StoryEditor
ŽivotČESTE ZAMKE

Ako vam se i čine ‘mudrim izborom‘, ove četiri vrste ‘zdravog doručka‘ ne bi trebali jesti želite li smršavjeti: prerađene žitarice prve su u nizu

Piše M.P.
14. prosinca 2020. - 08:06
Energetske pločice nerijetko imaju iste sastojke poput keksa i kolača, neke i više šećeraIlustracija/AFP

I ptičice na grani pjevaju da trebamo izbjegavati prerađenu hranu.

Želite li dobro svojemu organizmu i želite li, pritom, uspješno održavati liniju ili se uspješno riješiti viška kojeg ste "zalijepili" u posljednje vrijeme, neke police u supermarketima definitivno bi trebali preskakati.

Ponašati se, zapravo, kao da ne postoje. "Mrtvi-hladni" i totalno nezainteresirani proći pored polica s keksima i jednako tako, kutijama prerađenih žitarica.

Ako ste i smatrali da ste zamijenivši kekse uz kavu žitaricama učinili mudar izbor, zaista niste.

Namirnice koje mnogi jedu za doručak, misleći da je to zdrava opcija, u biti "pucaju od šećera" i vjerojatni su krivci što ne uspijevate smršavjeti, iako se silno trudite.

Namirnice koje imaju višak šećera, soli ili zasićenih masti već nakon par sati čine nas nadutima, ali i umornima, zbog čega smo u nastavku dana skloni unijeti više kalorija.

Donosimo četiri vrste doručka koje treba svakako izbjegavati.

1. Prerađene žitarice

Mnoge od njih sadrže puno šećera, koji donosi kalorije, a ne prehrambene prednosti. Šećerne žitarice podižu razinu šećera u krvi, a budući da im nedostaju bitni proteini i vlakna, glad nastupa brzo. Ukoliko ste ljubitelj žitarice, birajte cjelovite.

image
Ilustracija/AFP


2. Energetske čokoladice

Brojni konzumenti i dalje pretpostavljaju da su zdrave, ali nerijetko imaju iste sastojke poput keksa i kolača, pa čak i više šećera. Pažljivo pročitajte deklaracije na njima i ukoliko ih baš želite, odaberite one s 8 grama šećera ili manje.

3. Suhomesnati proizvodi

Pazite na prerađene meso, kao što su slanina i kobasica, puni su natrija i zasićenih masti. Bjelančevine nam pomažu da duže ostanemo siti i najbolje ih je jesti ujutro. Samo pazite da ih uzimate iz zdravog izvora.

image
Ilustracija/AFP


4. Sok od naranče

Kupovni sokovi najčešće su puni šećera i aditiva. Iako će vam sok od naranče ujutro dati energiju, ona će brzo i nestati. Umjesto toga, popijte čašu svježe iscijeđenog, nezašećerenog soka od naranče, ili pojedite pravo voće.

image
Ilustracija/AFP
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2021 04:41