StoryEditor
Zdravljemoć hrane

Jak imunitet gradi se na razne načine, a ove namirnice smatraju se odličnim saveznikom u prevenciji zaštite od virusa

Piše PSD
1. svibnja 2020. - 14:14
Shutterstock

Ono što jedemo značajno utječe na vašu energiju, kvalitetan san i raspoloženje, a određena hrana pri tome može dodatno ojačati i naš imunološki sustav, pomažući mu da se bori protiv virusa i bakterija. Stoga je u vrijeme pandemije, uz sve mjere prevencije i zaštite, pravilna prehrana jako važna za podizanje imunološke slike i zaštite od nepoželjnih virusa, a neke namirnice - kada je prirodna zaštita u pitanju - imaju znatno veću moć.

Češnjak

Iako nekima neugodnog mirisa, češnjak je jedna od najzdravijih namirnica koju  gotovo svi redovito imamo u svojim domovima. Spojevi koji se nalaze u češnjaku (enzimi, vitamina B, bjelančevine, saponin, flavonoid...)  mogu smanjiti ozbiljnost prehlade jačanjem imunološkog sustava te mogu djelovati terapeutski, a njegov glavni sastojak allicin posjeduje čudesno antibakterijsko, antivirusno, antigljivično, antiparazitsko i antioksidacijsko djelovanje.

Đumbir

Đumbir obiluje mnogim moćnim spojevima, poput gingerole, beta karotena, vitamina C, polifenola, terpenoida i alkaloida, a zbog mogućnosti poboljšavanja antioksidacijskih funkcija i smanjivanja oksidativnog stresa ova namirnica visoko je vrijedni saveznik u poboljšanju imunološke slike.

Ono što je posebno zanimljivo kod đumbira jest da može blokirati virus bez da se veže za stanicu, a možete ga koristiti u slanim i slatkim jelima te ga tako jednostavno uvrstiti u svoju svakodnevnu prehranu.

Lisnato povrće

Zeleno lisnato povrće je prepuno hranjivih sastojaka, poput vitamina K, vlakana i kalcija. Nedavno je otkriveno da ova vrsta namirnica signalizacijom stimulira imunološki sustav izvan prehrambenih koristi što u prijevodu znači da pomaže našim crijevima da razgovaraju s našim imunološkim sustavom. Lisnato povrće uključite u svoj jelovnik minimalno tri puta tjedno, a ako vam ga se ne da kuhati, iskoristite ga u sirovoj verziji za pripremu smoothieja.

Zeleni čaj

Dokazano je da neki spojevi u zelenom čaju potiču razvoj T stanica - odgovornih za ubijanje virusa i bakterija koji se nađu u našem tijelu. Katehini u zelenom čaju također su antimikrobni, antioksidativni i mogu pomoći u smanjenju rizika od bolesti. Pa ako ste već jutro rezervirali za uživanje u kavi, u popodnevnim satima odvojite vrijeme za ispijanje ovog jako zdravog napitka.

Kupusnjače

Brokula, kelj, cvjetača i prokulice zajedno spadaju u porodicu kupusnjača, a neka istraživanja sugeriraju da bi visoki unos ovog povrća mogao potaknuti gen koji jača imunitet. 

Ovaj 'jefitni lijek' u sto grama sadrži čak 42 mg vitamina C, a obiluje i vitaminom A i folnom kiselinom te mineralima - magnezij, željezo, fosfor, kalcij, kalij i natrij.

Kurkuma

Kurkumin, spoj koji se nalazi u kurkumi, ima snažna protuupalna svojstva, a čak i male doze pojačavaju reakciju na antitijela, što je pokazatelj da se vaše tijelo bori protiv bolesti. Kurkumu možete uvrstiti u svoju kulinarsku rutinu kao i bilo koji drugi začin koji dodajte slanim jelima, a kupiti je možete u svim trgovinama zdrave hrane.

Orašasti plodovi

Poznato je da orašasti plodovi i sjemenke sadrže puno vitamina E, hranjivog sredstva koje pomaže tijelu da proizvodi već spomenute T stanice i bori se protiv virusa, a uz to - sadrže i dobre antioksidanse. Stoga, kad god osjetite potrebu za nekim grickalicama, radije posegnite za bademima ili indijskim oraščićima, te probajte tako izbjeći rafinirane i zaslađene proizvode. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

26. rujan 2020 12:29