Hrvatskoj – "autobus WC".
– Opet je ideja proizišla iz kemijskih zahoda koji posjetiteljima, a i organizatorima raznih evenata, nisu privlačni. Cilj je bio da se ljudi na nekom eventu na otvorenom osjećaju ugodno koristeći WC. Bus iznajmljujemo za koncerte, vjenčanja, filmskim produkcijama za potrebe snimanja, za mlade mise...
"Autobus WC" je tako dosad nudio olakšanje posjetiteljima raznih koncerata, Oktoberfesta, međunarodnog natjecanja u plesu, međunarodne izložba pasa, festivala, vjenčanja, sajmova, sportskih natjecanja, setova za snimanje filmova...
– Neki od klijenata su Weekend media festival, Hoteli Valamar, "Game of Thrones", Croatia Boat Show... – s ponosom ističe Pijuk, koji nije kupio već gotov autobus. Naprotiv...
Naime, autobus je prvotno bio – putnički. Klasični sa sjedalima, te je preuređen u zahode. Prostor za prtljagu je pretvoren u tankove za otpadnu i čistu vodu. "Autobus wc" je neovisan o vanjskoj infrastrukturi, dakle ima svoju vodu, struju, odvodnju i može u jednoj večeri primiti do 2500 ljudi bez potrebe za pražnjenjem.
– Taj projekt je koštao oko 500.000 kuna i bila je vrlo neizvjesna i riskantna investicija budući da je trebalo, osim ugradnje školjki i umivaonika, osmisliti i sistem odvodnje i dovoda preko tankova koji se nalaze u prtljažniku, kao i još nebrojeno mnogo detalja za koje je trebalo smisliti rješenje i na kraju ga realizirati – kazao je Pijuk.