
Režija: Steven Quale
Uloge: Richard Armitage, Sarah Wyne Callies
Distribucija: Blitz
Ocjena: ** 1/2
Višestruka tornada vrte se u filmu katastrofe “Oluja stoljeća“ i nose sve pred sobom abnormalnom brzinom rotacije, “čupaju stabla, sve“. Od njih četiri dva će se spojiti u jedan i (s)tvoriti orkanskog gorostasa od kojeg naizgled nema spasa. Vrtlozi su rašireniji u “Into The Storm“ i na snazi je duplo veća opasnost od oluje u odnosu na njegovo neskriveno kinematografsko nadahnuće - blockbuster “Twister“ (1996.). I u velikom kinohitu Jana De Bonta, najvećem u njegovoj karijeri, imali smo dvostruki uragan, od milja nazvan “Sestre“. Imali smo i megatornado označen kao F5, alias “Prst Božji“.
Plošni c/b protagonisti “Oluje stoljeća“ nisu kreativni da mutiranim pijavicama daju živopisna imena i dosjete se, recimo, štosnih metafilm(ofil)skih “Združena Braća“ ili možda “Titty Twister“. Likovi filma krajnje su crno-bijeli, papirnate marionete predvidljiva scenarija filma katastrofe za početnike s podrazumijevanim situacijama da se nađu zatočeni ispod ruševina s nadirućom vodom i prvoloptaškim “emotivnim udicama“ oca (Richard Armitage, Thorin Hrastoštit u popularnom trodijelnom serijalu “The Hobbit“) otuđena od sinova i majke (Sarah Wyne Callies; serija “Walking Dead“) mjesecima razdvojene od kćerke kod kuće.
![]() |
U “Oluji stoljeća“ tornada podižu kuće, škole i putničke avione, a prilikom susreta s vatrom postaju zastrašujuće plameni. Film postoji samo zato da se publika naježi od adrenalinskog elektriciteta u uistinu spektakularnoj sceni zrakoplova vinutih u zrak s aerodroma smljevena od siline tornada, odnosno šokira se od podjednako dojmljiva prizora kamermana usisana u tornado razbuktio od vatre. “Into The Storm“ ažurira De Bontov spektakl devedesetih za glomazna multipleksna htijenja dvijetisućitih, za divno čudo oslobođena obvezne opreme u vidu trodimenzionalnih cvika za isticanje vizualnog doživljaja.
![]() |
Konkretno, snimatelja ekipe “lovaca na oluje“ Jacoba (Jeremy Sumpter), “jackassovske“ seljačine Reevisa (Jon Reep), maturanta Donnieja (Max Deacon)... Od prvoga tipični lik pohlepnog šefa (Matt Walsh) zahtijeva da dokumentira svaku sekundu hvatanja tornada u “vozilu za oluje“ na lokacijama Oklahome. Pustimo sad to što se džip nalik tenku može pohvaliti čeličnim oklopom, vitlom kadrim povući koju tonu i ukopan izdržati uraganski vjetar 270km/h – vozilo je opremljeno digitalnom kinokamerom napravljenom da dade “snimku stoljeća“ i zaviri u “srce tornada“ iz božje perspektive, što će, dakako, do odjavne špice u učiniti.
![]() |
Pa i ne baš, odgovaramo zbog mraka i prljavog “found footage“ stila. Quale je mogao ostati metafilmski dosljedan i snimiti “najskuplji kućni film svih vremena“. Ipak, da postigne čisti “twisterovski“ spektakl, Quale povremeno vara publiku s “found footageom“, misleći da kritika od vizualnih senzacija neće opaziti poneku naknadno upošljenu “ekstra“ kameru od onih kojima operiraju likovi ili su zakačene na njihovim vozilima. No, prema njegovu “Twisteru“ nešto smo blagonakloniji jer (n)ovo orgijanje “majke prirode“ dolazi u kina kao naručeno. Klimatske promjene u devedesetima se nisu tako otimale kontroli.
Novim milenijem je proharala jedna Katrina i sravnila New Orleans sa zemljom. Pijavica sa strukturom i snagom tornada odnedavno nije pošteđena ni Dalmacija, iako su takve pojave kod nas bile rijetke ekvivalentno snijegu na Hvaru. Sita ljudskog razaranja svijeta i ekološke nebrige za Zemlju “majka priroda“ sve češće skida brnjicu ekstremnim vremenskim (ne)prilikama koje bi mogle uništiti planet. U “Twisteru“ je možda bilo dvojbe koji je “The Finger Of God“, no u “Oluji stoljeća“ je jasno da je to srednji prst na ruci Boga.
“Ono što su nekoć bile oluje života sad su godišnje“, konstatira jedan ženski lik koliko je planet otišao kvragu kad se grmljavinsko nevrijeme objedini u elementarnu nepogodu. Najbolja scena ljetnog blockbustera svjesnog ekološke nesvjesti čovječanstva postavljena je usred tornada F5. Snagom vjetra od nekih 500 km/h epohalni uragan diže “vozilo za oluju“ i njegova vozača visoko do neba, nadomak božjeg predvorja. Na horizontu se vidi tračak spasonosna sunca kao u “Oluji svih oluja“, ali ne zadugo – Svevišnji nema milosti i kamera iz svjetla ponire u tamu, vraća se u apokaliptični sivi zid oblaka. Dorothy, više nismo u Kanzasu.
Katastrofa protiv plesaScenarij filma potpisuje John Swetnam koji je napisao i najnoviji izdanak plesne “Step Up“ franšize. “Into The Storm“ i “Step Up All In“ otvaraju se ovog vikenda u američkim kinima. Ne sjećamo se da je neki scenarist imao dva filma u istodobnom dvoboju za najširom publikom. |
![]() |