StoryEditor

NEOBIČNA PRIČA O BENJAMINU BUTTONU: Trag u beskraju

Piše PSD.
14. veljače 2009. - 12:59

Film: THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON; drama; SAD, 2008.
Režija: David Fincher
Uloge: Brad Pitt, Cate Blanchett;
Distribucija: Blitzž
Ocjena: *****

Čovjek bi bio sretniji da se rodi star. Da se pomlađuje, namjesto da stari. To je svojedobno pomislio Mark Twain, a njegovu je ideju u kratku priču pretočio F. Scott Fitzgerald.

Trebao je proći čitav jedan životni vijek (80-ak godina) da Fitzgeraldova priča o Benjaminu Buttonu bude prenesena na celuloid. Ipak, “sve u svoje vrijeme”, kako bi rekao sam Benjamin Button.

Na nju su isprve, u devedesetima, bacili oko slavni Steven Spielberg i Spike Jonze (“Biti John Malkovich”), te brzo shvatili kako filmska tehnologija nije još toliko napredna da njihova vizija ne ispadne nakaradna. Interes za ekranizacijom putešestvija junaka koji je “rođen pod neobičnim okolnostima” - u svojim osamdesetima i stari unatrag - nije neočekivan.

“Neobična priča o Benjaminu Buttonu” na papiru izgleda kao tipični oscarovski projekt, svojevrsni spoj “Forresta Gumpa” i “Titanica”: protagonist koji neposredno sudjeluje u američkoj povijesti (od Prvog svjetskog rata do 21. stoljeća), ljubavna priča veća od života, specijalni efekti u službi oživljavanje iste, ne “pro forme” radi...

Srećom, “Benjamin Button” je završio kod Davida Finchera, darovitog redatelja koji predstavlja “zlatnu sredinu” na relaciji Spielberg-Jonze (“Sedam”, “Klub boraca”) i napravio je film za sva vremena, a ne samo za predstojeću dodjelu Akademijine nagrade.

Unatoč neospornim sličnostima s “Forrestom Gumpom”, u Fincherovim rukama “Benjamin Button” je ispao bliži “Titanicu”, jednako kao što je on autorskim senzibilitetom sličniji Jamesu Cameronu.

Finchera, naime, ljubavna priča interesira više od živopisnih ljudi i mjesta koja njegov junak (odlični Brad Pitt) upoznaje tijekom životne odiseje, pa sukladno njoj stvara svijet prepun (filmske) magije, bilo da je riječ o prizorima bojišnice koji se vraćaju unatrag i oživljavaju mrtve vojnike, ili nesretnim ljubavnicima pregaženim nemilosrdnim korakom vremena kojeg njegov junak, ma koliko ekstraordinaran bio, ne može zaustaviti.

Upravo je vrijeme glavna tema filma preko kojeg se prelamaju filozofski motivi mladosti i starosti, života i smrti... sve u slavu ljubavi. Ona je možda tek kap u beskrajnim oceanima vremena. Ali, ako je prava, može “prijeći” te oceane, kao što je to napravio Dracula. Može ostaviti vječan trag u njegovom beskraju.

item - id = 40044
related id = 0 -> 266728
related id = 1 -> 265166
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. rujan 2021 13:29