
Muskulatura Dwaynea "The Rock" Johnsona stopostotno je superherojska. Johnson ne mora posebno bildati da postane superjunak. On je već nabildan, stvoren za ulogu superheroja i prije ili kasnije se moralo dogoditi da utjelovi jednoga. Srećom za Johnsonove fanove, to se dogodilo "prije", još dok su i akcijski glumac i superherojski blockbusteri u naponu snage da superjunačenje može biti na najjače.
Imajući to u vidu, "Black Adam" je maksimalno prilagođen Johnsonu, ali i kao da usput nadoknađuje što njegovi nabildani prethodnici Schwarzenegger i Stallone nisu utjelovili nekog superjunaka osamdestih i devedesetih. Schwarzenegger je nakratko bio Turbo Man u komediji "Luda božićna zvona" iz 1996., a Stallone je tek ove godine dobio svoj superjunački film "Samaritan".
U tom smislu, "Black Adam" daje oduška Johnsonu da u svoje i njihovo ime radi još spektakularnije akcijske stvari nego inače, ruši helikoptere golim rukama, hvata rakete iz bazuke, šakama lansira negativce u nebo i, uopće, bude "oružje za masovno uništenje" u scenama koje Jaume Collet-Sera ("Noćna potjera", "Putnik", "Opasnost iz dubine", "Krstarenje džunglom") režira prilično atraktivno i pregledno unatoč svoj sili piksela.
DC-jev film se oslanja upravo na Schwarzeneggerove blockbustere devedesetih poput "Posljednjeg akcijskog junaka" i "Terminatora 2". Mali Amon (Bodhi Sabongui), sin arheologinje Adrianne (Sarah Shahi) koja oslobađa Black Adama u potrazi za krunom paklenih moći, veliki je obožavatelj superjunačkih stripova, onako kako je dječak u "Last Action Hero" bio prekaljeni fan akcijskih filmova.
Amon neće doslovce uletjeti u superherojski strip kao što je malac u "Posljednjem akcijskom junaku" doslovno uletio u akcijski film. No, znakovit je prizor kad povjetarac u jednoj sceni načas prolista stranice njegovog stripa koji je pao na tlo. Jer, pred Amonovim očima će se izlistati svojevrsni strip pojavom Black Adama, tj. on će zahvaljujući njemu (do)živjeti stripovsku avanturu u svojoj stvarnosti.
Jedna scena ne može biti stripovskija nego jest, kad se Black Adam i član Društva pravde, Hawkman (Aldis Hodge), potuku u Amonovoj sobi među plakatima sa DC-jevim superjunacima i njihovim figuricama, pri čemu Superman na plakatu dobiva šaku u glavu itd.
Jako štosno, neovisno o tome što scena, kao i sam film s predstavljanjem "Justice Society" superheroja, preočito tipuje na DC-jev franšizni "merchandising" i najavljuje Adamov duel sa Supermanom kojeg je prethodno, također na plakatu, spržio munjama. "Terminator 2" je, pak, model za ublažavanje Adamova antisuperjunaštva i nasilja, najviše kroz odnos s dječakom.
Naime, Black Adam je nešto mračniji superjunak i ne libi se ubiti negativce, ogoliti ih munjama do kosti itd., jasno sve u granicama dobnog PG-13 predikata u filmu koji je pozicioniran između "family friendly" superjunačenja DC-jeva "Shazama" (više) i superherojskog mračnjaštva "Batmana protiv Supermana" (manje).
Klinac uči Adama kako biti dobar, podučava ga doskočicama i razvija njegov smisao za humor po receptu Johna Connora u interakciji s Terminatorom, što je simpatično, iako nijedna doskočica nije pamtljiva kao "Hasta la vista, baby", baš kako ni "Black Adam" nije film za anale kalibra "T2", ali je za trenutne superherojske dosege dosege sasvim solidan, zabavan i iznadprosječan, najmarvelovskiji DC-jev blockbuster.
Repeticije iz ponašanja Adamu daju i Hawkman i ostali članovi Društva pravde, doktorstrangeovski Doctor Fate (veteran Pierce Brosnan), rastući Atom Smasher i tajfunska Cyclone (mlade nade Noah Centineo i Quintessa Swindell), kumeći ga da ne ubija u nizu scena koje su produžetak novih "ne ubij" parametara za Terminatora.
Black Adam je istovremeno dobar i loš, rubno i zao, barem dok ne prođe put od "odmetnutog metačovjeka"/antisuperjunaka do superjunaka zahvaljujući Amonu i Društvu pravde. Stoga je zgodno da se na TV-u u jednoj sceni ukaže završni dvoboj iz vesterna "Dobar, loš, zao" i da Collet-Serra oponaša Sergija Leonea kad Adama okruže naoružani negativci spremni za "tko-prvi-potegne" obračun, a on će potegnuti munje iz ruku umjesto kolta.
Negativci su pripadnici vojne organizacije Intergang, strani okupatori fiktivnog Kandaka čija povijest seže prije Rima, Babilona i piramida. Prolog "Black Adama" je ambijentiran u drevno doba prije nove ere i otkriva da je on nekoć bio rob i svrgnuo kralja kad je postao "prvak" i stekao polubožanske moći, a godinama kasnije još uvijek je simbol za potlačeni narod Kandaka.
Narodu je blagovijest "uskrsnuće" superjunaka spremnog da ih odbrani od tiranina, za razliku od Društva pravde koje Adrianna kritizira što je godinama ignoriralo okupaciju njezine zemlje. Kandak nalikuje na neku bliskoistočnu zemlju, čime film doziva u sjećanje američku invaziju na Irak i proziva američki imperijalizam, ali može simbolizirati i Ukrajinu pod ruskom okupacijom. Black Adam je superjunak trenutka.