StoryEditorOCM

CURA NA LOŠEM GLASU Film na dobrom glasu

Piše PSD.
26. studenog 2010. - 12:59

Film: EASY A; tinejdžerska komedija;SAD, 2010
Režija: Will Gluck;
Uloge: Emma Stone, Aly Michalka;
Distribucija: Continental
Ocjena: ***  i ½ 

Ovo nije “glupi film za mlade“. “Cura na lošem glasu“ Willa Glucka prilično je pametna tinejdžerska komedija u kvalitetnoj ravni s hitovima “Djevojke s Beverly Hillsa“ (1995.) i “Opasne djevojke“ (2004.), lansirnim rampama u zvjezdano nebo za glumice Aliciju Silverstone i Lindsay Lohan. Zvijezda je rođena i u “Easy A“ - Emma Stone. Crvenokosa cura neodoljivih očiju i hrapava glasa, koja je na dobar glas došla zahvaljujući zapaženim izvedbama u “Superbadu“ i “Zombielandu“, napokon “nosi“ jedan film.

I iznijela ga je sjajno, demonstriravši urođeni komičarski tajming. U ulozi tinejdžerke Olive, razigrana, šarmantna i atraktivna Emma Stone obraća se kameri u prvom licu iskreno dokumentirajući gotovo svaku svoju misao, rastura pjevajući i plešući na taktove “najgore pjesme ikad“ (zarazna “Pocketful of Sunshine“ Natashe Bedingfield), pretvara se iz obične djevojke u seksi mačkicu... Pritom, najjače oružje iz njezinog bogatog arsenala ostaje inteligencija. Inteligencija postavlja Olive daleko ispred vršnjaka, a tik do odraslih, roditelja (Patricia Clarkson, Stanley Tucci) i profesora/školske savjetnice (Thomas Haden Church, Lisa Kudrow). Olive je dobro napisan lik.

Scenarij je također dobro napisan. Roman “Grimizno slovo“ Nathaniela Hawthornea poslužio je kao inspiracija, slično kao što su se “Djevojke iz Beverly Hillsa“ literarno nadahnule “Emmom“ Jane Austen, a “10 razloga zašto te mrzim“ (1999.) Shakespeareovom “Ukrućenom goropadnicom“. Upravo će se “The Scarlet Letter“ čitati kao lektira, poklapajući se s “dramom“ koju Olive prolazi. Dakle, kako bi izbjegla druženje s prijateljičinim (Aly Michalka) starcima, Olive izmišlja lažnu priču, frajera “studoša“ s kojim će provesti vikend.

Stjecajem okolnosti, kasnije bubne frendici da je “izgubila D“ (djevičanstvo) i pokreće lavinu školskih glasina o vlastitu promiskuitetu. Dotad nevidljiva za muške (“Google mapa me ne bi pronašla ni da sam desetokatnica!“), Olive najednom postaje “opaka“ i poželjna, “prljava droca“, dok se “terminološka netočnost“ (pretenciozan način da kaže kako se laži gomilaju) širi kao “šumski požar“ u ovo doba brzog prijenosa informacija. Olive će početi hraniti laži i potencirati svoj “kurvanjski alter ego“. Preozbiljno shvativši lektiru, jednog će dana u školu banuti i sa zašivenim slovom A (kao “adultery“, preljub) na odjeći poput Hester iz “The Scarlet Letter“.

Zanimljivo, Olive predlaže stariju ekranizaciju “The Scarlet Letter“ sa Coleen Moore, ne novu (“Preljubnica“) s Demi Moore (“Lažni britanski naglasak, puno kupanja...“). Metafilmski je samosvjesna Olive pa citira i mladenačke komedije osamdesetih. “Easy A“ jest satira, ali opet dovoljno emotivan spoj melankolije, diskretna tinejdžerskog angsta i upadljiva pop sentimenta da Olive može dočekati svog Johna Cusacka s radiom (“Say Anything“) iz čijih zvučnika dopiru titraji za sve krhke teen-dušice, ovdje “(Don’t You) Forget About Me“ Simple Mindsa (“The Breakfast Club“) umjesto “In Your Eyes“ Petera Gabriela. Jer, Olive je naklonjenija Johnu Hughesu u odnosu na Camerona Crowea. John Hughes jest njezin život.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. rujan 2023 02:30