StoryEditor

REPO MEN Organski uzgojen SF triler

Piše PSD.
26. lipnja 2010. - 17:51

Film: REPO MEN; futuristički triler,SAD/Kanada, 2010.
Režija: Miguel Sapochnik
Uloge: Jude Law, Forest Whitaker
Distribucija: Blitz
Ocjena:  ***

Polazišna premisa filma “Repo Men” je, blago rečeno, izvrsna. Visoki koncept, ako baš hoćete, utemeljen na priči “Repossession Mambo” Erica Garcije (“Šibicari”). Redatelj Miguel Sapochnick teleportirao nas je u blisku budućnost, u neki neimenovani (američki) grad kojim drma pohlepna korporacija “The Union” i skupo naplaćuje ljudsku potragu za vječnom mladošću. Konkretno, naplaćuje umjetne organe (srce, jetra, bubreg...) za koje se bolesni/umirući odlučuju uvjereni kako “duguju to obitelji, duguju sebi”. Cijena, prava sitnica. Nekih tristotinjak tisuća dolara, što jasno ne pokriva zdravstveno osiguranje, nego ljudi dižu kredit. Postane li očito da ne mogu plaćati, beskrupulozni direktor korporacije (odmjereno ljigavi Liev Schreiber) nakon tri mjeseca šalje najbolje agente povrata (“repo men”), “vješte i licencirane tehničare” Remyja (solidno nabildani Jude Law) i Jakea (solidni Forest Whitaker), da povrate svojinu.

Ako ne možeš platiti jetru, tad ja nastupam”, kazat će Remy nekom dužniku, a onda ga navesti da izvede “horizontalni mambo”, eksplicitno mu rastvoriti abdomen i odatle silom uzeti sintetični dio njegova tijela što će u konačnici nesretniku i presuditi život. Kad, međutim, Remy jednom prilikom strada na zadatku i sam dobije umjetno srce, s vremenom će, u nemogućnosti plaćanja, postati meta korporacije, tako i bivšeg kolege Jakea.

Jedan američki kolega kritičar dobro je primijetio kako je oskarovac Forest Whitaker, u ulozi Jakea, mršaviji nego ikad prije u ovom filmu. “Valjda mu nisu uzeli organe”, poentirao je. Valjda nisu. Zato je redatelj Sapochnick uzeo vitalne organe nekolicine žanrovskih vrhunaca (vibra “Potpunog sjećanja”, finalni preokret a la “Otvori oči”) i presadio ih u “Repo Men”, zbog čega njegov načelno potentan SF/futuristički (akcijski) triler - izražene crnohumorne satiričnosti i aktualne recesijske alegorije - izgleda artificijelno.

“Repo Men” je, k tome, neujednačen film koji “živne” tek u finalu, u jednoj vrlo muskularnoj, suludo režiranoj akcijskoj sceni grafičkog nasilja u kojoj se miješaju “Oldboy”, “Crank (2)” i “Kick-Ass”, dok Remy tuče protivnike čekićem i kosi ih ručnom pilom. Remy se, zanimljivo, na početku filma pitao “Kako išta može biti istodobno živo i mrtvo?”. Na kraju “Repo Mena”, gledatelji će, u kontekstu filma, postaviti isto pitanje i bez njegove pomoći najvjerojatnije sami izvesti “horizontalni mambo”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. svibanj 2022 02:08