
Režija: Richard Curtis
Uloge: Domhnall Gleeson, Rachel McAdams
Distribucija: Blitz
Ocjena: *** 1/2
Zagrljaji i nasmiješena lica nasumičnih ljudi u zračnoj luci karakterizirali su početak suvremenog klasika romantične komedije “Zapravo ljubav“ (2003.) Richarda Curtisa. Slične dobre vibracije odašilje i kraj njegovog novog filma “Pravi trenutak“, samo po gradskim ulicama, ne na aerodromu. S britanskim filmašem, koji je karijeru započeo kao scenarist izvrsnih rom-comova “Četiri vjenčanja i sprovod“ (1994.) i “Ja u ljubav vjerujem“ (1999.), znate da će se slatko rijetko miješati s gorkim. Znate da ćete dobiti srce protagonista na pladnju.
Znate da će ljubavni par biti smušeni Britanac-slatka Amerikanka, kao ovdje Domhnall Gleeson-Rachel McAdams. Znate da možete računati na “feel good“ atmosferu s pjesmama koje ulaze ili su, pogotovo, već ušle u uho (“Friday I'm In Love“, “Into My Arms“...). I da će biti kiše. No, romantičari ne trebaju ponijeti kišobran, jer vjerojatno neće ni “opaziti“ da pada kiša (Andie MacDowell, “Four Weddings And A Funeral“). Poveznica između početka “Love Actually“ i kraja “About Time“, znači, nije nikakav “spoiler“.
![]() |
Može se “samo“ vratiti u određene trenutke svog života kojih se sjeća i ide se natrag, ne u budućnost. Za transport Timu ne treba DeLorean (“Back To The Future“ serijal). Dosta je da se sakrije u ormar i stisne šake. “Odlično, ako će mi to pomoći da nađem curu“, prospe romantični Tim koji na zidu sobe drži plakat “Amelie“. Mladić će isprobati moći isključivo radi ljubavi, vraćanjem u prošlost po poljubac na jednom dočeku Nove godine, odnosno ganjanjem neuzvraćene ljetne romanse, prelijepe Charlotte (Margot Robbie), od mazanja njezinih leđa nadalje.
![]() |
Isprve Curtis, kao uvod za romansu, Timovo udvaranje Mary orkestrira poput vlastite inačice “Beskrajnog dana“ (1993.), razvlačeći osmjeh “usavršavanjem“ njihovog prvog seksa (traljavo skidanje grudnjaka koji se otkopčava odnaprijed). Kasnije, nije teško predvidjeti kamo ide priča, koliko god futur bio misterija za putnike kroz vrijeme iz obitelji Lake. Ipak, redatelj se trudi iznjedriti nekoliko iznenađenja ako već ne uspijeva izlučiti punu “curtisovsku“ magiju, što smo očekivali s obzirom na potentnu tematiku i njegov renome.
Junak, primjerice, osvaja djevojku, gubi je, vraća natrag i ženi prije otkucaja prve polovice filma. Za razliku od drugih romantičnih komedija, “About Time“ je podosta fokusiran na nježnu ljubav oca i sina, plus ima i komponentu putovanja kroz vrijeme, rezerviranu za kompleksnije (SF) filmove. Baš zato nema panike zbog “efekta leptira“ epskih razmjera. “Nismo još uništili civilizaciju“, uvjerava otac sina. Curtis, mudro, ne ulazi preduboko u uzročno-posljedičnu logiku premotavanja vremenskih petlji i temporalnog “naprijed-natrag“ kontinuuma, no pronalazi mjesta za kratko kontempliranje o izgubljenim danima u satnici protraćena vremena.
“Da možemo putovati natrag kroz vrijeme, možda ne bi kazala ne“, kasno na polje stiže Charlotte prilikom novog susreta s Timom, kad je njihovoj ljubavi iscurila posljednja minuta. “Pravi trenutak“ dovoljno je refleksivan na temu potrebe putovanja kroz vrijeme s ciljem popravljanja života u ime ljubavi (prema djevojci, sestri, ocu). Na neke se stvari, pak, ne može utjecati, i to je završna lekcija Timova putovanja kroz vrijeme. Treba živjeti dan po dan kao svi drugi, u ovom (pravom) trenutku. Sad.
Domhnall u Angelininim rukamaDomhnall Gleeson sin je poznatog irskog glumca Brendana. Hrvatska publika mogla ga je dosad vidjeti u “Čovjeku iz sjene“ i “Ani Karenjini“ u ulozi Levina. Gleeson mlađi snima sve u šesnaest. Angažirala ga je Angelina Jolie za njezin nestrpljivo iščekivni redateljski drugijenac “Unbroken“, a njegovi nadolazeći filmovi uključuju suradnje s ocem Brendanom (“Calvary“) i Michaelom Fassbenderom (“Frank“).Vučica s Wall StreetaRachel McAdams već je znana široj publici, stoga predstavimo radije ukratko mladu Margot Robbie, “boginju s tim licem i kosom“, kako joj se tepalo u “About Time“. “Ona izlazi iz auta i nešto je najljepše što je on vidio u životu, s predivnim dugim nogama...“, pisalo je u scenariju “Pravog trenutka“. No, australska glumica je, čitajući ga, promislila: “Moje noge nisu takve“. Skromnost je pohvalna za zvijezdu u usponu koju ćemo koncem prosinca gledati u još većoj, ključnoj ulozi Scorseseova “Vuka s Wall Streeta“ pored Leonarda DiCaprija. |
![]() |