StoryEditor
KazališteNije kao prije

Jubilarno 30. izdanje Marulićevih dana za temu ima obitelj, njeno raslojavanje i spašavanje

14. listopada 2020. - 16:10
Zbog toga što publika neće moći pogledati sve, ove godine odustali smo od tradicionalne nagrade publike, kazao je Jasen BokoPaun Paunovic/Cropix

Festival hrvatske drame "Marulićevi dani" održavat će se u Splitu od 19. do 26. listopada, budući da je u tradicionalnom terminu u travnju bio odgođen.

Ovi jubilarni, trideseti "Marulićevi dani" odvijaju se u okolnostima s kojima se kazalište još nije susrelo, pa će se svakako razlikovati od dosadašnjih; zbog epidemioloških mjera bit će u gledalištu manje publike, a neki uobičajeni popratni programi će izostati.

Prvu predstavu, "Tri sestre" splitska publika također neće gledati - već je održana u HNK Zagreb gdje su je otišli pogledati stručni žiri i žiri čitatelja Slobodne Dalmacije.

Splitski gledatelji vidjet će deset predstava u izboru Gordane Ostović.

- Međutim, upravo zbog toga što neće moći pogledati sve, ove godine odustali smo od tradicionalne nagrade publike, kazao je Jasen Boko, dramaturg i producent festivala.

Također se odustalo od javnog čitanja novih dramskih tekstova koji su osvojili nagradu "Marin Držić", a čitali su ih ranije studenti glume iz raznih gradova. Upriličit će se samo čitanje prvonagrađenog teksta Dina Pešuta "Granatiranje" u kome će sudjelovati splitski studenti.

Bit će održana i predstavljanja knjige Nikole Batušića "Povijest hrvatskog kazališta" te zbornika "Teatar u Splitu i Split u teatru" sa skupa posvećenog Anatolju Kudrjavcevu. U planu je i prezentacija festivala - posvećenog njegovu utemeljitelju, pokojnom Radi Perkoviću - kroz proteklih trideset godina.

Nekad potrebno je čudo

Program je već odavno poznat, no, selektorica Gordana Ostović naglasila je još jednom kako se ovogodišnji festival bavi temama obitelji, njenog raslojavanja i spašavanja za što je ponekad potrebno pravo čudo.

Na festival je bilo prijavljeno 48 predstava iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Mađarske. Izbornica je, kako je naglasila, uvrstila one koje se odlikuju aktualnošću teme, redateljskim i dramaturškim pristupom te glumačkim interpretacijama.

image
Ostajem u teatru, ja sam teatarsko dite i vraćam se ranijem poslu u Operi, kazala je Jelena Bosančić
Paun Paunovic/Cropix

Na splitsku će scenu tako stići kultna djela poput Marinkovićeva "Kiklopa" u produkciji Gavelle, žestoka kritika rata koji uništava pojedince i društvo. Tu je i "Cigla" Filipa Šovagovića u režiji Krešimira Dolenčića s temom "izgubljene generacije" koja je prvi put postavljena u Splitu još 1998. godine i nije izgubila na aktualnosti i dvije verzije Krležinih "Glembajevih". Jedna je klasična, nastala pod redateljskom palicom Mira Međimoreca, predstavnika "stare garde", a druga je fantazmagorična predstava Branka Brezovca u kojoj barunicu Castelli tumači - muškarac.

Između ostalih, publici će se predstaviti i Splićani, ansambl HNK sa svojom "Lepuricom" i vrlo različitim obiteljima koje se u njoj susreću, te Ana Marija Veselčić s predstavom "Domaši", u kojoj je riječ o "nevidljivoj djeci" koja odrastaju izvan obitelji, u domu.

- Kazalište je u ovim danima itekako potrebno. Publici treba kao svojevrsni ispušni ventil, a glumci su željni nastupa, zaključila je izbornica.

Jasen Boko skrenuo je pozornost i na hvaljenu studentsku predstavu "O miševima i ljudima" nastalu pod vodstvom prof. Krešimira Dolenčića. Ona će biti odigrana na kraju manifestacije, izvan konkurencije, a mladi glumci koji u njoj nastupaju zacijelo će za koju godinu osvajati i nagrade na "Marulićevim danima", rekao je Boko.

Intendant Srećko Šestan izrazio je nadu da će se festival odvijati bez problema, uz poštivanje svih mjera zaštite.

Riječ je nakratko uzela i Jelena Bosančić koja je dva dana ranije dala ostavku na mjesto ravnateljice Drame, ali će svoj posao - pa i onaj vezan uz festival - nastaviti obavljati dok ne bude odabrana nova čelna osoba ansambla.

- Novi ravnatelj ili ravnateljica zateći će već posloženu sezonu i program za Splitsko ljeto. Hvala intendantu na divnoj prilici koju mi je dao, a ostavka ne znači nešto loše, naprotiv. To je samo korak u mom umjetničkom razvoju i slobodi. Ostajem u teatru, ja sam teatarsko dite i vraćam se ranijem poslu u Operi - kazala je Jelena Bosančić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

22. listopad 2020 21:23