StoryEditor
Ljepotatežina i pritisak

Kako se riješiti neugodne nadutosti trbuha u 10 koraka?

Piše PSD.
30. prosinca 2014. - 16:21
Naduti trbuh je vrlo čest simptom kod žena i spada u zdravstvene i funkcionalne poremećaje. Žene najčešće pate od nadutosti nakon jela ili početkom menstrualnog ciklusa, ili pak poznato je da se nadutost u žena javlja kada su duže vrijeme napete.

Radi se o vrlo neugodnom osjećaju jer nadutost trbuha izaziva u organizmu stalan osjećaj punine, zasićenosti, a s time nastupa nemir bez prepoznatljivog povoda.

Uzroci nadutog trbuha mogu biti zadržavanje zraka, ali ne onoga koji dolazi iz gaziranih pića, već onog koji nastaje kao posljedica razgradnje pojedinih komponenti u hrani. Nadalje, uzrok može biti nakupljanje tekućine ili višak masti na području trbuha.

Međutim, kod žena Naduti trbuh najčešće nije posljedica masnog trbuha ili nakupljene visceralne masnoće oko pojasa. Masnoća u tom području više je uzrok nadutosti koja se javlja kod muške populacije.

Nadutost se može liječiti, postoje preparati koji u tome pomažu. Važno je što prije uspostaviti ravnotežu crijevne flore i osigurati normalnu probavu hrane i pražnjenje crijeva.

Pri tome su važne i pojedine esencijalne aminokiseline, poput triptofana, koji pomaže prilikom normalnog prijenosa signala između naših stanica i stanica bakterija jer sudjeluje u sintezi serotonina neophodnog neuroprijenosnika čiji s receptori najvećim djelom nalaze upravo u stanicama endotela crijeva.

Važno je i posegnuti za aktivnim ugljenom, jer ti sastojci apsorbiraju toksine i suvišne plinove. Potrebno je i ponekad potražiti pomoć i uvođenjem vitamina, posebno onih koji djeluju drenirajuće (B vitamini, posebno B6 ) i koji pomažu izlučivanju suvišne vode

Na nadutost trbuha se, osim upotrebom gotovih preparata, mora djelovati i nekim svakodnevnim rutinama i postupcima. Evo par savjeta:

1. Uzeti dnevno fermentirane proizvode (primjerice kefir) koji uz otklanjanje plinova, pomažu i u održavanju crijevne flore

2. Smanjiti unos kruha, tjestenine i proizvoda s kvascem

3. Izbjegavati svu prženu hranu i jake umake

4. Izbjegavati povrće koje može dodatno fermentirati u crijevima (kupus, kelj, paprika)

5. Izbjegavati stolni šećer, posebno bijeli

6. Jesti polako, žvakati dugo, po mogućnosti sjediti prilikom jela

7. Hodati jedan sat dnevno

8. Piti uvečer čajeve koji djeluju na otklanjanju napetosti i anksioznosti (kamilica, menta, matičnjak)

9. Izbjegavati jaka alkoholna pića, dozvoljena je eventualno jedna čaša vina dnevno

10.  Izbjegavati pušenje

Naduti trbuh može biti i početni simptom neke ozbiljnije bolesti u gastrointestinalnom traktu tako da je u svakom slučaju odlazak liječniku specijalisti neophodan i najbolje je da prije svih koraka, to bude vaš prvi korak prema dijagnozi i ozdravljenju.

d.v., foto: shutterstock

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2022 19:12