StoryEditor
Film & TV‘HELLBOUND‘

Pogledali smo novi južnokorejski hit na Netflixu, gledaniji čak i od ‘Igre lignje‘. Evo i usporedbe ‘Na putu prema paklu‘ s ranijim hit serijalom

Piše Marko Njegić
24. studenog 2021. - 14:19

Serije iz Južne Koreje počele su dominirati televizijskim tržištem kao njihovim filmovi kinima i festivalima.

Nakon što je proteklih godina okupirala velike ekrane filmovima "Sluškinja", "Došljak", "Vlak za Busan", "Izgaranje" i, naročito, povijesnim Oscarom nagrađenim "Parazitom", okupacija Južne Koreja se nastavlja i na malima, od zombijevskog "Kraljevstva" i nevjerojatno gledane "Igre lignje" do najnovije serije "Hellbound" ("Na putu prema paklu"), još jedne južnokorejske s logom Netflixa.

"Squid Game" je maksimalno popularizirao južnokorejske serije kao najveći Netflixov serijski hit u povijesti, veći od "Bridgertona", što je za "Hellbound" moglo predstavljati dvosjekli mač.

"Na putu prema paklu" se automatski nestrpljivo očekivao kao nova južnokorejska serija, no to je očekivanje, dakle, moglo rezultirati i razočaranjem ako se ne prometne u megahit i fenomen u svjetskim okvirima kao "Igra lignje".

Ipak, "Hellbound" je na kraju postao novi "Squid Game" i srušio rekord prethodnika, premda na prvi pogled nije toliko provokativan, niti hvata "zeitgeist" današnjeg trenutka, ali dovoljno je premisom intrigantan i interesantan za gledanje, okupivši provjerenu ekipu iza i ispred kamere.

Kreator serije snimljene prema istoimenu stripu jest Sang-ho Yeon, redatelj akcijskog horora "Train To Busan" i njegova nastavka "Peninsula", dok u jednoj od glavnih uloga gledamo Yooa Ah-ina, zvijezdu filma "Izgaranje".

Premisa je veoma potentna i grabi pažnju u stilu svojevrsne parafraze japanskog (i američkog) horora "Krug" s prokletstvom videokasete i pozivom upućenim onima koji je pogledaju kao proročanskom najavom njihove smrti za sedam dana. U ovoj seriji na snazi je također proročansko prokletstvo.

Doznajemo odmah na početku da se anđeo pojavi i izrekne proročanstvo, izreče ime pojedinca i potom mu kaže kad će umrijeti (npr. za pet dana u 15 sati) i da je osuđen na pakao, a kad kucne čas izvršitelji pakla ispune to proročanstvo i ubiju ga.

"Zar itko vjeruje u ova sranja? Nemoj mi reći da si već zadojena? To su specijalni efekti, nemoj to ozbiljno shvaćati", veli neki muškarac ženskoj osobi koja mu je ispričala priču o proročanstvu i pokazala "clip" na YouTubeu dok sjede u kafiću.

Međutim, u tom istom kafiću sjedi neki tip i panično gleda na sat na mobitelu, kao da odbrojava minute do nekog kobnog trenutka. Najednom odnikuda se stvore tri golema čudna stvorenja crne boje, nalik mješavini Hulka i Jetija, ulete u kafić, počnu hvatati tog nesretnika, uhvate ga na ulici i sprže do kosti.

Da stvar bude zanimljivija, kreature doista izgledaju kao da su specijalni efekti, podsjećajući na "smoke and mirros" iluzije stvorenja koje su bile kreacija negativca Mysterija iz posljednjeg "Spider-Man" filma, a sumnju potpiruje pojava vođe religiozne grupe Nova istina (Ah-in) koja je inicirala stvaranje radikalne skupine zvane Strelica s čestim huškačkim "youtubeovskim" obraćanjima naciji.

Vođa Nove istine drži govore o "konceptu grijeha", zagovara krepost i smatra da su ovi incidenti svjedočanstvo kako Bog kažnjava grešnike. "Što drugo može nagnati ljude da se pokaju osim straha", pita se on u razgovoru s policajcem (Yang Ik-june) koji na sve to gleda kao na "najavljena ubojstva".

Lik policajca je klišej i ne uspijeva postati zanimljiv kao, primjerice, policijski protagonisti južnokorejskog filma "Sjećanja na ubojstvo", iako tendira k tome.

Klišeji su prisutni u zatišju serije, kad se zbivanja smire da upoznamo likove koji nisu živopisni kao karakteri u "Igri lignje".

Srećom, "Na putu prema paklu" traje šest epizoda pa je rastezanje nedogađajnosti minimalno, a neobična centralna misterija je ionako forte serije, svakako više nego karakterizacija. Misterija potiče gledatelja da nastavi "bindžati" do kraja, čak i kad je očito da serija nije toliko misteriozna (i dobra) kao "Squid Game", ali je upakirana u prepoznatljiv društveno-politički podtekst "koronske" današnjice (teorije zavjere, "vjernici" i "nevjernici").

Kad jedan ženski lik izjavi "osjećam kao da se svijet kakav poznajem raspada", gledatelj razumije na što cilja, posebice jer "Hellbound" propituje vjerski fanatizam kadar pretvoriti ljude u zombije iz "Vlaka za Busan" i medijsko ludilo koje odlazi toliko daleko da radikali žele uživo prenositi trenutak kad jedna žena ode u pakao. "Na putu (smo) prema paklu", doista.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2021 14:20