StoryEditor
Film & TVCINEMARK U KUĆNOM KINU

‘Čovjek iz Toronta‘: Kad akcija i komedija zamijene identitet

4. srpnja 2022. - 16:30

PG-13 predikat odbio je Jasona Stathama od "Čovjeka iz Toronta" ("The Man From Toronto"). Statham je priželjkivao tzv. R predikat, kakav većinski imaju njegovi akcijski filmovi. Međutim, studio Sony Pictures inzistirao je na PG-13 i Statham se, doslovce u "5 do 12", povukao iz projekta u kojem je trebao dijeliti ekran s Kevinom Hartom.

Sa Stathamom je "Čovjek iz Toronta" trebao biti humorni akcić "buddy" tipa u stilu hita "Hobbs&Shaw", ali njegovim odlaskom postao je "action comedy", posebice kad je kao zamjena za akcijskog junaka angažiran neakcijski Woody Harrelson.

FILM: The Man From Toronto; akcijska komedija; SAD, 2022. REŽIJA: Patrick Hughes ULOGE: Kevin Hart, Woody Harrelson OCJENA: ** ½

Koliko god dobar glumac bio ("Rođeni ubojice", "Glasnik", "Rampart", "Čelična pravda", "Pravi detektiv", "Tri plakata izvan grada"), Harrelson nije nikad slovio za "nosača" komercijalnog filma, za razliku od Stathama ("Meg: Predator iz dubina"). Odnosno, uvijek je takve filmove iznosio kao dio ekipe ("Dobrodošli u zemlju zombija", "Majstori iluzije", serijal "Igre gladi", "Majstori iluzije 2", "Povratak u zemlju zombija", "Venom 2").

Stoga, s Harrelsonom, bez Stathama, "The Man From Toronto" nije samo postao akcijska komedija, već pretežno i projekt popularnijeg Harta, zvijezde novih "Jumanjija". Na plakatu stoji Hart-Harrelson, ne obratno kako bi stajalo da je Statham ostao u igri. Hart je češće ("Ride Along 1&2", "Central Intelligence", "Die Hart") iskusio akcijsku komediju od Harrelsona ("Vlak pun love"). A kako je on komičar, veći naglasak je stavljen na ono "komedija".

Tijekom gledanja "Čovjeka iz Toronta", u režiji Patricka Hughesa ("Plaćenici 3"), stječe se dojam da je izvorni scenarij prepravljan po mjeri glum(a)ca, ali žanrovski balans nije postignut i žanrovi se sudaraju, od akcijskog trilera o zamjeni identiteta do (akcijske) "buddy" komedije.

"The Man From Toronto" je neizbalansiran kao akcijska komedija, pri čemu ne funkcionira kako treba ni u pojedinačnim žanrovima koje pokušava spojiti po generičkom "ps-u", kao Hughesova prijašnja dva projekta "Čuvaj me s leđa" i "Čuvaj me s leđa 2" te nedavni francuski hitić "Daleko od ulice" ili "Otporni na metke 2".

Gledljivi i instant zaboravljivi "Čovjek iz Toronta" nije dovoljno akcijski spektakularan, niti komično zabavan. Samo je eventualno jedna akcijska scena vrijedna isticanja, a kombinacija Hart-Harrelson gledatelju može izmamiti poneki smiješak, ali ne i (o)smijeh.

Likovi Harrelsona i Harta čak i nisu loše koncipirani. Harrelson je plaćeni ubojica znan kao Čovjek iz Toronta i nadaleko poznat po mučenju nesretnika od kojih treba izvući informaciju. Predstavljen je monologom u sličnoj situaciji: Čovjeka iz Toronta je odgojio djed kojeg je jednog dana na "smrznutom jezeru 500 milja od ničega" napao i masakrirao grizli pred njegovim očima, nakon čega je empatija u njemu umrla i ne osjeća ništa kad muči i ubija.

S druge strane, Hart je smotani "fitness" poduzetnik Teddy, zaljubljen u dugogodišnju djevojku Lori (Jasmine Mathews), koji nikako da zarola uspjeh, što njoj lagano počinje smetati, a njegova posljednja ideja jest "beskontaktni" boks.

Putovi Teddyja i Čovjeka iz Toronta ispreplest će se kad prvospomenuti, zbog blijedog tonera na rezervaciji kolibe za romantični vikend s Lori, dođe na krivu adresu i pojavi se tamo gdje su okupljeni čekali potonjeg. "Nisam Čovjek iz Toronta", kune se Teddy, ali spletom (zbrčkano objašnjenih) okolnosti "mora nastaviti biti" jer "životi su u pitanju".

Dok se njih dvojica predstavljaju kao da su sudionici igre detekcije na "Kviskoteci" ("Ja sam Čovjek iz Toronta", "Ne, ja sam Čovjek iz Toronta"...), postaju meta mnogih s obe strane zakona, uključujući i druge plaćenike, od kojih je najizdržljvijiji takozvani The Man From Miami (Pierson Fode). Komedija otpada na situacije kad Teddy glumi da je Čovjek iz Toronta, čak i na nagovor samog Čovjeka iz Toronta.

"Trebam te da budeš ja", veli Čovjek iz Toronta. No, humor je nasumičan, po potrebi i zahodske vrste, s uključenim povraćanjem, a Hart i Harrelson ne uspijevaju profunkcionirati kao dvojac i razviti ni približnu kemiju kao najbolji "buddy" parovi iz "48 sati", "Smrtonosnog oružja", "Crvenog usijanja", "Ponoćne utrke", "Tanga i Casha", "Prljavi igraju prljavo"...

Akcija je svjetlija točka filma, neloša kad nije prenafilovana pikselima kao u avion-sceni na tragu "Uncharted" i kad ne škrtari na pirotehnici kao u sekvenciji koja nije načinila Ellen Barkin "cool" s bazukom u ruci onoliko koliko je mogla i trebala biti. Hughesu polazi za rukom režirati jednu dojmljivu "johnwickovsku" akcijsku scenu u (polu)neprekinutom kadru, kad se Čovjek iz Toronta i Teddy se bore protiv nekolicine napadača u teretani. Reklo bi se da je to njegova priprema za režiju remakea "Racije".

Sony prodao film Netflixu

"The Man From Toronto" je izvorno bio Sonyjev film, ali studio ga je prodao Netflixu koji je već ugostio Kevina Harta u drami "Očinstvo".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. srpanj 2022 16:45