
Kreativnost i novi okusi
Pivovara se nalazi na Stinicama, a tamo je od samih početaka tj. 2015. godine. U njoj zatičemo dio suvlasničkog tima Sinišu i Nives, glavnog pivara Antu, te studenta Peru koji je zaokupljen svojim novim projektom – radu na 'morskoj pivi'
“Prve ture vam ne bi ponudio. Traženje novih okusa i recepata je dug proces i put. Kad se napravi dobro pivo onda se iz njega može izolirati kvasac koji se kopira i na osnovu njega se rade novi sojevi,” objašnjava nam Siniša. Zapravo je to ključna stvar koja razlikuje craft pivovare. Potrebno je imati strast za tim poslom, a oni ga definitivno imaju.
Prije nego što su službeno pokrenuli Barbu na svom balkonu su kuhali pive, smišljali recepte i 'igrali' se s okusima. Radili su male doze koje su se odmah svidjele njihovim prijateljima i obitelji a posebno Sinišinom barbi Leonu, sadašnjem suvlasniku pivovare. Iz tog interesa se i rodila ideja za pokretanje cijelog pogona.
Ta kreativnost ih nije napustila ni sada. Sezonski uvijek izbace nekoliko novih okusa. “Krenuli smo s tim da smo pratili strane trendove, a onda smo počeli iskušavati neke svoje kombinacije npr. s maslinovim uljem, rogačem. Napravili smo jedno pivo u kolaboraciji s Mađarima u kojem smo kombinirali grčki jogurt i pašku sol, ali od 19 okusa koje smo izbacili u stalnoj ponudi imamo njih pet,” kažu nam i dodaju da su piva s kojima kreću u proizvodnju uvijek ona oko kojih nađu zajednički konsenzus da im se sviđaju držeći pritom na umu što će se svidjeti nama koji ćemo ga piti.
Korona
Dok razgovaramo, Nives nam s veseljem kaže kako je upravo pročitala vijest da će kafići i restorani ne samo ostati otvoreni i nakon 1. rujna nego da će moći raditi i u interijeru. Iako se u kontekstu pandemije najčešće govorilo o nevoljama ugostitelja, rijetko se obraćalo pozornost na sve male poduzetnike koji o njima ovise. “Nas se u svemu tome ne spominje, a te mjere koje su iz tjedan u tjedan drugačije se i to kako odnose na nas. Potrebno nam je mjesec dana da napravimo i izbacimo pivo. Ako se u međuvremenu donesu mjere po kojima se zatvaraju kafići nama pivo propada. Ove godine smo odlučili biti maksimalno oprezni, pa ni sada nismo stopostotno sigurni koliko toga da pripremimo za jesen razmišljajući o delta soju, a opet ne želimo ni odbijati ponude jer nismo proizveli dovoljno litara ako situacija s pandemijom bude dobra,” govore nam i objašnjavaju da craft pivo za razliku od običnoga nije pasterizirano i zato se treba čuvati na hladnome i ima kraći rok trajanja.
Korona im ipak nije donijela samo probleme i poteškoće. Iako su zbog kafića izgubili jedno tržište, ekspresnom su brzinom pokrenuli web shop preko kojeg su dobili puno novih klijenata, počeli su poslovati s lancima supermarketa, a rodio se i interes nekih stranih investitora.
“Pandemija nam je pokazala koliko smo brza i agilna firma koja se brzo prilagodi stanju na tržištu. Čak smo sretni jer se naš rad prepoznao što je pokrenulo pregovore s nekoliko investitora i zainteresiranih partnera kako bi se Barbina priča još više proširila. Mnogo se pozitivnog dogodilo te nas je ohrabrilo u nastojanju da Barba pivo uz prave partnere stigne na svaki stol u Dalmaciji,” kažu nam zadovoljni vlasnici i dodaju da im je iznimno važno s kim rade.
Autohtono i lokalno
Tijekom vremena su našli super suradnike s kojima su izgradili uzajamno povjerenje i čini se da sve veći broj ugostitelja shvaća da je uz autohtonu hranu, maslinovo ulje ili vino bitno imati u ponudi i lokalno pivo. Craft pivovare su u inozemstvu popularne već godinama i sad je već jasno da nije riječ o nekom prolaznom trendu. Raspitivanje stranaca o domaćim pivima je dobrim dijelom i razlog zašto su se kafići zainteresirali za njih, a onda kada susjedni lokali vide da je potražnja velika i oni ih počnu naručivati.
S vremenom se pokazalo da su i naši ljudi spremni platiti nešto više kako bi izbjegli konfekciju. Te cijene su opravdane ne samo drugačijim sastojcima već i uloženim radom. “Na jednu litru proizvedenoga piva mi imamo 28 puta više zaposlenika nego neki veliki proizvođač. Isto tako imamo iste troškove za naše znatno manje količine proizvoda kao netko tko proizvodi 'na veliko',” govori nam Siniša o podacima koje je uspoređivao.
Isto kao što je njihov pristup proizvodnji drugačiji nego kod velikih kompanija takav je slučaj i s marketingom. S obzirom na to da se njihov posao najbolje širi dobrim glasom tj. usmenom predajom, umjesto da rade bezlične reklame radije organiziraju zanimljive projekte s pozitivnim ciljem.
Milijarder na etiketi
Svake godine rade humanitarnu akciju u sklopu no shave novembera, gdje zaradu od prodaje piva uplaćuju odjelu onkologije splitskog KBC-a. Uvijek traže nekoga čija im je priča zanimljiva pa su tako njihove etikete do sada krasili Zoran Šprajc, TBF, Valentino Bošković, a u 2021. se po prvi put se upuštaju u suradnju s jednim strancem.
“Ove godine nastojat ćemo na etiketu staviti poznatog crypto milijardera Richarda Hearta kreatora HEX i Pulse Chain crypto valuta. On to još ne zna, ovo je nekakva promocija i prvo prikazivanje potencijalne etikete. Ukoliko Richard pristane, ovo će biti najveća humanitarna akcija u kojoj je Barba sudjelovao, a potencijalno i prva donacija jednoj hrvatskoj bolnici u kripto valutama,” najavljuju nam svoj najnoviji plan, a mi se držimo fige da projekt uspije.