StoryEditor

RED Ima zemlje za starce

Piše PSD.
6. prosinca 2010. - 14:10

Film: RED; akcija, SAD, 2010.
Režija: Robert Schwentke
Uloge: Bruce Willis, John Malkovich
Distribucija: Blitz
Ocjena:  *** 1/2

Zaključak ovogodišnjih akcijskih filmova: vojno-obavještajni kompleks SAD-a postao je leglo korupcije/zavjere/birokratskog zla pa se jedino bivši/odmetnuti agenti/plaćenici mogu (iz)boriti za “istinu, pravdu i američki način“. Tako su ljetos više-manje bili postavljeni “Noć i dan“, “Luzeri“, “Plaćenici“, “Salt”, “A-Team“. Tako je sada postavljen i “Red“. Ekranizacija stripa Warrena Ellisa i Cullyja Hamnera akcija je starog kova s minimumom digitalnog “inputa“ koja sebe, poput spomenutih naslova, ne shvaća preozbiljno pa joj se kroz prste mogu progledati očite manjkavosti (ranjeni lik iz prethodne scene u iduću će ušetati kao da se ništa nije dogodilo).

Znači, Richard Dreyfuss u ulozi utjecajna političkog dužnosnika koji je naređivao “čišćenja“ nekih državica možda i budi (ne)namjernu asocijaciju na desničara Dicka Cheneyja, sive eminencije Bushove administracije i arhitekta rata u Iraku, no to ovdje nije toliko važno, parafrazirat ćemo pokojna Leslieja Nielsena iz “Airplanea“. A ono “akcija starog kova“ u kontekstu “Reda“ ima dvostruko značenje.

Pridodate li glavnim facama filma, Bruceu Willisu (55), Johnu Malkovichu (57), Morganu Freemanu (73) i Helen Mirren (65), sporedne aktere, Ernesta Borgninea (93), Briana Coxa (64), Richarda Dreyfussa (63), pa i Mary Louise Parker (46), dobiveni zbroj godina je blizu 1000. Dobro, nije, ali nije ni daleko od toga. Mlađe snage predstavlja tek Karl Urban (“Bourneova nadmoć“, “Tragač“; budući Sudac Dredd) u ulozi “opakog“ agenta CIA-e Williama Coopera.

Njegovu “opakost“ testirat će Willisov Frank Moses i pokazati mu tko je akcijski Mojsije u prizoru tučnjave koji se komotno mogao naći u nekom od “Umri muški“ filmova (žestinom podsjeća na okršaj Johna McClanea s teroristom Karlom - Alexander Godunov - iz prvog dijela).

Umirovljeni, iznimno opasni (retired: extremely dangerous = RED) bivši CIA-ovac, Frank Moses i jest svojevrsni John McClane, macho-man u prijevremenoj penziji željan povratka u službu Njezinog veličanstva – akcije. Od izvornog “Umri muški“ prošlo je više od 20 godina, međutim Willis je još uvijek u istoj ulozi koja mu savršeno pristaje (zajedljivi akcijski junak vješt u ubijanju), makar više ne “umire muški“ u potkošulji.

Na početku filma Moses će “razdvojiti“ Crveno more teško naoružanih “čistača“ koji ga napadaju u kući suburbana Ohija, kamo živi pod krinkom obična analitičara i traži izlike da zovne službu za umirovljenike zbog Sarah (Mary Louise Parker). Pritom, Moses će u akciji jedva zgužvati kućni ogrtač. Nešto kasnije, spektakularno će, za pucanje spreman, u “slow-motionu“ dakako, izletjeti iz jurećeg automobila koji ga, okrećući se, potom za dlaku promašuje.

Robert Schwentke (“Red letenja“, “Žena vremenskog putnika“) nije akcijski redatelj, premda je barem u toj sceni isporučio očekivani prasak i podigao spomenik Willisu. No, “Red“ nije isključivo Bruceov “one-man show“.

Schwentke dopušta i ostalima da se razmašu. Iako, poput samog filma, povremeno teško dišu, ipak uspijevaju doći do zraka, naročito suludi Malkovich koji će u jednoj sceni ustvrditi “Pamtim da je tajna služba bila žešća!“ i kod sinefila probuditi asocijaciju na “In the Line Of Fire“, gdje se borio protiv (također gerijatrijskog) Clinta Eastwooda.

Pogođeno penzionerskog ritma, s proplamsajevima akcijskog spektakla, “Red“ je ponajprije oda starcima. U ovom filmu ima zemlje za starce.

item - id = 118373
related id = 0 -> 266728
related id = 1 -> 265166
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. listopad 2021 19:12