StoryEditorOCM
Hranamisliti o sebi

Nutricionistkinja tvrdi: ‘Ne postoji zdava i nezdrava hrana, već samo zdrava i nezdrava prehrana‘; Upozorava i na prerađevine kojima nije mjesto na jelovniku

Piše PSD
24. rujna 2022. - 00:17
‘Nijedna namirnica sama po sebi ne može nekoga učiniti zdravim ili nezdravim, već se u obzir uzima cjelokupna prehrana‘Shutterstock

Znak držanja do sebe je briga o vlastitom zdravlju i vlastitoj prehrani. Drugim riječima, kako pjeva Konstrakta, biti zdrava. Pri čemu je, naravno, važna i zdrava prehrana.

Važno je napomenuti da ne postoje zdrava i nezdrava hrana, već samo zdrava i nezdrava prehrana. Nijedna namirnica sama po sebi ne može nekoga učiniti zdravim ili nezdravim, već se u obzir uzima cjelokupna prehrana. Hoćete li se hraniti zdravo ili nezdravo ovisi o tome koliko je vaša prehrana uravnotežena, raznolika i umjerena. Redovita fizička aktivnost, kvaliteta sna, socijalni život, higijena, hidratacija itd. samo su neki od faktora koji su u direktnoj ili indirektnoj vezi sa zdravljem. Svi smo čuli za princip "80/20". To znači da, ako je 80 posto naše prehrane uravnoteženo i pravilno, možemo slobodno uživati u preostalih 20 posto koji dolazi iz neke naše omiljene hrane, ističe nutricionitkinja za Kreni zdravo.

image

Prehrana treba biti i umjerena (ilustracija)

Shutterstock

Ona umjesto termina "zdrava i nezdrava hrana" predlaže bolji naziv "nutritivno bogata i nutritivno siromašna hrana".

Na jelovniku prosječnu osobu zdrave tjelesne težine bez zdravstvenih tegoba vrlo bi se rijetko našle posebice sljedeće namirnice: majoneza, kečap, pržena hrana, gotova jela, paštete, hrenovke, mješavina začina s mononatrijevim glutaminatom, gotovi umaci.

Na tome popisu nema npr. pizze jer ona može biti napravljena i od vrlo kvalitetnih sastojaka poput pirovog brašna, mozzarelle i povrća.

image

I pizza može biti napravljena od vrlo kvalitetnih sastojaka poput pirovog brašna, mozzarelle i povrća

Damir Krajač/Cropix

Majoneza je jedna od najkaloričnijih namirnica uopće i spada u kategoriju nutritivno siromašne, a kalorijski vrlo bogate hrane. Majonezu treba jesti rijetko i konzumirati onu nutritivno bogatiju. Umjesto nutritivno siromašnoga kečapa, koji sadrži šećer, bolje je koristiti domaći umak od rajčice.

Ako pržite hranu kod kuće, slobodno upotrijebite maslinovo ulje, ali ne više puta isto, za koje je dokazano da je pogodno za prženje zbog visoke točke dimljenja. Gotova jela i klasična mješavina začina, nažalost, sadrže potencijalno kancerogen pojačivač okusa mononatrijev glutaminat. Ako ne možete bez mješavine začina, odaberite varijantu bez pojačivača okusa.

image

Nutricionistkinja umjesto termina ‘zdrava i nezdrava hrana‘ predlaže bolji naziv ‘nutritivno bogata i nutritivno siromašna hrana‘

AFP

Paštete i slične prerađevine zaista nemaju svoju svrhu u prehrani, radije napravite domaću paštetu, na prijmer od tune i od slanutka, savjetuje  nutricionitkinja Kreni zdravo.

Savjeti i preporuke su jasni, na nama je samo da ih se pridržavamo. Sa sviješću da činimo dobro nikome drugome nego sebi samima, bit će nam puno lakše.

image

Piramida zdrave prehrane ne smije se zaboraviti (ilustracija)

Shutterstock
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. siječanj 2023 21:09