
Kostimirana svečana premijera horora "Halloween Kills", u duhu nadolazeće Noći vještica, inspirirala je Jamie Lee Curtis da se preruši u Marion Crane (frizura, boja kose, odora), lik koji je njezina majka Janet Leigh glumila u "Psihu". Izvještavajući o "halloweenskoj" premijeri filma "Noć vještica ubija" svi su mediji isticali da je Jamie na taj način odala počast mami. Nitko, pak, nije naslutio da je Curtis istovremeno odala počast i Hitchcockovu hororu, majki "slashera".
Bez "Psycha" ne bi bilo starog Carpenterova "Halloweena", ali i novih filmova u režiji Davida Gordona Greena koji jedno ubojstvo u "Halloween Kills", dvanaestom dijelu maratonskog serijala, snima pod utjecajem Hitchcockove nezaboravne tuš-scene. "Noć vještica" je dijete "Psiha" pa je krajnje smisleno da je Jamie u filmu igrala glavnu ulogu kao Janetina kćerka, uz tu razliku da ona nije postala žrtva psihopata s kuhinjskim nožem u ruci.
Carpenter je od Hitchcocka preuzeo hororsku štafetu u obliku kuhinjskog noža i njime trajno zarezao "slashere" na kartu žanrovske kinematografije s pričom o Michaelu Myersu koji je kao klinac "pukao" i ubio stariju sestru, da bi godinama kasnije vrebao i proganjao bejbisiterice po fiktivnom američkom gradiću Haddonfieldu, s posebnom fiksacijom na Laurie Strode (nezamjenjiva heroina Curtis).
Nije "Halloween" prvi službeni "slasher"; ta čast je pripala filmu "Black Christmas", a i "The Texas Chainsaw Massacre" je motornom pilom prokrčio put najpopularijoj vrsti horora. Ipak, upravo je "Noć vještica" re-definirala "slashere" (ikoničke ubojice pod maskom, zgodne "kraljice vriska", ubojita glazbena tema...) i trasirala najutjecajniji serijal tog tipa u povijesti, kamen temeljac matične franšize i drugih kao što su "Petak 13.", "Strava u Ulici brijestova", "Dječja igra", "Vrisak"...
Možda i ne bi da Carpenterov horor nije zaradio 47 milijuna dolara samo u američkim kinima na budžetsku siću od 320 tisuća $, odnosno više nego ustostručio proračun i otvorio vrata za brojne nastavke kvalitetom najblaže rečeno neujednačena, ali dugovječna serijala.
"Halloween" je prvi film koji se spominje u "Screamu" kao "najdraži horor", a Myers još uvijek ubija, dok su njegova generacijska braća po krvi Jason Voorhees i Freddy Krueger objesili mačetu i rukavice s britvama o klin 2009. i 2010., nakon što su u kinima igrali remakeovi "Friday The 13th" i "A Nightmare On Elm Stret".
U tih desetak godina snimljene su tri "Noći vještica", drugi "Halloween" Roba Zombieja, te Greenovi "Halloween" i "Halloween Kills" koji ignoriraju sve filmove iza prvoga, premda se, zanimljivo, potonji radnjom pozicionira i u gradskoj bolnici gdje je završila Laurie, znači kao "Noć vještica II" Ricka Rosenthala.
Time je ovaj serijal postao vodeći unutar "slashera" ("Petak 13." broji 12 filmova ako se računa "Freddy vs. Jason", a "Strava u Ulici brijestova" devet), što će iduće godine potvrditi s trinaestim dijelom franšize i naizgled posljednjim nastavkom "Halloween Ends". Jednostavno, mogu likovi govoriti "On mora umrijeti" i ponavljati to tri puta, kao šerif Frank Hawkins (Will Patton) u "Noć vještica ubija", no Myers ne umire ni kad biva ustrijeljen u prsa ili gdjegod drugdje. Umiru svi oko njega, osim Laurie.
Drugim riječima, "Noć vještica" ubija, ali ne može biti ubijena. Najbolji primjer za to jest završetak prethodnog Greenova filma, najvećeg hita franšize (250 milijuna dolara u svjetskim kinima na budžet od deset) i ponajboljeg u serijalu nakon originala koji je Laurie pretvorio u svojevrsnu Sarah Connor iz "Terminatora 2", a Myersu suprostavio tri generacije žena, što je imalo i šireg "kakva majka, takva kćerka" žanrovskog smisla računajući Curtis i Leigh/štafetu "Psycho" – "Halloween"
Laurie je s kćerkom Karen i unukom Allyson (Judy Greer, Andi Matichak) zarobila Myersa u podrumu kuće izvan grada i zapalila je do temelja, ostavivši manijaka s maskom da postane reš pečen. "Neka gori", govori ranjena Laurie u "Noć vještica ubija", hitajući u vozilu prve pomoći prema bolnici. I gorio je Michael, ali nije izgorio.
Ekipa vatrogasaca dolazi na požarište i nehotično pušta maskirano čudovište na slobodu iz goruće kuće, a to će skupo platiti vlastitim životom kad Myers izađe iz plamena u prizoru dostojnom ikone, pretvori vatrogasno oruđe u "slashersko" oružje za masakr (pijuci, sjekire, cirkulari) i krene prema centru Haddonfielda nikad žedniji krvi, spreman ostaviti iza sebe par tuceta leševa.
Uvodnoj sceni prethodi dojmljivi prolog koji se odvija 1978. i naveliko referira na Carpenterov izvornik kao početak sage o "monstrumu iz Haddonfielda", rekreirajući pojedine bliske susrete s njim ili ih prikazujući iz neke druge perspektive (Hawkins u mladim danima u tumačenju Thomasa Manna).
Početak novog "Halloweena", filma preko kojeg se može prelomiti čitav serijal, podcrtava mitologiju o čudovišnom Myersu kao hororsku priču, urbanu legendu za pričanje uz logorsku vatru ili u ovom slučaju vatrom prekrivenu kuću. Nešto slično rade preživjeli iz susreta s Myersom kobne noći 1978., danas odrasli klinci nekadašnjih bejbisiterica ili, pak, dadilje jedva istrgnute iz Michaelovih ruku.
Predvođeni Tommyjem Doyleom (Anthony Michael Hall), oni se nalaze jednom godišnje na svaki Halloween i pričaju o Myersu onima koji su "premladi ili prepijani da se sjećaju". "Jeste li ikad čuli za Michaela jebenog Myersa", pitaju preživjeli posjetitelje bara šireći negativčevu mitologiju i na taj način podsjećajući na redatelja nastavaka "Noći vještica", uključujući Greena koji radi intrigantan koncept, prethodno neistražen u franšizi.
Kad se ispostavi da Myers nije živ spaljen, već samo živ, a mrtvi se počnu gomilati, Tommy želi zakopati noćnu moru jednom zasvagda te ubiti monstruma i "apex predatora", okupljajući osvetom gonjenu rulju koja uzvikuje "Zlo će umrijeti večeras" i postaje sve krvožednija, na užas Laurie, ovdje svedene na sporednu ulogu, budući da Green odgađa njezin finalni sraz s Myersom.
Pravi horor filma slijedi u prikazu masovne histerije i zakona linča, kad iz straha rulje eruptira bezumlje i nevin čovjek strada u potrazi za "čudovištem iz Haddonfielda" koje je pretvorilo ljude u monstrume i to je njegovo "zlo" i "prokletstvo", kakvo npr. nije istražio šesti film serijala "Halloween: The Curse Of Michael Myers" iz 1995., unatoč naslovu. To je iznenađujuće dobar segment filma kojemu u scenama horora nerijetko nedostaje "element iznenađenja", makar se Tommy pozivao baš na njega u lovu na Myersa.
Iako "carpenterovski" pokazuje da pogled na jezivu siluetu čovjeka s bijelom maskom još uvijek može biti strašniji od prolijevanja hektolitara krvi, Green je orkestrirao nekolicinu izvrsnih i intenzivnih krvavih scena stradavanja od strane neljudskog Myersa kakve umiju biti ne samo grafički brutalne, među najbrutalnijima u serijalu i šire, nego i bolno tužne (jedna žena, i sama nadomak smrti, nijemo promatra kasapljenje voljene osobe).
Međutim, velika većina scena slijedi isti obrazac i nerijetko iritantne postupke sporednih likova, bilo da vide trag krvi na zidu i čuju neki sumnjivi zvuk, vrisak ili ispaljen hitac u kući te odluče istražiti o čemu je riječ umjesto da ubace u rikverc i daju petama vjetra koliko ih noge nose, radeći sve ono što je ismijavao "Vrisak" davne 1996. godine.
Samo je jedan lik na "idi pogledaj" odgovorio s "nema šanse", a svi drugi se ponašaju kao da nisu vidjeli nijedan horor u životu, kamoli neku "Noć vještica". Dakle, "Halloween Kills" spaja najbolje i najgore od franšize, no svejedno je jedno od boljih izdanja serijala koji može završiti samo kad zlo umre, ali to se neće dogoditi "večeras", tj. ove Noći vještica, već iduće.